Ny Mac på tur, og da noen spm

Diskusjon rundt det å "switche" fra PC til Mac.

Ny Mac på tur, og da noen spm

Innleggav Mr-OlseN » ons 05.09.2012 0:45

Hei dere! Har lest her inne noen dager, og skjønner dere sitter med kunnskap! Får om noen dager en helt ny MBPr som skal brukes til utdanning, og har noen kjappe spm..

1. Ser det er noen problemer med å synce iPhone til macen, vis den allerede har vært syncet mot PC, og at man må importere iTunes-biblioteket fra pcen.. Casen min er at pcen min trenger formatering pga strømtap..

2. Hvilke apper anbefaler dere til daglig bruk? Bruker indag gmail sin mail app på iphonen, og vil gjerne ha den på macen.. Har en kompis av meg som "gratulerte" meg rett før jeg bestilte, at det endelig var noen i vennegjengen som hadde tatt til vett :-P Han blir nokmringt ganske ofte i helgen for og hjelpe meg :-D

Kommer nok med flere spm etterhvert :-p
medlem i 139 måneder
 

Re: Ny Mac på tur, og da noen spm

Innleggav Master_Gismo » ons 05.09.2012 1:35

Det er ingen pc som trenger formatering på grunn av strømtap, hva nå det skulle være.

Om den OS på den har blitt ødelagt kan du forsatt hente ut alle data på maskinen, ved å starte den opp fra en live CD med Linux, eller en USB minne-pen med mini-XP eller Linux på.

Har brukt Hirens Bot CD på Minnepen ganske mye. Og den virker veldig bra. Men det blir kanskje litt innviklet og vanskelig om du ikke savner noe data fra maskinen. Men det er faktisk ikke så mye jobb. Men de fleste som legger ut bruksanvisninger til sånt, lager dem veldig dårlig. Så du må antagelig lete endel før du finner hele oppskriften.

Med gmail kan du bruke mail programmet som følger med maskinen eller du kan ha en app i firefox. Eller så er det enkleste bare å åpne mailen i en fane. Og bruke den som en av startsidene i nettleseren du bruker.

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Re: Ny Mac på tur, og da noen spm

Innleggav Mr-OlseN » ons 05.09.2012 15:57

Ledningen ble dratt ut, og følgene av det endte med aat ssden min bestemte seg for å glemme windowsen..
medlem i 139 måneder
 


Returner til PC til Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]