Maskinen "fryser" når jeg prøver å lukke Safari

Diskusjon rundt Apples bærbare for profesjonelle.

Maskinen "fryser" når jeg prøver å lukke Safari

Innleggav macline » tir 27.12.2016 18:50

Har plutselig fått problemer med at macen henger seg opp når jeg prøver å lukke Safari. Programmet vil ikke lukke seg, det derre "ventehjulet" kommer opp og bare snurrer og går. Så må jeg slå av macen. Fikk også en feilmelding om at programminnet er fullt eller noe i den dur. Det kom bare en gang og jeg husker ikke helt. Noen som kan hjelpe?

Og ja, har tatt oppdateringer, det er god plass på harddisken og jeg har ikke installert noe nytt.
medlem i 191 måneder
 

Re: Maskinen "fryser" når jeg prøver å lukke Safari

Innleggav Morse » tir 27.12.2016 19:28

Skriv ned feilmeldingen neste gang, "noe i den dur" er ikke til særlig mye hjelp (hører dere, dere andre som "fikk-opp-ett-eller-annet-på-skjermen"?).

Hvilket MacOS har du, og hvilken versjon av Safari? Prøv å laste ned riktig versjon av Onyx og kjør en runde med dette.

http://www.titanium.free.fr/onyx.html

Og fortell hvordan det går...

Brukerens avatar
medlem i 163 måneder
 

Re: Maskinen "fryser" når jeg prøver å lukke Safari

Innleggav macline » tir 27.12.2016 22:39

Grunnen til at jeg ikke vet mer om feilmeldingen er at den kom bare en gang, og jeg skrev den ikke ned. Det stod at programminnet var fullt pluss noe mer som jeg ikke husker.

Har macOS Sierra 10.12.2 og Safari versjon 10.02

Skal prøve Onyx, takk... skal si fra om hvordan det går

Oppdatert: Halleluja, det (Onyx) ser ut til å ha funka! Jeg kan nå åpne og lukke Safari uten problem! Jeg kjørte maintenance, cleaning og automation (klikket på "execute"). Har aldri hørt om Onyx før, er dette noe jeg bør bruke jevnlig? Bør jeg gjøre noe der det står utilities og parametres også?

Usannsynlig takknemlig for hjelp.
medlem i 191 måneder
 


Returner til MacBook Pro



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]