Tips for bedre Apple-TV Airplay mirroring?

Diskusjon rundt Apple TV

Tips for bedre Apple-TV Airplay mirroring?

Innleggav coxx » søn 12.01.2014 23:23

Airplay funker helt fint fra Ipad med netflix, og youtube etc, men avspilling av filmer fra VLC med MacBook Pro funker heller dårlig, da det hakker ofte i bilde og lyd. Er det noen som vet hvorfor det er sånn, og hva jeg kan gjøre for å bedre det? :-)
medlem i 122 måneder
 

Re: Tips for bedre Apple-TV Airplay mirroring?

Innleggav jaknudsen » man 13.01.2014 11:42

Det er fordi AirPlay fra Mac betyr AirPlay Mirroring, altså at hele skjermbildet med videoen speiles over til Apple TV, i stedet for at Apple TV selv henter video fra en URL (som den gjør når man spiller fra iOS). Enten kan du legge filmen i iTunes på Mac-en og spille den via Hjemmedeling på Apple TV, eller du kan installere Beamer: http://beamer-app.com/

Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Re: Tips for bedre Apple-TV Airplay mirroring?

Innleggav coxx » man 13.01.2014 17:06

jaknudsen skrev:Det er fordi AirPlay fra Mac betyr AirPlay Mirroring, altså at hele skjermbildet med videoen speiles over til Apple TV, i stedet for at Apple TV selv henter video fra en URL (som den gjør når man spiller fra iOS). Enten kan du legge filmen i iTunes på Mac-en og spille den via Hjemmedeling på Apple TV, eller du kan installere Beamer: http://beamer-app.com/


Tusen Tusen! Skaffet meg beamer, og det er nesten på grensa til genialt! Funker helt perfect, tar alle filer og undertekster :) problem løst! :-)
medlem i 122 måneder
 

Re: Tips for bedre Apple-TV Airplay mirroring?

Innleggav ameja » man 13.01.2014 18:01

Apropos Beamer: For et års tid tilbake sjekket jeg ut forskjellige løsninger/app'er for å unngå hakkingen med mirroring når jeg skulle sende HBO-serier fra MacBook til Apple TV.

Det jeg fant var at alle slike hjelpe-app'er likevel hadde sine svakheter med stopping og bufring, litt "lag" i bildet når det var raske bevegelser osv.

Jeg tror ikke Beamer var blant de app'er jeg sjekket ut. Vil det si at Beamer representerer noe nytt sammenlignet med andre lignende app'er, eller at denne teknologien har modnet mer?

Det jeg spør om er vel egentlig - hvor god er Beamer helt objektivt pratet? Har ikke Beamer noen av de nevnte svakhetene som andre slike app'er har?


På forhånd takk for helt ærlig og objektivt svar :)

Brukerens avatar
medlem i 180 måneder
 

Re: Tips for bedre Apple-TV Airplay mirroring?

Innleggav coxx » man 13.01.2014 18:27

ameja skrev:Apropos Beamer: For et års tid tilbake sjekket jeg ut forskjellige løsninger/app'er for å unngå hakkingen med mirroring når jeg skulle sende HBO-serier fra MacBook til Apple TV.

Det jeg fant var at alle slike hjelpe-app'er likevel hadde sine svakheter med stopping og bufring, litt "lag" i bildet når det var raske bevegelser osv.

Jeg tror ikke Beamer var blant de app'er jeg sjekket ut. Vil det si at Beamer representerer noe nytt sammenlignet med andre lignende app'er, eller at denne teknologien har modnet mer?

Det jeg spør om er vel egentlig - hvor god er Beamer helt objektivt pratet? Har ikke Beamer noen av de nevnte svakhetene som andre slike app'er har?


På forhånd takk for helt ærlig og objektivt svar :)



Nå har jeg sett starten på noen 1080p filmer, og kjørt tekst (srt.) filer på dem, samt noen musikk filmer (live konserter), Og har ikke bitt meg merke i de svakhetene jeg har irritert meg over i et år nå altså, hakking, forsinkelser og små stopp i lyden :) Det var ikke noe problem å gjøre andre online saker og ting på MacBooken samtidlig som beamer kjørte heller. Så med andre ord ingen hakking og stopping, og endringer i bildet. Så etter en kjapp evaluering av programmet, har jeg kommer fram til at programmets enkelhet med drag/drop funksjon, formatstøtter og enkel ordning for tekst er det verdt 120,- kroner. (det mest objektive jeg fikk til, hehe)
medlem i 122 måneder
 

Re: Tips for bedre Apple-TV Airplay mirroring?

Innleggav Wavelength » man 13.01.2014 18:53

Beamer er for meg en genial løsning. Fungerer veldig godt.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 176 måneder
 

Re: Tips for bedre Apple-TV Airplay mirroring?

