HBO på Apple TV

Diskusjon rundt Apple TV

HBO på Apple TV

Innleggav Garamond » fre 07.06.2013 11:22

Leste artikler i vinter om at HBO skulle komme til Apple TV i løpet av året. Nå har ikke jeg en Apple TV (enda) slik at jeg kan få testet dette, så spørsmålet blir enkelt: har HBO kommet til Apple TV? Hvis ja så kjøper jeg en i dag :)
Sist endret av Garamond den fre 07.06.2013 18:12, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 247 måneder
 

Re: HBO på Apple TV

Innleggav T.B.Hansen » fre 07.06.2013 11:23

Bare Netflix foreløpig.

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 

Re: HBO på Apple TV

Innleggav Garamond » fre 07.06.2013 11:25

OK, takk for kjapt svar. Da er det bare å vente litt lengre.

Brukerens avatar
medlem i 247 måneder
 

Re: HBO på Apple TV

Innleggav Hilde Haa » fre 07.06.2013 16:29

Dersom du ser på HBONordic sin Facebookside så har de lovt "kommer snart" for både Airplay (ekte, ikke mirroring) og ATV-app helt siden lanseringen i fjor høst.

Det siste jeg synes å huske at jeg så var "til høsten" - forbasket svindel! Jeg startet abonnementet fordi jeg ble lovt av HBO kundeservice at begge deler ville komme i februar. Når det så ikke kom og jeg i slutten av mars etterlyste både app og airplay så henviste de til sin hakkete og komplett ubrukelige airplay mirroring! Møkkaselskap for å snakke rett fra levra! :-(

Brukerens avatar
medlem i 132 måneder
 

Re: HBO på Apple TV

Innleggav jerry.c.bush » fre 07.06.2013 17:21

Jeg kom meg så fort som mulig bort fra den der selv.... bare tull og ball. Dårlig med filmer og serier som jeg ville se, fikk sett det jeg ville på den lille prøvetiden jeg brukte.
Uoversiktlig og trasig å finne frem... Netflix og Hulu blir brukt her, begge tilgjengelig på ATV. Viaplay har jeg også tenkt teste ut en stund for å se om det kan være noe som kan tillegge noe som ikke finnes på de to overnevnte. Den kan lett sendes fra iPhone eller iPad til ATV siden den ikke finnes på ATV heller.

Brukerens avatar
medlem i 157 måneder
 

Re: HBO på Apple TV

Innleggav Garamond » fre 07.06.2013 18:17

Takk for tips, folkens. Kanskje best å styre unna HBO, da.

Brukerens avatar
medlem i 247 måneder
 

Re: HBO på Apple TV

Innleggav ageNine » ons 28.08.2013 22:58

Beklager jeg drar opp en "gammel" tråd, men tenkte å informere hvis noen googler opp tråden;

HBO GO har kommet til Apple TV. Amerikanske versjonen av HBO Nordic.
Det betyr at HBO har kommet til Apple TV. 1 skritt nærmere, kommer vel en løsning for oss nordmenn til å se HBO GO her i Norge eller få HBO Nordic inn snart :-)

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 164 måneder
 

Re: HBO på Apple TV

Innleggav baiaz » tir 27.05.2014 10:43

Noen som vet om det funker nå?

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Re: HBO på Apple TV

Innleggav ch_knapp » tir 27.05.2014 12:01

Nei. Og sannsynligvis vil det ikke skje før Apple åpner Apple TV. Det er kun amerikanske "kanaler" på Apple TV foreløpig, og noen få av disse (som Netflix) er mulig å bruke internasjonalt.

HBO Nordic er et eget selskap deleid av HBO, med en egen teknisk løsning og bare lisenser til HBO sitt innhold. Det er som en "branded" CMore eller Netflix.

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Re: HBO på Apple TV

Innleggav maaen » tir 27.05.2014 12:46

Synes forøvrig at brukervennligheten til HBO er noe av det værste jeg har opplevd. Brukergrensesnittet er utrolig vanskelig og tungvindt. Og serverene demmes krasjer når de slipper ut nye episoder av diverse serier, for å nevne noe. Sammenlignet med Netflix har de an laaaaang vei å gå. Begynte å abonnere pga GOT, men vurderer sterkt å avslutte abonnemanget og gå tilbake til piratebay.

Mitt tips, styr unna til de har fobedret brukergensesnittet, server-kapasitet og kommer på flere plattformer som fungerer.
medlem i 191 måneder
 

Re: HBO på Apple TV

Innleggav jerry.c.bush » tir 27.05.2014 15:25

maaen skrev:.... fobedret brukergensesnittet, server-kapasitet ....

De har hatt god tid til å kunne forbedre mye...

Brukerens avatar
medlem i 157 måneder
 

Re: HBO på Apple TV

Innleggav Frettis » tir 27.05.2014 15:36

Eg er uenig, tykkjer HBO er veldig bra, også teknisk. Brukar HBO nordic på tre plattformer; Samsung TV, iOS og OSX. Svært velfungerande, kva episodar eg har sett og kvar eg er i episodane blir stort sett oppdatert på tvers av plattformane. Dei har litt igjen på brukargrensesnitt på Samsung TV-appen, men det fungerer likevel problemfritt å styre via tv-fjernkontrollen. Utvalget er etter min smak milevis betre enn Netflix, men her står vi heldigvis fritt til å velje. Skuffande at dei er trege med app til Apple TV, men det kan vel hende noko av problemet her er hos Apple? For meg er HBO opptur, i alle fall.
medlem i 231 måneder
 

Re: HBO på Apple TV

Innleggav wazabi » tor 29.05.2014 9:34

Gledet meg til å se en serie på HBO.

Opprettet abonnement, installerte plugin i nettleser på safari, men fikk kun til å se film på selve mac´en.
Prøvde med iPhone og iPad, samme resultat der. Får ikke opp noe ikon for å airplay for å switche bildet over på TV. (Har en Panasonic, så det er vel ikke noe app for dette, kun Samsung?)

Lansere strømmetjeneste, uten Airplay, virker jo gammeldags..
medlem i 194 måneder
 

Re: HBO på Apple TV

Innleggav bzzlink » tor 29.05.2014 13:17

Airplay mulighet har med lisensiering å gjøre, ikke at det er vanskelig å legge inn i appen
medlem i 193 måneder
 

Re: HBO på Apple TV

Innleggav LCD » tor 29.05.2014 15:10

HBO er tekniskt dårlig og med en brukervennlighet som ligner på noe fra mange år tilbake
Avsluttet den saken der veldig fort og holder meg nå til Nettflix og iTunes filmer
Men, er man ikke så godt vant og tåler litt krøll fungerer det vel med HBO for noen
HBO skal iallefall slippe å få meg som kunde på nytt...om de ikke drastiskt forbedrer brukervennligheten
medlem i 148 måneder
 

Neste

Returner til Apple TV



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]