Ustabil apple-tv

Diskusjon rundt Apple TV

Ustabil apple-tv

Innleggav kalle » tor 21.10.2010 20:44

Nettopp fått ny apple-tv, men sliter en del med ustabilitet. Bl.a. har jeg problemer med å få kontakt med itunes-biblioteket mitt. Hva gjør jeg galt? :-[
medlem i 175 måneder
 

Re: Ustabil apple-tv

Innleggav perh1 » lør 23.10.2010 10:50

Kommer ikke frem om du aldri har fått kontakt med iTunes eller om det er ustabilt.

Aldri fått kontkat:
Har du husket å aktivere "Hjemmedeling" under Avansert på menylinjen i iTunes?

Mistet kontakten med iTunes bibliotek i valget "Computers" i Apple TV:
Opplevde dette selv og det hjalp å frakoble/tilkoble strømmen på Apple TV

Brukerens avatar
medlem i 200 måneder
 

Re: Ustabil apple-tv

Innleggav dodie » tir 21.01.2014 16:23

Jeg sliter med at Apple TV 2013 plutselig kobler fra når jeg ser film via Macbook Air 2013 mod. Dersom jeg ser to 1 times episoder så sviktier tilkoblingen minst en gang.
Som oftest løser det seg med å restarte apple tv, av og til må jeg restarte macen også.

Kan det være dårlig internett/ruter? har en D-link ruter og vurderer å kjøpe en airport express hvis det kan hjelpe.

takker for svar og tips
medlem i 163 måneder
 

Re: Ustabil apple-tv

Innleggav PaulusA » tir 21.01.2014 16:31

Heisan,

Jeg tror ikke du en airport express vil hjelpe, men du kan prøve. Jeg opplever selv mye større stabilitet med en ny router. Hadde lite problemer før, men bedre nå.

Vil kanskje prøve en annen router først.

Lykke til!
medlem i 133 måneder
 

Re: Ustabil apple-tv

Innleggav schnellpanzer » tir 21.01.2014 16:50

Jeg har Airport Extreme, og AppleTV er dønn stabil med den.
På Trådløst > Trådløsvalg i Airport-verktøyet, har jeg valgt kanaler som naboene ikke ligger på.
medlem i 144 måneder
 

Re: Ustabil apple-tv

Innleggav hansk_e » ons 22.01.2014 2:14

Vet Ike hvor realistisk det er i huset ditt, men å trekke en kabel fra routeren til din Apple TV vil ofte hjelpe mye.

Ellers kan det jo hjelpe å kjøpe en bedre router, eller å finne en bedre plass å plassere routeren i huset. Men tipper det ikke er alltid så enkelt det heller.

Husk at det er mye data som går trådløst når du ser fra Mac via router til Apple TV.

Hadde selv mye det samme problem. Men etter att jeg trakk kabel mellom alle faste installasjoner som Express, Extreme, Apple tv osv er nettet blitt mye mer stabilt.
medlem i 146 måneder
 

Re: Ustabil apple-tv

Innleggav jag » ons 22.01.2014 15:36

Det kan være lurt å sjekke om du har siste versjon av firmware på routeren din.

Eldre versjoner kan gjerne være litt kranglete med ATV.

/Jan
medlem i 185 måneder
 

Re: Ustabil apple-tv

Innleggav EspenIrgens » ons 22.01.2014 16:31

Har hatt samme problem. Apple support foreslo å endre kanal på ruteren. Har hjulpet hittil.
medlem i 209 måneder
 

Re: Ustabil apple-tv

Innleggav dodie » ons 22.01.2014 17:24

Tusen takk for mange gode svar.
Blir til at jeg kjøper meg en Airport Express i dag.
Da kommer nytt spørsmål:
Hvordan velger jeg kanal (posten til @schnellpanzer og @EspenIrgens), har ikke villeste peiling på hvordan jeg gjør det med ruteren jeg har nå, men kanskje enkelt med air port express?
medlem i 163 måneder
 

Re: Ustabil apple-tv

Innleggav GeirHenriksen » ons 22.01.2014 17:57

Om du går til Programmer > Verktøy > åpner programmet Airport-Verktøy etter du har plugget inn Expressen din på nettverket med kabel så tenker jeg det åpner seg muligheter :)
medlem i 135 måneder
 

Re: Ustabil apple-tv

Innleggav Jonas.J » tor 23.01.2014 11:05

Jeg vet ikke om ny ruter er løsningen. Bruker selv airport extreme pg har AppleTV 2013. Etter din siste oppdateringen begynte problemene å komme. Akkurat som dine ... Dei er verst på NRK, men hender også på filmer fra mine egne lokale disker.
Først trodde jeg det var NRK (de roter verre enn en kasse kaniner), men etter at det utviklet seg og nå også hender på Netflix så er det logisk nok AppleTV det er feil med.
Det at du må restarte AppleTV for å ordne opp i det viser at har ingenting med nettverk eller naboens kanaler (noe jeg forøvrig skanner med jevne mellomrom).
medlem i 151 måneder
 


Returner til Apple TV



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron