Spotify - Airfoil og DAC utfordring!!

Diskuter lyd-programvare. Ikke iTunes, det skal diskuteres i iPod/iTunes kategoriene lengre ned.

Re: Spotify - Airfoil og DAC utfordring!!

Innleggav kjetil02 » tor 28.01.2010 1:37

Rogue Amoeba hadde dette å si til saken:


"Hello,

The problem is that newer Airport Express devices have a problem with their digital output.

Apple recently updated iTunes to compensate for this issue, but the details of this fix are not yet know, so we haven't yet replicated it for Airfoil.

Unfortunately, the only current workaround is to not use an optical connection.

--
Lee Falin
Rogue Amoeba Software, LLC"


Crap. Håper de fikser det snart...

Brukerens avatar
medlem i 208 måneder
 

Re: Spotify - Airfoil og DAC utfordring!!

Innleggav Charliefoxtrot » tor 25.02.2010 19:19

Har selv begynt å erfare lignende problemer; hyppige avbrudd i lyden ved spilling fra Spotify trådløst. Eneste forskjellen fra tidligere problemfri hverdag, er anskaffelse av ekstern dac (lot AE gjøre oversetterjobben tidligere), og at jeg har gått over til Spotify betalversjonen.

Oppsettet mitt er:
MacBook Pro --> Airfoil --> AirPort Express --> Hegel HD 10 DAC (via optisk kabel).

Nokon med sama røynsle?
medlem i 221 måneder
 

Re: Spotify - Airfoil og DAC utfordring!!

Innleggav åttitre » tor 25.02.2010 19:44

Hvordan velger man å bruke AE sin dac eller ikke?
medlem i 239 måneder
 

Re: Spotify - Airfoil og DAC utfordring!!

Innleggav Charliefoxtrot » tor 25.02.2010 20:01

Det gjør den selv, avhengig av hva slags kabel du dytter inn i lydutgangen; analog eller digital optisk.
medlem i 221 måneder
 

Re: Spotify - Airfoil og DAC utfordring!!

Innleggav åttitre » tor 25.02.2010 20:26

Okei, takk for svaret! Jeg bruker optisk mot Onkyo 706 som også har en dac innebygd. Men vil da tru at ved optisk bruker den ikke dac, eller er det motsatt?
medlem i 239 måneder
 

Re: Spotify - Airfoil og DAC utfordring!!

Innleggav Charliefoxtrot » tor 25.02.2010 21:06

Bruker du en optisk kabel (digital) fra AirPorten til forsterkeren og du får lyd i høyttalerne, ja, så må forsterkeren ha en innebygget DAC der konverteringen av digitalt til analogt signal foregår (les. digital to analog converter (DAC)).
medlem i 221 måneder
 

Re: Spotify - Airfoil og DAC utfordring!!

Innleggav Lukas » tor 25.02.2010 22:41

En vri kan være å spille av fra en Mini som du fjernstyrer fra den bærbare. Jeg bruker optisk ut fra Mini til DacMagic og synes at det funker fint. Mini'n er jo nesten like liten som en AE! ;)

Premium-brukere av Spotify kan attpåtil bruke Plex. Men det er vel først interessant hvis man har med en TV i oppsettet.

Brukerens avatar
medlem i 211 måneder
 

Re: Spotify - Airfoil og DAC utfordring!!

Innleggav natas » søn 18.07.2010 17:52

Enn liten update på dette store problemmet.

Har nå forsket på dette med at lyden detter ut(hakker) når man kjører komboen Spotify,Airfoil,Airport Express og Cambridge dacMagic.

1. Airport og DacMagic er ikke venner får å si det sånn,har prøvd alle løsninger som har blitt lagt frem her på nettet og mine egne. Det som er det store problemet er at de oppdaterte AE for en stund tilbake,før denne updaten fungerte den upåklagelig med DacMagic.

2. Hvis man har en forsterker med digitalinngang(surroundforsterker) vil den fungere helt fint,har prøvd dette selv. Og DAC´ene i de fleste nyere av disse forsterkerne er helt greie.

3. Pr.dags dato kjører jeg Spotify,Wimp,Airfoil og AE gjennom en SHEK D2 Dac fra Hong Kong,og det spiller meget bra. Faktiskt bedre lyd i denne kontra DacMagic syntes jeg da.

4. Så min konklusjon er at det er noe som ikke stemmer med enten DacMagic eller AE. Men som sagt fungerer AE utmerket på andre Dac´er. Har selv prøvd flere. Og ingen hakking der.

Jeg tror nok det er en grunn til at Apple ikke vil utale seg i denne saken. Der er en egen tråd på Apple sine support sider som har tatt opp dette problemet i lang tid. De fleste har også denne dac´en vi snakker om.
Så gjør ett forsøk på å koble den til enn annen Dac eller digitalt inn på forsterker.
medlem i 171 måneder
 

Re: Spotify - Airfoil og DAC utfordring!!

Innleggav Charliefoxtrot » søn 10.10.2010 15:36

Er det bare meg eller later det til at de siste Airfoil-oppdateringene har adressert dropsituasjonene? Bortimot fraværende for tiden.
medlem i 221 måneder
 

Re: Spotify - Airfoil og DAC utfordring!!

Innleggav mariushh » man 29.11.2010 21:47

Jeg har nettopp begynt å bruke Spotify via airfoil mot AE med optisk til min Sony amp og det hakker. Har akkurat koplet opp systemet mot AppleTV, og foreløpig ikke et eneste hakk.:-)
medlem i 212 måneder
 

Re: Spotify - Airfoil og DAC utfordring!!

Innleggav BjornE » man 29.11.2010 22:50

Bruker jevnlig både Wimp og Spotify med AE og optisk mot DacMagic OG Abrahamsen uten hikke.

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Re: Spotify - Airfoil og DAC utfordring!!

Innleggav kjetil02 » tir 30.11.2010 2:35

BjornE, hva er oppsettet ditt for øvrig? Hvilken firmwareversjon på AEen og hvilken versjon av AirFoil?

Brukerens avatar
medlem i 208 måneder
 

Re: Spotify - Airfoil og DAC utfordring!!

Innleggav DMH » tir 04.01.2011 18:42

Hei. På denne siden ser det ut som at problemene er borte etter oppdateringene som kom i desember. Er det noen som har prøvd dette? Jeg har en DACmagic, og vurderer å kjøpe Airport, men bare hvis jeg er sikker på at det fungerer bra!

http://discussions.apple.com/thread.jspa?threadID=1877462&start=90&tstart=0

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Forrige

Returner til Lyd



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]