Har Sierra ødelagt macen min

Diskusjon rundt Mac OS

Har Sierra ødelagt macen min

Innleggav okidoki » lør 29.10.2016 13:25

Hei! Skulle laste ned Sierra til maskinen. Den begynte å laste ned, men da den var nesten ferdig stoppet den opp, og så sto det at det var det ikke kunne lastes ned til min maskin. Så jeg trykka restart for å prøve igjen, kom inn på maskinen, begynte, det samme skjer. Når jeg så skal logge inn på brukeren min, går det ikke. I erroren som dukker opp når jeg prøver å logge inn står det Mac OS version: Not yet set. ?? Lastet opp bilder her: http://www.diskusjon.no/index.php?showt ... ry23545671 Da jeg ikke fikk til her inne
medlem i 117 måneder
 

Re: Har Sierra ødelagt macen min

Innleggav Morse » lør 29.10.2016 14:57

Det er en såkalt kernel-panic du har fått. Koble fra alt eksternt utstyr du har (unntatt strøm og nettverkskabel) og prøv igjen. Please report back.

Brukerens avatar
medlem i 163 måneder
 

Re: Har Sierra ødelagt macen min

Innleggav okidoki » lør 29.10.2016 20:45

Dro på Eplehuset med den. Endte opp med å måtte sende den på service, men takk for hjelp uansett! Mistet alt på maskinen da, sykt kjipt. :-(
medlem i 117 måneder
 

Re: Har Sierra ødelagt macen min

Innleggav Valotunk » lør 29.10.2016 23:45

Det er alltid kjipt å miste data, og det er nettopp derfor man MÅ ha backup av viktige filer. Akkurat det kan aldri gjentas for ofte.

Og det har aldri vært enklere å sikre seg mot datatap enn det er i dag. Harddisker er grisebillige, og skyløsninger finnes i et stort utvalg, også til en rimelig penge.

En kombinasjon av begge disse løsningene gir en relativt god sikkerhet og koster lite av både innsats og penger.

Det er bare så leit at alt for mange lærer "the hard way..."
medlem i 198 måneder
 


Returner til Mac OS



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]