Noen som vet hvor man kjøper en DD-WRT-ruter i Norge

Diskusjon rundt Apple TV

Noen som vet hvor man kjøper en DD-WRT-ruter i Norge

Innleggav johnny_deluxe » tir 24.05.2011 16:17

Trenger en DD-WRT-ruter til å surfe via Strongvpn mot Netflix. Finnes det nien selgere i norge av er enkelt apparat som lett kan konfigeres til VPN surfing.

takk
medlem i 160 måneder
 

Re: Noen som vet hvor man kjøper en DD-WRT-ruter i Norge

Innleggav Uluen » tir 24.05.2011 17:47

Det er vel bare å sjekke hvilke routere som er kompatible på hjemmesiden til DD-WRT og søke i prisguiden etterpå?
 

Re: Noen som vet hvor man kjøper en DD-WRT-ruter i Norge

Innleggav Lord_Linus » ons 25.05.2011 22:33

Hei,

Jeg tror denne skal være et god kjøp for de som er på jakt etter en router man kan flashe med DD-WRT firmware:
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=617195#reviews
medlem i 185 måneder
 

Re: Noen som vet hvor man kjøper en DD-WRT-ruter i Norge

Innleggav johnny_deluxe » tor 26.05.2011 11:53

Vet du hvordan den du henviser til er å samspille med boksen fra Skagerak fibernet. Det er vel slik at man bare skal kople den nye ruteren med ledning til hovedruter i huset? i mitt tilfelle den fra Skarek fibernet.
medlem i 160 måneder
 

Re: Noen som vet hvor man kjøper en DD-WRT-ruter i Norge

Innleggav danielsk » tor 26.05.2011 13:08

Bruker selv en slik på kontoret: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=613711, meget enkelt prosess å innstallere DD-WRT på den.

Hjemme brukes en: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=626340, denne er ikke offisielt støttet av dd-wrt enda, men siste test-versjon av dd-wrt fungerer utmerket.
medlem i 168 måneder
 

Re: Noen som vet hvor man kjøper en DD-WRT-ruter i Norge

Innleggav johnny_deluxe » lør 28.05.2011 23:42

Er det mulig å flashe med DD-WRT firmware på en ruter "D-Link Airpluss G+"

Fant en liggende i skuffen.
medlem i 160 måneder
 

Re: Noen som vet hvor man kjøper en DD-WRT-ruter i Norge

Innleggav daff » søn 29.05.2011 16:13

Det fungerer helt fint med en trådløs dLink, dir655.

Istedenfor å sette opp med å motta ip fra dhcp (hvis det er det du har fra isp) så setter du den opp med pptp. vil tippe det fungerer med de fleste rutere på markedet i dag.

Netflix fungerer som en drøm på Ap2!
medlem i 155 måneder
 

Re: Noen som vet hvor man kjøper en DD-WRT-ruter i Norge

Innleggav Uluen » tir 31.05.2011 17:13

johnny_deluxe skrev:Er det mulig å flashe med DD-WRT firmware på en ruter "D-Link Airpluss G+"
Hva med å undersøke selv?

daff skrev:Det fungerer helt fint med en trådløs dLink, dir655.
Hva fungerer helt fint? DIR-655 støttes ikke av DD-WRT.
 

Re: Noen som vet hvor man kjøper en DD-WRT-ruter i Norge

Innleggav daff » tir 31.05.2011 22:44

Men hvorfor bruke DD-WRT? man kan koble seg med pptp til strongvpn med dlinken (eller andre routere med pptp-støtte.

Mulig jeg har misset et par ting man oppnår med DD-WRT, men forstod at strongvpn var årsaken for å bruke DD-WRT. Derfor jeg kom med tipset om dlinken.
medlem i 155 måneder
 

Re: Noen som vet hvor man kjøper en DD-WRT-ruter i Norge

Innleggav Twinflower » tor 02.06.2011 19:44

Kan du forklare litt mer hvordan du satt opp PPTP med d-link 655?
Jeg har en slik en og kunne tenkt å prøve netflix.

Kan man f.eks velge at kun én port skal gå via strongvpn? Jeg er ikke interessert i å sende hele lokalnettet mitt via en VPN til daglig, spesielt ikke siden jeg har en vpn-tilkobling mot jobben som kan klusses til av andre vpn-er (?)

Brukerens avatar
medlem i 177 måneder
 

Re: Noen som vet hvor man kjøper en DD-WRT-ruter i Norge

Innleggav daff » fre 03.06.2011 11:51

Istedenfor å sette opp wan-porten (http://support.dlink.com/emulators/dir655/121/WAN.html) til å motta ip automatisk fra dhcp fra din isp, så velger du å koble til med pptp. Fyll inn VPN infoen du har fått fra strongvpn, velg dns-server som du har i dag gjennom isp.

For å ha flere bein ut må du nok trikse med flere routere, eventuelt en router med flere wan porter og fikse intern routing, og routing tabeller.

Jeg velger å bytte manuelt på dlinken om jeg skal gå gjennom VPN eller ikke etter behov. På den måten slipper jeg å gå om USA hvis jeg ikke har behov for det. Det fine er at dlinken husker pptp infoen slik at selve skiftet går ganske så raskt (reboot av routeren)
medlem i 155 måneder
 

Re: Noen som vet hvor man kjøper en DD-WRT-ruter i Norge

Innleggav areebakhalid19 » tor 12.03.2015 23:16

prøve å finne nettbutikk for å kjøpe dd - wrt router
medlem i 109 måneder
 


Returner til Apple TV



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]