Bilderbibliotek mindre enn iPhoto

Diskusjon rundt Mac OS

Bilderbibliotek mindre enn iPhoto

Innleggav eyvindmidttun » tor 05.01.2017 10:21

Hei

Jeg har nå min mors iMac som jeg skal få Bilderbiblioteket synkronisert med iCloud.
Problemet er at Bilderbiblioteket på maskinen er ca. 114 GB, mens iCloud sier at det er 76.6 GB.
Jeg sjekket antall elementer og størrelse i Bilderapplikasjonen og ved å se på "vis info" ved alle bilder er den samme størrelse og antall som det iCloud viser, selv om Bilderbiblioteket i seg selv er 114 GB i Finder.

Jeg sjekket også det gamle iPhotobiblioteket og det er 155.55 GB samt at det inneholder 23706 elementer, mens Bilderbiblioteket kun inneholder 16873 elementer.
iPhoto ble migrert til Bilder og etter dette er det Bilder som er blitt brukt til importering fra kamera.

1. Noen som har en forklaring på hvorfor Bilderbiblioteket er så mye større på harddisken?
2. Noen som vet hvorfor det nesten er 7000 flere elementer i iPhoto enn Bilder?
medlem i 87 måneder
 

Re: Bilderbibliotek mindre enn iPhoto

Innleggav teknoguiden » tor 05.01.2017 19:06

Jeg mistenker at løsningen på spørsmål 1 er at bilder-programmet genererer endel thumbnails osv lokalt på macen. De små forhåndsvisningene du ser rundt omkring er bildefiler på harddisken din. Det er derfor programmet er så raskt.

Hvis du høyreklikker på bildebiblioteket i Finder og velger "vis innholdet i pakken" så vil du se at bildebiblioteket blant annet inneholder en mappe som heter masters. Det er i den mappen orginalbildene dine ligger, så hvis du sjekker størrelsen på den så vil den antagelig ligge nært opptil størrelsen i iCloud. De andre mappene inneholder databaser, thumbnails osv. og det er nok disse som utgjør den "ekstra størrelsen".

Spørsmål to er jeg mer usikker på.
medlem i 142 måneder
 


Returner til Mac OS



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]