HBO på Apple TV

Diskusjon rundt Apple TV

Re: HBO på Apple TV

Innleggav ch_knapp » tor 29.05.2014 23:09

Nå er det litt urettferdig å sammenlikne HBO Nordic og Netflix. Sistnevnte har gått gjennom sine voksesmerter for å komme seg dit den er, med egne avtaler og servere hos nettleverandørene for å sikre bra streaming til alle.

HBO Nordic er noe amerikanerne misunner oss. HBO Go er en bedre teknisk løsning, men krever kabelabonnement og kronglete autentisering. HBO Nordic sin nettside er åpenbart laget på stramt budsjett, men streamingløsningen fungerer som regel bra. Jeg bruker den _mye_.

Det er litt urettferdig, kanskje spesielt i norden, at alle nye tjenester sammenliknes med torrents. Det reelle alternativet til HBO Nordic er å ikke ha tilgang til seriene før neste år, og da synes jeg løsningen både fungerer ganske utmerket og er priset rimelig.

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Re: HBO på Apple TV

Innleggav kjetil02 » man 02.06.2014 11:17

Torrenting er et reelt alternativ til streaming, selv om det er ulovlig. Så lenge det er enklere og raskere enn å bruke betaltjenester, vil folk gjøre det. Derfor burde aktører som HBO satse skikkelig på en god streamingtjeneste. Folk betaler for det, bare det er enkelt nok!

Abonnerer selv på både Netflix og HBO Nordic, og er milevidt mer fornøyd med den tekniske løsningen til Netflix.

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Re: HBO på Apple TV

Innleggav hro » søn 05.04.2015 21:55

Leser med interesse https://www.apple.com/appletv/hbo-now/ - altså HBO tilgjengelig i USA nå i april - også for AppleTV.

Noen som har ide om dette også vil gjelde HBO Nordic ? I bunn og grunn er det ikke rocketscience å legge tjenesten tilgjengelig på alle platformer, men av en eller annen grunn er det noen med store interesser her.

Hadde vært flott å fått bekreftet at HBO Nordic vil ha native støtte i ATV, slik man også finner i dognelen Chromecast.
medlem i 154 måneder
 

Re: HBO på Apple TV

Innleggav fredrikv » tir 07.04.2015 19:09

HBO Now er lansert i dag på amerikanske iTunes-kontoer (som også mange i Norge har). Foreløpig får man registrert seg og aktivert 30 dagers gratis tjeneste via Apple TV, men så langt støttes det ikke tjenester som Unblock.us, så man får ikke streamet video i Norge enda, men dette kommer forhåpentligvis snart: https://support.unblock-us.com/customer ... 63-hbo-now
medlem i 173 måneder
 

Re: HBO på Apple TV

Innleggav Stereo Mac » ons 08.04.2015 1:23

HBO appen har blitt oppdatert nylig. Det er ingen app på ATV. Men det fungerer faktisk bra å bruke Airplay nå.

Brukerens avatar
medlem i 155 måneder
 

Re: HBO på Apple TV

Innleggav iAndrew » ons 08.04.2015 9:07

Ingen tilfeldighet at det funker bra på Air Play nå. Selvom det tydeligvis har gått meg hus forbi har HBO Nordic nylig lansert støtte for skikkelig Air Play. Inntil nå har det bare vært mirroring, som er praktisk talt ubrukelig for video.

Ser frem til en ny og glad hverdag med HBO Nordic :-D

En app på Apple TV hadde selvsagt vært midt i blinken, men nå går det i hvert fall an å leve komfortabelt uten.

Brukerens avatar
medlem i 198 måneder
 

Re: HBO på Apple TV

Innleggav Zeke1983 » søn 19.04.2015 9:46

Noen som vet noe mer om eller når dette kommer til Norge?

Jeg vet at man kan skaffe det på amerikansk itunes konto etc, men jeg orker ikke "styret" med å bytte konto etc da unger og kone bytter og bruker Apple tv ene aktivt..

MVH Johan
medlem i 134 måneder
 

Forrige

Returner til Apple TV



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]