Hackintosh

Diskusjon rundt det å "switche" fra PC til Mac.

Re: Hackintosh

Innleggav jaco » man 07.01.2013 9:30

Du trenger egentlig bare 1 kext om du har riktig hardware. Og det er FakeSMC.
Har du et UEFI board trenger du ingen DSDT.

Bruker du det integrerte lydkortet på hovedkortet må du ha tweaks, kexts.

Derfor sier jeg bruk heller noen hundrelapper ekstra på å kjøpe et eksternt lydkort som fungerer ut av boxen på mac.

som feks:

http://speakon.no/nor/Studio-Data-AV/Ly ... DIF-utgang

Billig.

Dette funker med OSX uten at du trenger legge til noen ekstra drivere.

Brukerens avatar
medlem i 192 måneder
 

Re: Hackintosh

Innleggav Hijack » søn 13.01.2013 23:41

Hei!

Har et lite dilemma og usikker på hva som er best.
Vil lage meg Hackintosh, men atm har jeg kun en harddisk på 1TB hvor ca 220GB er ledig. Skal jeg partisjonere denne opp og bruke OSX til den, eller skal jeg kjøpe meg en SSD kun for OSX?

Hvis jeg skal ha SSD, så tenkte jeg en liten SSD for jeg skal kun ha par programmer og OSX på den. Står da på denne: https://www.deal.no/deal/default.asp?page=vare&ProdusentID=CT032V4SSD2&ref=Prisguide.no&utm_source=Prisguide.no&utm_medium=cpc&utm_campaign=CT032V4SSD2
Eller, om jeg skal kjøpe en litte større, 120GB f.eks, hvor jeg deler denne opp så jeg har Windows + programmer og en annen partisjon med OSX + programmer. Eller blir dette bare rot og kunne like godt partisjonert harddisken på 220GB?

Så hva tenker dere? Kjøpe 32GB SSD eller hva? :-)

Takker for svar!
medlem i 175 måneder
 

Re: Hackintosh

Innleggav jaco » man 14.01.2013 9:38

Hei,

du bør ikke kjøre Win / OSX på samme disk. Det er ikke så veldig smart. Det er alltid lurt å ha en egen disk pr os og en for data lagring.

Å kjøpe en 32GB SSD er litt meningsløst mener jeg, kjøpe deg heller en Samsung 120 GB istedet, du får mye mere ut av den.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=765972

Denne kan du bruke bare til å kjøre OSX på.

Om du eventuelt skal kjøre windows i tillegg kan du jo bare sette inn en annen HD kun for Windows.

Brukerens avatar
medlem i 192 måneder
 

Re: Hackintosh

Innleggav rattata12 » man 14.01.2013 10:35

Enig med Jaco, en SSD/Disk til hvert OS så funker det som hakka møkk :)!

Jaco: Har du problemer med FakeSMC? Er litt redd for å innstalere noe nå når maskinen funker så bra som den gjør, men har OC til 3,4Ghz fra 2.8 (stock) og må se temperaturer om jeg kan klokke mer opp... Er en i7 930...

Forrige gang krasjet maskinen, og da var FakeSMC innstallert, bruker DSDT fra tonymac men den er ikke "helt" lik min versjon (X58A-UD5 rev. 2.0 og Fe5 versjon, mens DSDT er FE versjon)...
medlem i 174 måneder
 

Re: Hackintosh

Innleggav jaco » man 14.01.2013 15:03

Du har vel også FakeSMC inne? Det er ikke noe problem å kjøre FakeSMC. jeg kjører den under /Extra/exstensions

Brukerens avatar
medlem i 192 måneder
 

Re: Hackintosh

Innleggav rattata12 » man 14.01.2013 16:46

Jeg har den ikke nå nei, det jeg er ute etter er sensorene, så kan jeg innstalerere "FakeSMC plugings" uten FakeSMC? Er redd det er den som ****** seg...
medlem i 174 måneder
 

