iBooks Author for alle typer forfattere

Diverse programvare

iBooks Author for alle typer forfattere

Innleggav teroenn » søn 16.06.2013 19:24

Et tips til alle Mac'ere som drømmer om å få utgitt et manus som ebok:
Apples eget gratisprogram, iBooks Author, er et første skritt på veien til å få boken din utgitt på iBookstore. Programmet er selvsagt enkelt (etterhvert), du kan designe din egen bok og klargjøre den for utgivelse.
Når du mener at produktet er ferdig, blir du dirigert til å laste ned iTunes Producer (gratis). Gjennom dette programmet tilfører du alle nødvendige data, og sender det til iBookstore. Dersom boken blir teknisk akseptert (det litterære blir ikke vurdert), vil den etter få dager være tilgjengelig "world wide". Den blir listet via iTunes og kan lastes ned til iPad via iBook-appen.
Gjennom en 10-års periode skrev jeg tre romaner som ble forsøkt utgitt på papir. Til tross for flere gode konsulentuttalelser fra norske forlag, ble ingen av dem utgitt. I flere år lå roman-manusene i dvale på Mac'en, inntil jeg fikk tips om å utgi dem på iBookstore via de ovennevnte program.
Nå er min drøm oppfylt: Mine tre romaner står i bokhyllen til iBook på min iPad. Det gjør bøkene mine i flere hundre andre iBook-bokhyller også.
Men for ordens skyld: Det blir ingen inntekt av dette. Som norsk privatperson uten ordnet forhold til amerikansk skattevesen, må jeg utgi bøkene som gratisbøker. Men om du synes det er viktigere å få spredd noe du har skrevet, enn å tjene kroner på det, så er dette en særdeles spennende måte å gjøre det på.
Dersom du er interessert i å se og lese mine utgivelser på iBookstore, finner du en link på min hjemmeside
http://www.terjeronnes.com

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Re: iBooks Author for alle typer forfattere

Innleggav Janko » søn 16.06.2013 20:02

Hei
Leser en masse e-bøker - men stort sett på Kindle. Men jeg har lastet ned og skal lese de Du her har lagt ut. Har brukt iBooks en del, men mest til manualer og tekster innfor foto og databeskrivelser. :-)

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Re: iBooks Author for alle typer forfattere

Innleggav teroenn » søn 16.06.2013 20:59

Hyggelig, Janko!
Dersom du har kommentarer til bøkene, må du gjerne sende meg en tilbakemelding. Epost-adressen min står i bøkene.
Jeg har selvsagt ingenting i mot om du eller andre sprer info om denne muligheten til å laste ned tre gratis ebøker. :-)

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Re: iBooks Author for alle typer forfattere

Innleggav getmannen » tir 22.04.2014 11:34

Hei!

Jeg har også lagt ut noen bøker der.

Men det var bare en telefon til IRS i Philadelphia så fikk jeg registert meg der.
Kostet ingenting, og da kommer det etterhvert noen små kroner.

ISBN nummer er gratis fra nationalbiblioteket i Norge.

Så så mye arbeid var det ikke.

Men kvidde meg mye for å ringe til IRS, men tok det med ro, og stavet, så det gikk fint.

Og de bruker ikke e-post...
medlem i 153 måneder
 

Re: iBooks Author for alle typer forfattere

Innleggav teroenn » ons 23.04.2014 12:29

Takk for nyttig tips, Getmannen :-)

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 


Returner til Diverse programvare



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]