mac - airplayproblemer

Diskusjon rundt Apple TV

mac - airplayproblemer

Innleggav zekura » tir 21.01.2014 0:29

Hei! Fikk meg en julegave av min kjæreste, og da dukket et problem opp.

Når jeg streamer musikk eller video fra Macén (Ikke iphone eller ipad enheter) til TV via AT, virker det som skjermen "lagger" og den reagerer nesten ikke, altså det dukker opp frysbilder på TV skjermen. Det samme gjelder ved bruk av lyd. Streamer jeg musikk så hakker lyden, og man hører omtrent ingenting av det som skjer.

Dette virker helt absurd, i og med at jeg har gjennopprettet Apple tven 2 ganger, og tatt omstart flere ganger for at det skal fungere. Tidligere idag så fungerte Apple TVén glatt, og så plutselig skjedde dette.

Det virker som problemet kun er ved bruk av mac. Så lurer på om det kan være noen innstillinger ikke stemmer. Både lyd og tvbilde hakker ekstremt ved bruk av mac.

har også testet å "dele" nettverket, ved at jeg bruker 3g på telefonen for å så gi nettverk til macen og apple tven, da fungerte det plutselig. Men fortsatt sliter jeg med å finne ut hva problemet er, tydeligvis er det noe med ruteren min som ikke stemmer.

Btw, bruker CISCO Linksys EA2700 som ruter. Altså denne her:

http://www.linksys.com/en-eu/products/routers/ea2700

Håper noen kan hjelpe til!! :-) :-) :-)
medlem i 143 måneder
 

Re: mac - airplayproblemer

Innleggav PaulusA » tir 11.02.2014 15:50

Streaming til AppleTV funker ikke godt for meg heler, og det er "lags", spesielt ved annen trafikk på trådløst nettverk. Jeg tror nok at det er en høyere datamengde fra Macen enn fra en idevice, det er nok grunnen til mer "lags"

Hvis noen har en genialt løsning hører jeg gjerne om det, men tror nok nettverkshastigheten er det kritiske her :-)
medlem i 133 måneder
 


Returner til Apple TV



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere