iPhoto lager flere bibliotek

Diverse programvare

iPhoto lager flere bibliotek

Innleggav sampaka » man 20.10.2014 9:52

Bruker samme Mac som kona, og vi har hver vår bruker. iPhoto-biblioteket ligger under delte filer, og tidligere har import fra telefoner eller kamera lagt seg på iPhoto hos begge brukere, slik vi ønsker. Nylig oppdaget vi at hennes iPhoto-bruker kun inneholder bilder som er tatt den siste tiden, og ikke alle de gamle. Hos meg er det omvendt. jeg har ikke bilder fra den siste tiden, men har bildene som ligger fra årene tidligere. Hva kan være grunnen til dette? Og hvordan slår vi dette sammen på en grei måte?

Brukerens avatar
medlem i 181 måneder
 

Re: iPhoto lager flere bibliotek

Innleggav Morse » man 17.08.2015 23:17


Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: iPhoto lager flere bibliotek

Innleggav sampaka » tir 01.09.2015 17:35

Har nå kjøpt ny maskin, og det samme skjer når jeg importerer bildebiblioteket fra backup i skyen (Jottacloud). Filen er lagt inn i delt mappe, og hos meg funker det fint å hente inn, men hos kona er det kun hennes nyere iCloud-bilder som fungerer. Ingen andre som opplever dette når dere forsøker å dele ett bibliotek mellom flere brukere?

@Morse: Jeg vil altså ikke ha flere bibliotek. Jeg vil ha ett bibliotek som flere skal kunne bruke og ha redigeringsmulighet i.

Brukerens avatar
medlem i 181 måneder
 

Re: iPhoto lager flere bibliotek

Innleggav carsten2 » tir 01.09.2015 20:08

Sjekk om du er inne i samme bibliotek, i Bilder under Valg. (er samme i iPhoto?)
Trolig har dere forskjellige biblioteker som Bilder henter filer fra.

Jeg får ikke åpne bilder fra min kones Macbook, ga henne rettigheter men får det ikke til, reparerte rettigheter og finner rett mappe..

Vet du hvordan du fikk til det med forskjellige iCloud kontoer?
medlem i 174 måneder
 

Re: iPhoto lager flere bibliotek

Innleggav sampaka » ons 02.09.2015 11:45

Heisann. Ser nå at vi ikke har samme bibliotek. Har dobbelsjekket at det biblioteket jeg ønsker ligger i delt mappe og at begge har lese- og skriverettigheter, men får beskjed om at biblioteket ikke kan importeres i Bilder. Så jeg er like langt. Skulle tro dette var et vanlig problem der maskiner deles mellom flere i samme familie?

Brukerens avatar
medlem i 181 måneder
 

Re: iPhoto lager flere bibliotek

Innleggav carsten2 » tor 03.09.2015 19:19

jeg har samme problem, "Bilder kunne ikke reparere rettigheter"

Dermed fungerer ikke Bilder i en annen datamaskin?
medlem i 174 måneder
 


Returner til Diverse programvare



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere