Mute i Firefox

Diverse programvare

Mute i Firefox

Innleggav Miamaria » lør 10.12.2016 15:40

Jeg har en rar greie i Firefox, som noen ganger er der, noen ganger ikke - uvisst hvorfor. Når jeg ser på TV2s Sumo og spiller av ett eller annet, så går det til tider ikke an å se, fordi avspillingen avbrytes hele tiden, av ett eller annet som skjer. Når dette foregår, så er det et lyd-symbol oppe i fanen, og det ser ut som at det er lyden som mutes for hver avbrytelse.

Noen som har vært borti dett symbolet oppe i fanen? Jeg fant noe greier jeg kunne endre på about:config, men det hjalp ingenting.

Det som er mest rart, er at det noen ganger går helt fint å spille av uten at dette skjer - da er helle ikke det symbolet tilstede. Andre ganger er det umulig, da skjer dette med få sekunders mellomrom.

Edit - før har jeg hoppet over til å se på Ipaden, men nå byttet jeg til Chrome på maskinen. Det er samme sak! Da spørs det om det er maskinen, eller det er Sumo som har et problem.
medlem i 156 måneder
 

Re: Mute i Firefox

Innleggav Morse » lør 10.12.2016 16:48


Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: Mute i Firefox

Innleggav Miamaria » søn 11.12.2016 0:37

Det kan se ut for at dette skjer når maskinen laster ned noe annet, etter det jeg har klart å teste meg fram til nå. Det kunne jo høres logisk nok ut at den da ikke fikser å laste helt som den skal men det klarer jo både Ipaden og den 6-7 år gamle maskinen. Men altså ikke denne nye, i noen av nettleserne...

Det må jo være noe som gjør det? En eller annen funksjon som kan slås av, eller noe?
medlem i 156 måneder
 

Re: Mute i Firefox

Innleggav Miamaria » fre 16.12.2016 18:15

Har fått dette bekreftet noen ganger nå, denne nye maskinen fikser overhodet ikke at flere ting bruker nettet samtidig? Veldig merkelig, da det ikke var (er) sånn på den andre - denne er jo mange år nyere og bedre.

Er det virkelig ingen steder man kan få greie på hva maskinen holder på med? Nå er det helt tydelig at den holder på å laste ned eller sjekke ett eller annet på nett samtidig som jeg skal se, men jeg har ikke bedt den om det. Så det må være noe automatisk greier. Det må da gå an å finne ut?
medlem i 156 måneder
 

Re: Mute i Firefox

Innleggav arntss » fre 16.12.2016 22:44

Skjer det samme med Safari?
For sikkerhets skyld kan du laste ned denne: https://www.malwarebytes.com/mac/ og kjøre den.

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 

Re: Mute i Firefox

Innleggav Miamaria » lør 07.01.2017 17:04

Det samme skjer i alle tre nettleserne. Jeg har bare vennet meg til å kun gjøre en ting om gangen, men det er jo da problematisk når maskinen gjør noe jeg ikke har bedt den om, samtidig som jeg skal noe annet.
medlem i 156 måneder
 

Re: Mute i Firefox

Innleggav arntss » lør 07.01.2017 20:19

Har lastet ned og kjørt programmet jeg linket til over? Gjør det.

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 

Re: Mute i Firefox

Innleggav Miamaria » søn 08.01.2017 15:45

Det kan sikkert være lurt å gjøre uansett, og den fant for øvrig ingenting. Men kan de tenkes å selge en maskin medfølgende onsinnet programvare? Den var jo sånn fra første øyeblikk, det er ikke noe som har dukket opp etter hvert.
medlem i 156 måneder
 

Re: Mute i Firefox

Innleggav Morse » man 09.01.2017 2:06

Hvilken maskin er dette, hvor gammel er den, og hvor mye RAM har du?

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: Mute i Firefox

Innleggav Miamaria » ons 01.02.2017 18:24

Maskinen er et par-tre måneder gammel, men den har vært sånn fra dag 1. Det er en Mac Mini, og hvis ram var det som heter Minne så er det 16 gb. Betydelig mer enn den gamle hadde, som ikke holdt på sånn.

Nå begynte det igjen, og jeg klarte omsider å lete meg fram til at maskinen helt uten å spørre (det vil si, den spurte om å få installere, og jeg takket pent nei) hadde begynt å laste ned noe oppdatering, som da blokkerte for å se noe som helst tv på nett. Den klarer å vise et par sekunder i slengen, fullstendig håpløst.

Akkurat det har jeg nå omsider klart å finne ut hvordan jeg får slått av, nå får den si fra når det er nye oppdateringer, og så får JEG bestemme når den skal laste dem ned. Det får skje når jeg ellers ikke har maskinen i bruk.

Men jeg synes det er merkelig at man må inn i hvert program for å lete etter sånt, finnes det virkelig ingen oversikt?

Det er da også litt merkelig at denne ikke overhodet fikse å laste ned ting samtidig som den holder på med andre ting, når den eldgamle maskinen jeg hadde som ellers ikke fikk til stort, klarte det helt greit.
medlem i 156 måneder
 

Re: Mute i Firefox

Innleggav arntss » ons 01.02.2017 22:30

Høres meget merkelig ut, og vanskelig å skjønne hva som her er galt. Jeg ville søkt hjelp der du kjøpte maskinen. Der bør de ha kompetanse til å finne ut hva som skjer med maskinen din.

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 


Returner til Diverse programvare



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]