iPhone tips! Bor i USA - flytter til Norge i desember

Diskusjon rundt bestilling og kjøp av Mac og annet datautstyr

iPhone tips! Bor i USA - flytter til Norge i desember

Innleggav Fuol » tir 28.08.2007 17:29

Ok, nå har jeg ikke fulgt med på alle iPhone diskusjonene her i det siste, men noen av dem. Her er ståda mi; Jeg bor i California, men skal flytte til Norge igjen i desember. Jeg har lenge tenkt på å kjøpe iPhone her, men alle jeg har snakket med sier at man må binde seg for 2 år med AT&T, og at man ikke kan kjøpe telefonen uten abonnement. Jeg fikk senest opplyst dette i Apple store i LA på lørdag...

Kan dere som har kjøpt iPhone fortelle meg hvordan dere gjorde det? Fikk dere kjøpt uten abbonement? Den er fortsatt låst til AT&T (selv om jeg ser at det kanskje kommer hacks nå)? Hva bruker dere telefonen til i Norge hvis den kun er oppe å går på AT&T???

Poenget er at jeg ikke gidder å betale et 24 måneders løpende AT&T abonnement når jeg kun skal bruke telefonen i 4 måneder til her i USA. Dessuten vil jeg gjerne bruke telefonen med et norsk abonnement når jeg kommer til Norge...

Setter stor pris på hvis noen med erfaring fra dette kan opplyse meg :-/
medlem i 227 måneder
 

Innleggav termserv » tir 28.08.2007 17:33

Såvidt meg bekjent, er det ikke slik som i Norge, at du må signere avtale når du kjøper i butikken, men du aktiverer SIM-kortet med telefonen.

Det er det disse smartingene har gjort. Hacket telefonen, så man får aktivert med et norsk SIM-kort.

Jeg venter min iPhone i posten nå.. :-D

Brukerens avatar
medlem i 211 måneder
 

Innleggav Fuol » tir 28.08.2007 18:12

Hmm... ok. Grattis med telefon :-D Skal gå innom en AT&T sjappe i dag og høre...

Fint hvis noen med erfaring fra dette kan fortelle litt mer...
medlem i 227 måneder
 

Innleggav admin » tir 28.08.2007 18:14

Du signerer ingen avtale i butikken, men aktiverer telefonen og avtalen med AT&T via iTunes. Dette har gjort det mulig for hackere å aktivere telefoner utenom AT&T.

Kjøper du en telefon i en Apple Store binder du deg ikke til AT&T før du aktiverer den i iTunes. Aktiverer du den med noen av verktøyene som er sluppet, slipper du å aktivere den via iTunes og dermed inngår du heller ingen AT&T avtale.

Foreløpig finnes det ingen fryktelig enkel måte å få telefondelen til å fungere i Norge, men med litt lodding eller TurboSIM (vanskelig å få tak i) kan du få en 100% fungerende telefon i Norge. Jeg sitter selv med en iPhone, men har ikke benyttet meg av TurboSIM eller andre aktiveringsløsninger enda. Jeg venter å ser hva som skjer med softwarehacken Engadget skrev om.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Innleggav Fuol » tir 28.08.2007 18:47

Takk for info!!

Med andre ord så bruker du telefonen ikke som en telefon i Norge...? Får du brukt alle de andre funksjonene? Wifi etc?
medlem i 227 måneder
 

Iphone

Innleggav Heggi » ons 26.09.2007 8:13

Har et spørmål.. jeg har tenkt og kjøpe en iphone gjennom en i usa.. sån at han kan sende meg den å da lurer jeg på om dere vet noe om den bindigstia... er det sån at man aktiverer abonomente via itunes?

Vist jeg får den til norge uten abonoment må jeg lodde mobilen da??
eller er det bare å lese iphone guiden på sia her, og gjør det som står der?

:-)

Brukerens avatar
medlem i 199 måneder
 

Innleggav Xander » ons 26.09.2007 8:21

Bindingstiden er ikke noe for deg å tenke på, dette kommer når man aktiverer den i iTunes ved første oppstart - noe vi velger å ikke gjøre, men aktiverer på egenhånd.

Loddinga er også tid forbi, nå er det softwarehack som gjelder.

Det var et bra søk og et godt tema du fant, men om du søker bittelitt til finner du mye mer. ;)
medlem i 231 måneder
 

Innleggav martin.a » søn 07.10.2007 22:29

Hei, har fått en som har er i usa til å ta med en til meg, men blir de nå levert med siste oppdatering nå?
medlem i 198 måneder
 

Innleggav noilivap » søn 07.10.2007 22:38

ja.. eller man veit aldri, kan hende de har noen ''utdaterte'' liggende :p

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Innleggav martin.a » søn 07.10.2007 22:43

man da er jeg busted i så tilfelle:p
medlem i 198 måneder
 

Flyfiller som kjøper...

Innleggav baiaz » tor 18.10.2007 10:18

Heisann

jeg har en kompis som jobber i et flyselskap som kan kjøpe meg en i USA. Vil jeg få den til å funke her???

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Innleggav TheRealChristoffer » tor 18.10.2007 10:44

hvis du hacker den så JA

Brukerens avatar
medlem i 205 måneder
 

Jeg leste....

Innleggav baiaz » tor 18.10.2007 10:56

Jeg leste om det her og da sto det at hacke programmet kostet 300 kroner. Stemmer det?

En annen som jeg snakket med sa at jeg kunne få kjøpt den i Frankrike fra neste mnd. Pris vet jeg ikke. Også at den kunne kjøpes i Norge muligens fra neste mnd.

Er disse ryktene sanne... og vil den da ha en svimlende pris.. nå når dollaren er så lav mener jeg!?

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Innleggav stormx » tor 18.10.2007 11:43

I Frankrike lanseres den 9. november, dette i UK også. I Norge kommer den ikke før utover 2008, men muligens med 3G. Det som er spesielt med Frankrike er at de har lovpålagt teleselskapene slik at de må selge telefoner uten bindig eller noe i den duren (ikke helt sikker på hvordan det virker, men google er din venn - søk;)). Altså man skal kunne kjøpe en fransk iPhone og bruke den med hvilket som helst simkort.

Over til USA modellen. Ja du kan kjøpe med deg en iPhone fra USA uten å måtte betale en eneste krone til AT&T. Apple selger bare telefonen uten å måtte registrere deg på noe vis. Du trenger heller ikke lodde den, eller gjøre noe med simkortet - alt gjøres med programvare på enten PC eller Mac. Det finnes tonnevis av guider til hvordan du gjør dette, både skriftlige og i form av video, slik at du kan se hva de gjør. Her kan du bare google "unlock iphone guide(eller tutorial)" så får du mange treff!
Hvis du kjøper en iPhone nå, vil det følge med 1.1.1 firmware, som det ikke er kommet noen gratishack til enda, men om få dager er det ventet en gratis unlock til 1.1.1

Følg med på denne siden:
http://iphone.fiveforty.net/wiki/index.php/Main_Page

Jeg kjøpte meg just en iPhone, men den var ferdig "unlocket" så jeg har ikke noen erfaring med akkurat dette. Derimot har jeg kikket igjennom et par video'er av unlocking og det ser helt kurant ut å få til!
medlem i 210 måneder
 

Hmmm hva bruker man 3G til egentlig?

Innleggav baiaz » tor 18.10.2007 12:23

Jeg ser at du skriver at den norske vil ha 3G... hva brukes egentlig det til?

Har Iphone MMS funksjon forresten.. ser ikke noe om det i spesifikasjonen!

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Neste

Returner til Bestilling / Kjøpsråd



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]