Forhåndsvisning av ikoner fungerer ikke

Her kan du diskutere de Mac spørsmålene som faller litt utenfor de andre kategoriene

Forhåndsvisning av ikoner fungerer ikke

Innleggav King-Nothing » tir 01.11.2016 19:49

Dersom jeg søker etter .jpg-filer på Mac´en min, får jeg opp masse treff og alle vises med forhåndsvisning slik at jeg kan se bildet i minatyr. Men når jeg prøver å søke etter jpg-filer på et minnekort, er det ikke snakk om at jeg får se forhåndsvisning. Jeg har dobbelsjekket at innstillingene for visning er korrekte, jeg har prøvd å slette com.apple.finder.plist for å bygge nye minatyrbilder, men det fungerer fortsatt ikke.

Frustrerende når man jobber som fotograf og daglig må kopiere inn masse bilder. :/

Slik ser det ut:

https://www.dropbox.com/s/7pkod9kvrd3c0 ... 9.png?dl=0
medlem i 190 måneder
 

Re: Forhåndsvisning av ikoner fungerer ikke

Innleggav Grubasek » ons 02.11.2016 0:05

Kanskje det har noe å gjøre med at filnavnene på minnekortet alle begynner med et tegn og ikke en bokstav eller et tall?

Brukerens avatar
medlem i 154 måneder
 

Re: Forhåndsvisning av ikoner fungerer ikke

Innleggav King-Nothing » ons 02.11.2016 16:30

Det kunne det jo absolutt ha vært, men jeg prøvde å fjerne _-tegnet på noen av filene, men det vises fortsatt ikke miniatyrbilder her. :-(
medlem i 190 måneder
 

Re: Forhåndsvisning av ikoner fungerer ikke

Innleggav Morse » tor 03.11.2016 0:31

Har du prøvd å kopiere filene over i en mappe på Mac´en og sett om det fungerer da?

Brukerens avatar
medlem i 163 måneder
 

Re: Forhåndsvisning av ikoner fungerer ikke

Innleggav King-Nothing » tor 03.11.2016 20:11

Ja, det har jeg og det fungerer helt fint. Men jeg kopierer inn noen hundre bilder om dagen og disse skal ofte i forskjellige mapper. Derfor er det veldig kjekt å kunne se bildene direkte på minnekortet før jeg flytter. Nå flytter jeg alle filene inn på maskinen først, for deretter å sortere i riktig mappe etterpå.