Amerikansk netflix til Apple tv

Diskusjon rundt Apple TV

Amerikansk netflix til Apple tv

Innleggav idaaj » lør 10.08.2013 16:47

Hvordan får man amerikansk netflix til Apple tv? Jeg har det på macen men vil se uten å dele skjermen.
medlem i 146 måneder
 

Re: Amerikansk netflix til Apple tv

Innleggav jerry.c.bush » lør 10.08.2013 17:08

Du må endre DNS i nettverksinnstillinger på Apple TV, samme som du må gjøre med Macen.

Brukerens avatar
medlem i 156 måneder
 


Re: Amerikansk netflix til Apple tv

Innleggav csharp » man 12.08.2013 17:40

Hei!

Har opprettet Netflix konto og unblock-us.com konto og lagt inn DNS-adressen jeg fikk oppgitt fra unblock-us.com siden på AppleTV.

Det jeg lurer på er: hvordan sjekker jeg inne på Netflix appen at den er koblet til den amerikanske versjonen?
medlem i 212 måneder
 

Re: Amerikansk netflix til Apple tv

Innleggav SpesialH » man 12.08.2013 19:38

Får du bare engelsk undertekst = amerikansk, norsk underteskt = norsk

eller

Søk på white collar, har du bare 2 sesonger = norsk, 3 sesonger = amerikansk ;)
medlem i 160 måneder
 

Re: Amerikansk netflix til Apple tv

Innleggav kovacs » man 12.08.2013 20:17

Det er instant queue på amerikansk netflix, ikke på norsk.

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Re: Amerikansk netflix til Apple tv

Innleggav csharp » tir 13.08.2013 0:18

SpesialH skrev:Får du bare engelsk undertekst = amerikansk, norsk underteskt = norsk

eller

Søk på white collar, har du bare 2 sesonger = norsk, 3 sesonger = amerikansk ;)


Sjekket White Collar og fant 3 sesonger, så det ser ut til å være i orden. Prøvde å velge undertekst og fikk bare valg om engelsk, men det kom aldri noen undertekst i det hele tatt :-/ Jaja, jeg trenger ikke noen tekst.

Takk for tips!
medlem i 212 måneder
 

Re: Amerikansk netflix til Apple tv

Innleggav GeirHenriksen » tir 13.08.2013 10:27

Hold inne senterknappen på fjernkontrollen din ett sekund eller to så kommer nok undertekstmenyen frem skal du se :)
medlem i 135 måneder
 

Re: Amerikansk netflix til Apple tv

Innleggav bareavfall » søn 25.08.2013 4:20

Siden kjøp av Apple TV har jeg fått amerikansk netflix, antageligvis ved å sette locale til USA for å bruke amerikansk iTunes-konto. Nå får jeg bare "netflix is currently unavailable"

Hva er grunnen til at jeg fikk amerikansk innhold mens man egentlig trenger, slik jeg forstår det, DNS?
medlem i 129 måneder
 

Re: Amerikansk netflix til Apple tv

Innleggav norjaybird » søn 25.08.2013 11:44

GeirHenriksen skrev:Hold inne senterknappen på fjernkontrollen din ett sekund eller to så kommer nok undertekstmenyen frem skal du se :)


En del filmer (og kanskje serier) har ikke undertekster og da "virker ikke" senterknappen.
medlem i 156 måneder
 

Re: Amerikansk netflix til Apple tv

Innleggav Lostchild » søn 25.08.2013 13:09

kovacs skrev:Det er instant queue på amerikansk netflix, ikke på norsk.


Jeg har amerikansk netflix via unblock us og jeg har aldri hatt instant queue tilgjengelig og jeg har heller ikke fått den nye my list tilgjengelig. Forstår nada og det er rimelig irriterende faktisk.

Forsøkt å google meg frem til ett svar, men den gang ei.

Noen andre som har det issue?

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Re: Amerikansk netflix til Apple tv

Innleggav gurwen » fre 23.01.2015 10:23

Hei. Jeg fulgte denne guiden, men nå har nrk og tv2 sumo-appene forsvunnet. Det er jo naturlig siden jeg skulle skifte land til usa. For å få tilgang til de norske appene, er det bare å skifte land, eller ødelegger jeg noe i forhold til det andre oppsettet da? Er det mulig å ha tilgang til us-netflix og norske apper samtidig?

Brukerens avatar
medlem i 202 måneder
 

Re: Amerikansk netflix til Apple tv

Innleggav jerry.c.bush » fre 23.01.2015 13:16

Legg inn en Norsk og en Amerikansk Apple ID. Når du bytter mellom disse så endrer også Apple TV fra den ene App Storen til den andre.
Det er i alle fall sånn jeg gjør det. For å få frem NRK til tider, så går jeg til min Norske Apple ID så kommer det frem. Når jeg skal bruke Netflix eller iTunes igjen så bytter jeg tilbake til den Amerikanske.
Funker helt greit det.
Jeg har endret DNS på Apple TV.

Brukerens avatar
medlem i 156 måneder
 


Returner til Apple TV



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]