Innleggav ourkid » man 13.01.2014 20:17

jaknudsen skrev:Det er fordi AirPlay fra Mac betyr AirPlay Mirroring, altså at hele skjermbildet med videoen speiles over til Apple TV, i stedet for at Apple TV selv henter video fra en URL (som den gjør når man spiller fra iOS). Enten kan du legge filmen i iTunes på Mac-en og spille den via Hjemmedeling på Apple TV, eller du kan installere Beamer: http://beamer-app.com/



Hei. Har jeg tolket deg riktig at du her prøver å forklare at ved bruk av programmer på en macbook pro som ikke gir mulighet for "vanlig" airplay med det vante ikonet, må airplay mirroring(Like Skjermer) brukes for å kunne se innholdet på en apple tv?

Altså at ved bruk av nyere (2012 og videre) Macbook har man samme funksjonen for bruk av Airplay som ved en Ipad(Retina og Air). Både muligheten for å bruke airplay-ikonet og airplay mirroring(Like Skjermer) Eller kan man bare bruke funksjonen Airplay Mirroring(uten det vante ikonet) når man bruker en macbook sammen med apple tv?

-ourkid
medlem i 132 måneder
 

Re: Tips for bedre Apple-TV Airplay mirroring?

Innleggav jaknudsen » man 13.01.2014 20:25

Det er kun Mirroring som er offisielt støttet av Apple når du sender fra en Mac, men med Beamer får du tilnærmet lik funksjonalitet som når du sender fra en iOS-enhet (jeg har ikke programmet selv, så jeg kjenner ikke funksjonaliteten i detalj).

Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Re: Tips for bedre Apple-TV Airplay mirroring?

Innleggav ameja » man 13.01.2014 20:33

Takk for (objektiv ;) ) Beamer-feedback :)

Brukerens avatar
medlem i 180 måneder
 

Re: Tips for bedre Apple-TV Airplay mirroring?

Innleggav ourkid » man 13.01.2014 20:34

jaknudsen skrev:Det er kun Mirroring som er offisielt støttet av Apple når du sender fra en Mac, men med Beamer får du tilnærmet lik funksjonalitet som når du sender fra en iOS-enhet (jeg har ikke programmet selv, så jeg kjenner ikke funksjonaliteten i detalj).



OK. Takk for info.
medlem i 132 måneder
 

Re: Tips for bedre Apple-TV Airplay mirroring?

Innleggav ameja » man 13.01.2014 21:07

Ja, en til ting på Beamer, om jeg kan hoppe inn nok en gang i tråden din, coxx:

Kan jeg bruke Beamer også på video i nettleser, og med godt resultat, som f.eks. når jeg spiller av en HBO-serie i nettleseren og vil ha de over på TV'en?

Jeg spør fordi i et par anmeldelser jeg har sett av Beamer så snakker de bare om avspilling av filmfiler du har lokalt.

Brukerens avatar
medlem i 180 måneder
 

Re: Tips for bedre Apple-TV Airplay mirroring?

Innleggav ourkid » tir 14.01.2014 0:05

Kan noen forklare meg hvorfor man kan benytte den innebygde link-funksjonen i airplay på AppleTv, når man bruker en iPhone, iPad eller ipod touch, men ikke på en macbook pro som er 4-5 ganger dyrere i innkjøp?

http://support.apple.com/kb/ht4437?viewlocale=no_NO
http://support.apple.com/kb/HT5922?viewlocale=no_NO
http://support.apple.com/kb/ht5404?viewlocale=no_NO
medlem i 132 måneder
 

Re: Tips for bedre Apple-TV Airplay mirroring?

Innleggav coxx » tir 14.01.2014 2:43

ameja skrev:Ja, en til ting på Beamer, om jeg kan hoppe inn nok en gang i tråden din, coxx:

Kan jeg bruke Beamer også på video i nettleser, og med godt resultat, som f.eks. når jeg spiller av en HBO-serie i nettleseren og vil ha de over på TV'en?

Jeg spør fordi i et par anmeldelser jeg har sett av Beamer så snakker de bare om avspilling av filmfiler du har lokalt.


Jeg tror nok beamer går kun på filmfiler lokalt ja... Jeg finner i alle fall ikke ut av noe annet... :-P
medlem i 122 måneder
 

Re: Tips for bedre Apple-TV Airplay mirroring?

Innleggav ameja » tir 14.01.2014 15:08

Ay, det var det jeg etter hvert begynte å frykte.. jaja, får vel håpe på at HBO med tid og laaange stunder klarer å fikse den AirPlay-funksjonaliteten de har lovt i over et år nå! En Apple TV-app derimot tror jeg aldri de vil få til! :rolls eyes:
Sist endret av ameja den tir 14.01.2014 17:22, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 180 måneder
 

Re: Tips for bedre Apple-TV Airplay mirroring?

Innleggav Halion51 » tir 14.01.2014 16:05

Jeg for følgende feilmelding når jeg prøver å få kontakt mellom Beamer og AppleTV; Failed to create IPv4 connection to AppleTV.......

Brukerens avatar
medlem i 147 måneder
 

Neste

Returner til Apple TV



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]