Gjenopprette jailbreaket iPhone

Diskuter alt omkring Apples iPhone

Gjenopprette jailbreaket iPhone

Innleggav unalfcbmessi » lør 01.06.2013 15:57

Jeg har en jailbreaket iPhone 5 som har begynt å bli ganske treg nå, jeg har lyst til å gjenopprette den. Men for å gjøre det må jeg jo oppdatere til den seneste iOS firmwaren som gjør at jeg ikke får jailbreaket iPhonen min igjen.

Så er det noen her som vet om noen måter man kan gjenopprette iPhonen på uten å måtte gå til den seneste oppdateringen av iOS?
medlem i 153 måneder
 

Re: Gjenopprette jailbreaket iPhone

Innleggav petrus764 » lør 01.06.2013 18:04

Du kan nullstille alle innstillinger på enheten, det er en slags halvveis-gjenoppretting. Alternativt kan du prøve http://www.evad3rs.net/2013/05/ilex-rat ... e-all.html

Den sletter alt av jailbreak-data, bortsett fra cydia og jailbreaken. Hvis det er noen av tweakene dine som gjør den treg blir du kvitt de.

Det er ingen måte å ta en skikkelig gjenoppretting til noe annet enn nyeste iOS på iPhone 4s og 5. Bare 4 og eldre enheter kan du gjøre det på med SHSH-verdier.

Brukerens avatar
medlem i 185 måneder
 

Re: Gjenopprette jailbreaket iPhone

Innleggav Stianferstad » man 03.06.2013 11:11

Du kan jo ev. bare åpne iTunes, finn iPhone-enheten. Når du trykker på gjenoprett, holder du nede shift-tasten. Da åpnes et bilde for å bla gjennom filer. Her velger du en ipws fil som du selv ønsker og som du har lastet ned på forhånd. Vedlagt link er for å laste ned ipws filer. Når du gjenopretter, legges det inn det iOS som du velger!

http://www.felixbruns.de/iPod/firmware/
medlem i 173 måneder
 

Re: Gjenopprette jailbreaket iPhone

Innleggav petrus764 » man 03.06.2013 16:04

Det fungerer IKKE og har ikke fungert siden ios 3 på iphone 3g. Det har aldri funket på 3gs og nyere, dette fordi apple nå signerer firmwares slik at du ikke kan nedgradere til noe annet enn den firmwaren apple signerer nå, og det er alltid kun nyeste tilgjengelige firmware.

Har du lagret SHSH-verdier så fungerer det på enheter opp til iPhone 4, men ikke 4S og 5, da disse ikke har en bootrom-exploit.

Brukerens avatar
medlem i 185 måneder
 

Re: Gjenopprette jailbreaket iPhone

Innleggav unalfcbmessi » tir 04.06.2013 12:44

Ah, nå ble iPhonen som ny igjen! Takk Petrus :)
medlem i 153 måneder
 

Re: Gjenopprette jailbreaket iPhone

Innleggav petrus764 » tir 04.06.2013 13:17

Hvilken metode brukte du?

Brukerens avatar
medlem i 185 måneder
 

Re: Gjenopprette jailbreaket iPhone

Innleggav unalfcbmessi » tir 04.06.2013 16:43

iLEX-rat metoden.. Til dere som skal gjøre det: Absolutt alt blir slettet, utenom Cydia.. Dette gjelder bilder, musikk, apps og alt annet som er på iPhonen. Så husk å ta sikkerhetskopiering før dere skal gjøre det.. Igjen, takk Petrus :)
medlem i 153 måneder
 

Re: Gjenopprette jailbreaket iPhone

Innleggav Svupp » tir 18.06.2013 12:38

Men dersom man bruker denne metoden for å gjenopprette telefonen, og alt forsvinner unntatt jailbreaken… hvordan får man da lagt alt (gammel sikkerhetskopi) tilbake igjen?
Finnes det noen metode for å fjerne alt man har installert via cydia, uten å miste det ordinære innholdet på telefonen? Vil ikke miste jailbreaken, men vil beholde cydia, og fjerne alt som muligens sinker telefonen etter jailbreak.
medlem i 150 måneder
 

Re: Gjenopprette jailbreaket iPhone

Innleggav petrus764 » tir 18.06.2013 13:26

Du får ikke det, men hva trenger du sikkerhetskopi av?

Savegames i apps kan du hvis du må kopiere ut via ssh/phoneview/iphonebrowser etc.

Kontakter synker du med google/icloud.

Kopier ut bilder manuelt.

Mailer ligger på server.

Det du da mister er innboksen i meldinger, det er ikke noe stort tap for de fleste.

Brukerens avatar
medlem i 185 måneder
 

Re: Gjenopprette jailbreaket iPhone

Innleggav Svupp » tir 18.06.2013 14:23

Da er jeg nok ikke som de fleste, for meldingene er viktige for meg å ta vare på, og ha med videre.
Det samme gjelder apper og ikke minst programdata. Spill man har kommet langt i, og apper som husker mine siste valg og gjør de enklere og enklere å bruke jo mer man bruker dem :-)
medlem i 150 måneder
 

Re: Gjenopprette jailbreaket iPhone

Innleggav petrus764 » tir 18.06.2013 14:31

Som nevnt kan du kopiere ut saven i spill, bare ta ut documents-mappa til appen. Kopier den tilbake etterpå.

Du må selvsagt reinstallere appen manuelt, men alt blir som før hvis du kopierer tilbake documents-innholdet.

Brukerens avatar
medlem i 185 måneder
 

Re: Gjenopprette jailbreaket iPhone

Innleggav Svupp » tir 18.06.2013 14:33

ja, det har du rett i. Bruker DiskAid til denslags...
Er det en like enkel måte å gjør det samme med meldinger?
medlem i 150 måneder
 

Re: Gjenopprette jailbreaket iPhone

Innleggav petrus764 » tir 18.06.2013 16:00

Tidligere kunne man bare kopiere ut sms.db og flytte den tilbake etterpå, men sist gang jeg gjorde det var vel på iphone os 2.0, jeg tror det har skjedd en del vesentlige endringer siden den gang.

Brukerens avatar
medlem i 185 måneder
 

Re: Gjenopprette jailbreaket iPhone

Innleggav gvalstad » tir 18.06.2013 17:03

Kopiering av sms.db har også fungert på nyere iOS. Husk tilhørende mapper med vedlegg.
medlem i 190 måneder
 

Re: Gjenopprette jailbreaket iPhone

Innleggav Z3ro » ons 19.06.2013 15:36

iLEX RAT gir deg flere alternativer i terminalen, alt. 1 sletter KUN jailbreak-ting, mens alt. 2 sletter ALT på telefonen/gjenopprette. Uansett hvilket alternativ du tar så beholder du fortsatt jailbreak og blir på samme ios versjon.
medlem i 141 måneder
 

Neste

Returner til iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]