Får ikke 1366x768 med HDMI på Mac Mini med Toshiba 37WL66Z

Diskusjon rundt Apples iMac

Får ikke 1366x768 med HDMI på Mac Mini med Toshiba 37WL66Z

Innleggav evl » man 22.10.2007 19:57

Prøvd både DisplayConfigX og SwitchResX, jeg hadde ingen problemer når jeg brukte PowerStrip på PC.

Noen som har denne TV'en eller vet hvordan jeg bør gå frem?
medlem i 198 måneder
 

Innleggav Auke » tir 23.10.2007 13:57

Dette lurer jeg også veldig på? Er en vensentlig del for oss som ønsker å bruke Mac mini som Mediesenter.


AUKE :bitchin:

Brukerens avatar
medlem i 211 måneder
 

Innleggav evl » tir 23.10.2007 14:01

For å sitere min egen post på AVForum.no:

Har slitt en stund nå med å få dette til å funke, det er en 1mnd gammel Mac Mini Intel Core Duo 2 med Intel GMA 950. TV'en er en Toshiba 37WL66Z

Først prøvde jeg VGA via den medfølgende DVI->VGA adapteren og etter litt knoting i DisplayConfigX (PowerStrip for Mac) endte jeg opp med noe sånt som 1160x630 som da ikke er i nærheten av 1366x768 som jeg har skjønt er den absolutte prefererte oppløsningen. En annen ting å merke seg at jeg ikke fikk opp noe EDID data via denne koblingen

I går prøvde jeg DVI->HDMI og da kjente Mac'en igjen TV'en med EDID problemet er bare at med en gang jeg la til noe som var over 720 lines så går tv'en i svart.

Som vist under har den kanskje i overkant mange instillinger (ihvertfall hvis du ikke helt vet hva du driver med slik som jeg gjør), hvordan løser jeg dette hvis det kan løses og hva slags connection bør jeg bruke. Ferdige timings hadde vært en bonus siden man må reboote (!) hver gang man vil prøve en ny oppløsning i DisplayConfigX
medlem i 198 måneder
 

Innleggav evl » tor 25.10.2007 18:03

Endelig løste jeg det!


Jeg brukte DVI->VGA via den medfølgende adapteren, og her er mine instillinger i DisplayConfigX:

Bilde
Bilde
Bilde
medlem i 198 måneder
 

Innleggav venin » tor 25.10.2007 19:16

Dette skal du ha kudos for..

Jeg slet lenge med samme problem og stressa meg halvt ihjel med DisplayConfigX uten hell. Til slutt ga jeg opp og brukte mini-DVI til VGA og aksepterte oppløsningen. Oppløsningen ble jo mye mer riktig ved bruk av VGA enn ved DVI (ganske normalt). Riktignok gadd jeg ikke prøve med DisplayConfigX i dette tilfellet.

Men nå må jeg jo prøve å få det til skikkelig når jeg skal hjem i jula. :rolls eyes:
medlem i 214 måneder
 

Re: Får ikke 1366x768 med HDMI på Mac Mini med Toshiba 37WL66Z

Innleggav Hakkern » man 07.01.2008 12:36

Denne strengen løste også mitt problem!
Har en Philips 32PF7411 dvs. en 32" HDready LCD skjerm.
Koplet min nye Mac mini 1.83GHz Intel 2 Core Duo til skjermen med en HDMI kabel og en HDMI til DVI overgang som jeg kjøpte på Clas Ohlson...
Skjermen har "native" oppløsning på 1366x768 pixler. Og det har vel egenlig alle HD ready ( dvs. at de kan vise 720p og 1080i signaler, men ikke 1080p) paneler mon tro?

Surret en stund med DisplayConfigX få det til inntil jeg fant løsningen her! Hele trikset er å angi oppløsning på 1368x786 _ikke_ 1366x768. Ser ut til at antall pixler må være multipler av 8 for at det skal funke. Nå fylles hele skjermen, ingen ting faller utenfor, tekst er lett leselig, og bilder blir bra.

Dette er jo ikke enkelt for en stakkar når hverken PhilipsTVen's manual nevner dette som en gyldig oppløsning eller det finnes valg for dette i OSX...

Moderator: Emnet kan med fordel endres til noe mindre spesifikt enn "Toshiba 37WL66Z". Hva med:
"Får ikke 1366x768 med HDMI på Mac Mini med Hd-Ready flatskjerm"

Brukerens avatar
medlem i 195 måneder
 


Returner til iMac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron