Problemer med å koble til Internett fra Apple TV

Diskusjon rundt Apple TV

Problemer med å koble til Internett fra Apple TV

Innleggav sesamfrans » lør 06.07.2013 15:58

Hei,

Jeg skal bruke Apple TV på et trådløst nettverk, men får melding om at Internett-tilkoblingen mislyktes. Følgende melding er å finne etter at jeg forsøker å koble til det trådløse nettverket:
"Apple TV er koblet til Wi-Fi-nettverket, men kan ikke koble til Internett."

Er det noen som vet hva jeg kan gjøre for å komme meg på internett med Apple TV?
Det trådløse nettverket tilhører naboen (ettersom vårt eget er borte pga. nært forestående flytting). Jeg har fått lov av naboen å bruke nettverket. Kan det ha noe med hans instillinger/brannmurer etc. å gjøre? Det snodige i mine øyne er at Apple TV påstår at den er koblet til nettverket, men at den ikke klarer å koble til internett...

Jeg har for øvrig ingen problemer med å komme meg på nettverket verken fra min macbook pro eller min iPhone.

Tusen takk for hjelpen på forhånd.

Edit: Og nå kommer ikke samboeren seg på nett på sin macbook pro til tross for at hun var på nett tidligere. Hun får samme melding som jeg får på Apple TV, nemlig at hun er koblet til Wi-Fi-nettverket, men ikke til internett.
medlem i 158 måneder
 

Re: Problemer med å koble til Internett fra Apple TV

Innleggav hanharal » man 08.07.2013 3:42

Min anbefaling er å feilsøke dette på Macen først. Feilsøking på Apple TV er umulig.

    Sjekk at du virkelig er på naboens nett.
    Spør naboen om han har satt opp noen sperrer i sin router om hvilke enheter som kan få tilgang til Internet.
    Sammenlign nettverksoppsettet for de enheter de fungerer for med de enhetene det ikke fungerer for.
    Start applikasjon Network Utility hvor du kan kjøre traceroute.
medlem i 158 måneder
 


Re: Problemer med å koble til Internett fra Apple TV

Innleggav wk82 » søn 12.01.2014 0:01

hei,
Jeg har et kjedelig problem. Jeg har nylig kjøpt appleTV, Når jeg streamer noe fra min mac til tv, etter en stund funker ikke trådløsen. jeg må slå av og på ruteren og bare bruke mac uten å bruke apple tv som jeg har kjøpt :(
medlem i 122 måneder
 


Returner til Apple TV



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere



cron