Apple TV problemer med Airplay

Diskusjon rundt Apple TV

Apple TV problemer med Airplay

Innleggav Peedy » søn 30.09.2012 15:54

Jeg har en Apple TV, liten svart med 720p. Altså generasjon 2. Den er alltid tilkoblet nettverk, og kan streame Youtube, leie film, se NetFlix osv. Men det er veldig varierende om Airplay fra Macen (Unibody 09' 17") fungerer. Dette gjelder både iTunes, finne datamaskin fra Apple TV og AirPlay lyd generelt fra Mountain Lion. Noen som har noen tips? Det eneste jeg har funnet er at routeren kan ha for lite internminne?

Oppsettet er modem som er koblet i router. Fra den routeren er den koblet videre til min personlige router. Kobler meg på nettverket til de jeg leier hos. Noen tips til hvordan dette kan bli stabilt nok til å bruke?

Har opplevd at AirPlay funker rett etter at jeg har slått av og på Wifi på macen, uten at jeg helt vet hvorfor..
medlem i 212 måneder
 

Re: Apple TV problemer med Airplay

Innleggav nevskire » søn 30.09.2012 18:55

Høres ut som det jeg slet med en stund. Modem og ruter ble krøll. Måtte bypasse modemruteren og sette den i bridge. Ble krøll med to som sendte signaler. Slo seg av/på og var veldig lite stabilt.
Jeg har altibox og gikk inn og satte den i bridge/bro modus. Koblet en AirPort Extreme jeg hadde liggende for wifi og etter dette har det bare vært fryd og gammen.

Brukerens avatar
medlem i 196 måneder
 

Re: Apple TV problemer med Airplay

Innleggav gunda91 » søn 30.09.2012 20:51

Jeg opplever litt av det samme iblant, spesielt om Apple TV har stått ubrukt et par dager. Forsøker å dele like skjermer fra min MBA eller streame musikk fra iTunes, men den vil ikke koble opp.

En enkel løsning som fungerer for meg hver gang er å omstarte Apple TV. Innstillinger -> Generelt -> Omstart.

Kan virke noe banalt, men se om det fungerer.

Brukerens avatar
medlem i 191 måneder
 


Returner til Apple TV



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]