Klarer ikke Jailbreake Apple TV 2

Diskusjon rundt Apple TV

Re: Klarer ikke Jailbreake Apple TV 2

Innleggav svenerik » man 14.02.2011 23:38

mulig off-topic, men noen som får NRK til å fungere i XBMC? Får opp liste + thumbnails, men når jeg forsøker å klikke på programmene får jeg en feilmelding, 'Playback failed, one or more items failed to play'
medlem i 233 måneder
 

Re: Klarer ikke Jailbreake Apple TV 2

Innleggav petterERen » tir 15.02.2011 0:09

Får bare tilkobling mislyktes når jeg skal koble ssh med Apple tv.
Bruker ip adresse til Apple tvpå tjener,root og alpine,men får bare mislyktes.

Noe som må konfigureres i router? Eller hva er feil?
medlem i 197 måneder
 

Re: Klarer ikke Jailbreake Apple TV 2

Innleggav winkler » tir 15.02.2011 0:14

Har du utført inject software under Greenpois0n menyen på Apple TV etter jailbreak? Hvis du ikke ser denne menyen har ikke jailbreakingen fungert.

Brukerens avatar
medlem i 202 måneder
 

Re: Klarer ikke Jailbreake Apple TV 2

Innleggav efish » tir 15.02.2011 0:15

@petterERen:

1. Apple TV'en er mest sannsynlig ikke blitt jailbreaket. (Sjekk om du har NitoTV på AppleTV-menyen)
Hvis ja;
2. Er du sikker på at du bruker riktig IP? Du kan sjekke dette under "Nettverk" på Apple TV'en.
3. Hvilket program bruker du for å koble deg opp over ssh?

For å sjekke om ssh funker:
Gå inn i Terminal.
skriv inn: ssh root@(ip)

Hvis den spør om passord betyr det at den har funnet AppleTV'en..
medlem i 197 måneder
 

Re: Klarer ikke Jailbreake Apple TV 2

Innleggav petterERen » tir 15.02.2011 0:50

Takk folkens...

Hadde ikke trykket på inject.
medlem i 197 måneder
 

Re: Klarer ikke Jailbreake Apple TV 2

Innleggav syntetisk » tir 15.02.2011 0:57

For de som ikke kommer inn på http://www.greenpois0n.com så kan man laste ned greenpois0n softwaren fra http://ifon1.no/iphone/iOS4_Greenpois0n.html# også! :)

Brukerens avatar
medlem i 193 måneder
 

Re: Klarer ikke Jailbreake Apple TV 2

Innleggav jorns » tir 15.02.2011 21:27

Hvor lang tid skal denne JB ta?

Jeg følger guiden, men noen ganger bare henger den på JB og andre ganger får jeg FAILED.


Update: Jeg måtte ty til WinXP, da ser det ut til å ha funka. Står i hvert fall complete. Nope, viste seg at den ikke var JB. Men omsider etter mye tull og tøys så gikk det i orden. Tilslutt så gadd jeg ikke å benytte power kabelen og funket omsider.
Men jeg slet også med å få til ATVFLASH med MAC, så det endte med at jeg benyttet WINXP der og.
medlem i 231 måneder
 

Re: Klarer ikke Jailbreake Apple TV 2

Innleggav efish » tir 15.02.2011 23:47

Til dere som fortsatt sliter med jailbreak så kan det hende dere klarer det lettere med PwnageTool. Ny update ble akkurat sluppet. Har en del færre bugs enn greenpois0n.

http://blog.iphone-dev.org/post/3314130 ... -in-a-name
medlem i 197 måneder
 

Re: Klarer ikke Jailbreake Apple TV 2

Innleggav spiffers » ons 16.02.2011 12:38

Prøvde Greenpois0n, og måtte gi opp etter 6 forsøk, fikk det til på første forsøk med PwnageTool. Anbefales!
medlem i 183 måneder
 

