Hvordan sette opp AppleTV til Airplay bruk

Diskusjon rundt Apple TV

Hvordan sette opp AppleTV til Airplay bruk

Innleggav frecjoha » søn 29.12.2013 3:49

Fikk en AppleTV til jul som jeg gjerne ønsker å bruke, men hvordan gjør jeg det?

Jeg har ingen annen internett tilgang enn på min iPad mini m/Cellular.
Det som er ønskelig, er å KUN speile skjermbilde (Airplay) fra iPad til AppleTV.

AppleTV skal altså ikke brukes til å leie filmer osv.
Så jeg kan ikke helt forstå, om det skulle være behov for internett og en router i tillegg.
medlem i 170 måneder
 

Re: Hvordan sette opp AppleTV til Airplay bruk

Innleggav Nikoraisan » søn 29.12.2013 3:55

Ruteren er for å lage et nettverk som iPaden og Apple TV kan koble seg til. Kall det gjerne at ruteren er "kabelen" mellom Apple TV og iPad.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Re: Hvordan sette opp AppleTV til Airplay bruk

Innleggav frecjoha » søn 29.12.2013 4:17

Hmmmm. Så jeg trenger å kjøpe en router og internett? og kan ikke benytte den trådløse datapakken jeg allerede har på iPaden? Eller bruke IPaden som en router?

Hva med VPN, er dette noe jeg kan benytte meg av?
Lage et virtuelt nettverk på iPaden, som AppleTV kobler seg til?

Jeg har også en AirPort Express liggende i skuffen som ikke blir brukt, er dette noe som kunne vært benyttet?
medlem i 170 måneder
 

Re: Hvordan sette opp AppleTV til Airplay bruk

Innleggav Lost » søn 29.12.2013 8:08

Joda, det kan du. Moderatoren er svimmel som vanlig :-) Etter 15 år med Mac så vet jeg dette. Koble deg til hvilket som helst trådløst nettverk, passord er sikkert nødvendig. Etter det er det bare å kose seg :-)
Det er litt klønete første gangen, men så blir det bra! Eller bra? Jeg mener at Apple-tv er klønete uansett uten musestyring, men det er bare min mening.
medlem i 215 måneder
 

Re: Hvordan sette opp AppleTV til Airplay bruk

Innleggav Hopalong » søn 29.12.2013 8:35

Dette blir spennende.

@Lost: så hvordan løser du problemet til trådstarter, som ikke har tilgang til et trådløst nettverk?
medlem i 201 måneder
 

Re: Hvordan sette opp AppleTV til Airplay bruk

Innleggav Strick » søn 29.12.2013 10:29

Regner med du kan dele internett tilkoblingen fra iPad via Wifi. Da lager ipad et trådløst nettverk som appletv kan koble seg på.
medlem i 226 måneder
 


Returner til Apple TV



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]