Surround lyd borte på nedlastinger

Diskusjon rundt Apple TV

Surround lyd borte på nedlastinger

Innleggav frode.hansen79 » fre 08.11.2013 13:55

Jeg bruker VUZE til å laste ned filmer og serier. Når jeg har lastet ned en fil drar jeg den over til iTunes knappen inne i VUZE som konverterer filen og legger den i iTunes slik at jeg kan se denne gjennom Apple-TV
Jeg har prøvd å sjekke at filene har blue-ray kvalitet og det står at det skal være surround på filene.
Noen ganger leier jeg filmene gjennom Apple-TV og da får jeg full kvalitet på bilde og surround lyd. Forsterkeren oppdager selv hva lyd som kommer og stiller seg automatisk inn på formatet som spilles av.
Men uansett hva jeg laster ned får jeg ALDRI surroundlyd. Alt blir stereo? Er det denne konverteringen i VUZE til iTunes som gjør dette?

Er det mp4 som spilles av i iTunes? Det eneste jeg ikke har prøvd (kommer jeg på mens jeg skriver dette) er å legge til en nedlastet mp4 film rett i iTunes..
medlem i 170 måneder
 

Re: Surround lyd borte på nedlastinger

Innleggav frode.hansen79 » lør 02.08.2014 14:38

ingen som har peiling her?
Jeg har i det siste prøvd HandBrake til å konvertere filmer og her velge 5.1 surround lyd. Men det kommer alikevel bare stereo fra nedlastede filmer...
medlem i 170 måneder
 

Re: Surround lyd borte på nedlastinger

Innleggav Rillto » lør 02.08.2014 16:37

Apple TV har ikke støtte for surroundlyd på annet enn de innebygde appene. Alt du henter fra mediaservere vil alltid bli stereo. Bruk tvens mediapiller i stedenfor. Vuze via Samsung tv gir surroundlyd. Derfor har jeg solgt min Apple TV !
medlem i 133 måneder
 

Re: Surround lyd borte på nedlastinger

Innleggav frode.hansen79 » tir 12.08.2014 15:58

Dersom noen lurer skal vist Beamer (http://beamer-app.com) være et alternativ som gjør at du kan få surroundlyd på AppleTV med nedlastede eller rippede filmer.

Jeg tenker fortsatt at det må være mulig å streame video gjennom iTunes i mp4 format dersom en konverterer riktig. En kan jo kjøre leide filmer og kjøpte med surround.

Dersom noen har tips til dette vil jeg gjerne høre. Jeg har ikke fått det til men så er jeg ikke særlig nerd på dette området heller..
medlem i 170 måneder
 

Re: Surround lyd borte på nedlastinger

Innleggav frode.hansen79 » man 09.02.2015 13:54

Om noen skulle lure så fungerer Beamer streaming helt supert.. Full surround og topp kvalitet på filmene/seriene jeg streamer. En kan derimot IKKE konvertere og legge de inn i iTunes først..
medlem i 170 måneder
 

Re: Surround lyd borte på nedlastinger

Innleggav Superhai » man 09.02.2015 15:55

frode.hansen79 skrev:Dersom noen har tips til dette vil jeg gjerne høre. Jeg har ikke fått det til men så er jeg ikke særlig nerd på dette området heller..

Jeg ser du bruker Beamer nå, men AppleTV via iTunes kan streame Dolby Digital (AC3) til en kompatibel forsterker fra en M4V-fil, men det er en del forutsetninger. Filen må være slik: stream 1 er video, stream 2 er AAC 2-kanalslyd som AppleTV kan lese og være den aktive, og stream 3 er da AC3 (jeg vet ikke om det fungerer med DTS eller annet, men slik jeg forstår det så trigger dette automatisk en passthrough til forsterkeren). Navnene på lyd-streamene må også være "Sound Track" (HandBrake kaller de noe annet, gjorde ihvertfall dette før) .
medlem i 131 måneder
 


Returner til Apple TV



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere



cron