Re: Klarer ikke Jailbreake Apple TV 2

Innleggav MAGGA123 » man 21.02.2011 14:50

Jeg følgte guiden fra winkler, men når jeg kom til og restore den i itunes så ba den meg også om og oppdatere den, jeg gjorde det, og fulgte resten av guiden uten problemer, men når jeg startet opp atv så var den helt som normal, som om den ikke hadde blitt jailbreaket,
er det noen som vet hvordan man fikser dette? :-)

Edit:
Jeg har også prøvd pwnagetool det virket ikke heller.
medlem i 173 måneder
 

Re: Klarer ikke Jailbreake Apple TV 2

Innleggav donspain » fre 25.02.2011 16:27

Hei hadde samme problemet. Restore gjorde ikke jobben automatisk. Hvis du bruker alt-restore i Itunes, vil den be om å finne din tilpassede fil. Da skal det hele gå greit.
medlem i 157 måneder
 

Re: Klarer ikke Jailbreake Apple TV 2

Innleggav magnuskite » ons 16.03.2011 18:08

Sliter som mannen med ljåen selv her.... har operativsystem 4.2(som tilsvarer iOS 4.3) og får ikke den h..... appletv2en jailbreaket! Noen som har et tips hvordan jeg skal gå frem her? har prøvd diverse løsninger(som har vist seg å ikke være løsninger) for å få det til, men tydeligvis skal ikke dette være så enkelt!

Anyone?
medlem i 208 måneder
 

Re: Klarer ikke Jailbreake Apple TV 2

Innleggav monnark » tor 17.03.2011 11:02

Du må legge inn en eldre FW, bruk denne siden http://www.iclarified.com/entry/comment ... entsanchor
Velg 4.2.1 versonen.
Jeg slet med det samme som deg, men nå fungerer det som bare det. anbefaler deg å jailbreake med Greenpoison etter dette, her har du en guide som fungerte bra for meg:


greenpois0n RC6, jeg gjør det på denne måten (med Mac):

- Restore Apple TV i iTunes
- Avslutt iTunes og koble Apple TV fra Mac
- Start Greenpois0n og trykk på Jailbreak, ikke stress med å gjøre det som står, den blir allikevel stående å vente...
- Koble USB til Apple TV
- Koble til strømledning, men trekk den ut igjen med en gang
- Vent et par-tre sekunder og hold deretter menu+play på fjernkontrollen i 7 sekunder
- Når jailbreak er ferdig og det står complete i greenpois0n så er det viktig å vente i minst 40 sekunder (gjerne litt lenger) før du trykker complete og tar ut USB-kabel, Apple TV holder på med jobb i bakgrunnen.
medlem i 158 måneder
 

Re: Klarer ikke Jailbreake Apple TV 2

Innleggav danibo77 » tor 17.03.2011 18:03

monnark skrev:...så får jeg meldingen "iTunes restore script failed!, selecting IPSW in finder". jeg har så forsøkt å restore den manuelt med ipsw-filen som seasonpass lager, men da får jeg opp en feilmelding 1600. Hva skal jeg gjøre?


Har JB min et par ganger og fikk begge gangene beskjed om at scriptet feilet og må da restore manuelt. Her er det viktig å velge riktig fil, da seasonpass henter ned en fra Apple og patcher denne. Dermed har du to filer. Tar du feil av disse så feiler hele prosessen. Fikk også en feilmelding med SP-filen. Måtte da restore til fabrikkny og starte prosessen på nytt. Det funket da fint.

Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 

Re: Klarer ikke Jailbreake Apple TV 2

Innleggav karving » lør 16.07.2011 7:50

Jeg har prøvd denne prosessen med både Seas0npass og Greenpois0n, men får opp følgende feilmelding på begge programmene:
"This Device isn't eligible for the requested build"

Noen som vet hva jeg kan ha gjort feil / hva jeg må gjøre?
medlem i 204 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til Apple TV



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere



cron