Rekkefølge på bilder i Photos

Diverse programvare

Rekkefølge på bilder i Photos

Innleggav hansk_e » tir 29.03.2016 17:32

Jeg har noen album i Photos hvor bildene består av en samling av bilder tatt med iPhone og SLR (med, og uten GPS)

Jeg har nå oppdaget at bildene som er tatt med GPS data (hovedsakelig iPhone) kommer først i albumet om de er tatt på omtrent samme plass, selv om det er flere dager mellom de.

Photos er satt opp til å vise eldste bilder først. Dette gjør det veldig irriterende å se gjennom album, ettersom de hopper random kronologisk fra når de var tatt.

Jeg kan ikke finne noen løsning på dette, og Photos er som sagt satt opp til å vise eldste bilde først.
medlem i 147 måneder
 

Re: Rekkefølge på bilder i Photos

Innleggav teknoguiden » tir 29.03.2016 19:18

Kanskje ingen optimal løsning, men hjelper det hvis du legger til stedsangivelse på bildene uten GPS-tag?
medlem i 143 måneder
 

Re: Rekkefølge på bilder i Photos

Innleggav Stham » ons 30.03.2016 15:51

Gå til Vis og finn Metadata og Sorter, i Bilder, så kan du bestemme hvordan bildene vises, f.eks. nyeste først.
Legger du inn gamle bilder, som da må scannes, så bruker jeg Behold sorter etter tittel, og får bildene, ikke etter når jeg scanner dem, men i den rekkefølgen jeg vil, f.eks. etter år og måned:
1995 01 på skitur
1995 07 ferie Roma
1995 12 julekvelden

01 er da et bilde fra januar, 07 fra juli osv.
medlem i 192 måneder
 

Re: Rekkefølge på bilder i Photos

Innleggav hansk_e » tor 31.03.2016 0:27

Dette har jeg jo gjort.

Saken er at tar jeg noen bilder med GPSen aktivert på mitt slb så kommer disse først i albumet, uansett hva jeg velger som soter.
Siden GPSen er ekstern gidder jeg ikke alltid koble den opp. I tillegg tar jeg noen bilder innimellom med iPhone bare for å få GEO tagging hvor bildene er tatt.

Når album består av ca 1000 bilder blir det lite hensiktsmessig å legge til stedsangivelse manuelt.

Kan kbare ikke fatte at Photos velger å vise bildet først som har stedsangivelse! Deretter sorter på dato.
medlem i 147 måneder
 

Re: Rekkefølge på bilder i Photos

Innleggav teknoguiden » tor 31.03.2016 18:24

Høres merkelig ut at det skal være slik. Du kan prøve å rapportere det inn her: http://www.apple.com/feedback/photos.html
medlem i 143 måneder
 


Returner til Diverse programvare



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]