Orig. CD til iMac 24" early 08?

Diskusjon rundt Apples iMac

Orig. CD til iMac 24" early 08?

Innleggav iRemote » tir 17.01.2017 15:07

Hei!
Jeg skal oppgradere det gamle skroget jeg har av en iMac 24" 08 model. Litt for å se om det blir bedre ytelse, men mest for moro. I den forbindelse mangler jeg oppstartscden(e). Altså de gråsvarte cdene som fulgte med maskinen i den hvite lange boksen hvor tastaturet og mighty mousen lå.

Noen som har en slik liggende og vil selge eller låne meg den for en billig penge?
Jeg betaler selvsagt frakt. :-)

Brukerens avatar
medlem i 198 måneder
 

Re: Orig. CD til iMac 24" early 08?

Innleggav Morse » tir 17.01.2017 21:34

Mens du venter: Denne kom opprinnelig med 10.5.2, senere med 10.5.4. Men jeg ville MYE heller, var jeg deg, startet med 10.6 (Snow Leopard) - da åpner du for mer fremtidig software-moro. Bundled software (plste nummer to) for denne var forresten iLife ´08 og en trettidagers prøveversjon av iWork ´08. Selv om 2 + 2 Gb RAM er Apple´s anbefalte max, er det enkelt å "pine" den opp i 6 Gb hvis du bytter den ene 2 Gb brikken med en på 4 Gb. NB! Disse brikkene (200-pin PC2-6400 (800MHz) DDR2 SO-DIMM) er dyre å kjøpe nye nå for tiden, og tildels vanskelige å finne på bruktmarkedet, bare så du er klar over det. Men maskinen klarer faktisk å kjøre MacOS X 10.11.6, om du vil...

Oh, and one more thing: Hvis maskinen ikke har vært åpnet før, forvent haugesvis av hybelkaniner der inne hvis du skulle finne på å se etter. Motstå fristelsen til å bruke støvsuger (fare for statisk elektristitet!), kjøp heller en boks trykkluft i nærmeste fotobutikk.

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 


Returner til iMac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]