Re: Hackintosh

Innleggav Hijack » man 14.01.2013 17:28

Takker for svar :)

Da blir det en SSD, men jeg vil ikke bruke 800,- på en SSD kun for OSX hvis dere skjønner. Må være en mindre og rimeligere :-/
medlem i 175 måneder
 

Re: Hackintosh

Innleggav rattata12 » man 14.01.2013 17:51

64 GB holder jo i masser om du ikke har Adobe pakken etc. Bruker rundt 60GB selv i OS + programmer (og 4GB til overs er litt lite).. Har selv 120GB SSD, to stk, men den ene er ikke koblet til da jeg ikke vil ha W7 enda :)
medlem i 174 måneder
 

Re: Hackintosh

Innleggav Hijack » man 14.01.2013 18:01

Hmm..

Merk at jeg skal kun bruke SSD'en til OSX og for utvikling av applikasjoner. Det vil bli kjøp av en Macbook eller Mini etterhvert som jeg får fart på apps'ene, så lite dilemma dette.. Hva får jeg liksom brukt 30/64GB til etter jeg har fått meg Macbook og slettet OSX.. Det er litt lite hvis jeg installer Win 7 og alle programmene jeg vil ha som skal starte raskt. :-/
medlem i 175 måneder
 

Re: Hackintosh

Innleggav jaco » man 14.01.2013 19:42

Du må ha FakeSMC for å kjøre plugins. Det er plugins til FakeSMC.

Du velger helt selv hva du kjøper, men jeg syns det er litt bortkastet å kjøpe en så liten SSD. Men du velger jo selv.

Enda mer bortkastet å legge inn Windows, usj :p

Brukerens avatar
medlem i 192 måneder
 

Re: Hackintosh

Innleggav rattata12 » man 14.01.2013 20:41

Får ta å klone disken og teste da med FakeSMC, er det ikke noen annen mulighet for å få sensorer til å funke i OSX? MÅ se temperatur....
medlem i 174 måneder
 

Re: Hackintosh

Innleggav jaco » man 14.01.2013 21:40

Da må du ha inn FakeSMC + plugins

Brukerens avatar
medlem i 192 måneder
 

Re: Hackintosh

Innleggav Hijack » ons 16.01.2013 17:05

Er det stress å sette opp en fungerende Hackintosh?

Bedre å bare kjøpe en Mac Mini?
medlem i 175 måneder
 

Re: Hackintosh

Innleggav jaco » ons 16.01.2013 20:30

Har du litt mer enn gjennomsnitt datakunnskap så er det ikke noe stress å sette opp en hackintosh. Har du null snøring kjøper du deg en mac.

Brukerens avatar
medlem i 192 måneder
 

Re: Hackintosh

Innleggav cartoon1973 » tir 22.01.2013 5:01

Hei.. Har en 1 generasjons 27" imac som begynner å bli litt treg ;) (27" imac 3,06 ghz dual core 2). Har bygd en stk hackintosh for lenge siden. Men tenkte kanskje jeg skulle prøve igjen. Skal uansett bygge ny spillemaskin og da tenkte eg å slå 2 fluer i 1smekk..

Jeg har da tenkt å bruke nåværende imac som monitor(siden jeg fremdeles er veldig fornøyd med bildekvalitet, og ser at jeg må ut med 4500 til 5000 kr for en tilsvarende skjerm...

Her er handlelisten jeg har tenkt til å kjøpe.. Har forresten en promise pegasus r6 jeg har tenkt å ha koblet til denne.. Alle forslag tog meninger taes imot med takk..

http://www.komplett.no/k/cart.aspx?mode ... Id=1186581

PS! Power/psu har jeg fra før av (850watt)

Hva med trådløs kort og bluetooth? Noen forslag som fungerer native?

Hilsen
Carsten
medlem i 182 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til PC til Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron