AppelTV avslutter under film/musikk

Diskusjon rundt Apple TV

AppelTV avslutter under film/musikk

Innleggav thoomaas » tir 04.02.2014 12:31

Hei.

Var innom Elkjøp i går å kjøpte Appel TV og ny router, en Netgear WiFi Router R6250, denne skulle visst være svært populær blandt folk i dag.

Til problemet. Jeg koblet alt opp, bruker tråløst oppkobling til internett til ATV.
Når jeg kjører film eller musikk, så "kobler" den ut helt uten videre. Altså bilde forsvinner og ATV havner på hovedmenyen igjen. Dette skjer både under viaplay og TV2 sumo osv.

Jeg har prøvd å lese litt rundt, folk anbefaler å skifte router, men jeg har jo kjøpt helt ny? Dette burde jo ikke være problemet.

Har noen forslag før jeg drar å leverer ATV tilbake til Elkjøp?


Mvh frustrert Appel kunde :)
medlem i 173 måneder
 

Re: AppelTV avslutter under film/musikk

Innleggav kimern68 » tir 04.02.2014 12:49

Hvordan fungerer Apple TV i forhold til de appene som følger med, det høres ut som om du bruker Airplay Mirroring siden du nevner viasat og tv2 sumo. Men hva med netflix eller noen av de andre appene som ligger i boksen, er de stabile? Eller er de også like ustabile.

En ting som kan være en løsning er å koble til Apple TV med kabel og ikke trådløst nettverk, gjerne test det og se om det virker bedre. Og er Apple TV oppdatert til siste oppdatering? Det og kan være lurt å sjekke.
medlem i 140 måneder
 

Re: AppelTV avslutter under film/musikk

Innleggav thoomaas » tir 04.02.2014 13:07

Hei.

Glemte å nevne at jeg har benyttet en macbook air 2013 til å streame film på Tv2 sumo og viaplay. Har prøvd å kjørt "Lik skjerm" og "utvidet skrivebord", opplever under bruk av disse at plutselig så kobler ATV ut å filmen kjøres på macen og ikke tven.

Er ikke mulighet for å koble kabel, grunnet at ATV og router er 30m fra hverandre i forskjellige rom.

Har ikke prøvd "appene" i ATV, kun prøvd å streame via mac.

Er det noen instillinger på routeren jeg burde endre på?
medlem i 173 måneder
 

Re: AppelTV avslutter under film/musikk

Innleggav kimern68 » tir 04.02.2014 13:41

Hmm, da kan det være lurt å sette en repeater mellom router og ATV, det kan være dårlig wifi dekning som forårsaker bruddene til ATV. Jeg ville også tatt med en liten skjerm og testet ATV opp mot router med kabel.

Og jeg ville også testet en av de appene som ligger i ATV. Airplay Mirroring er ofte ustabil, i allefall opplever jeg det, selv om både ATV og min mid-2012 MacBook Pro er koblet til router med kabel, spesielt under streaming, jeg opplever ofte at min iPad Air er mer stabil når jeg bruker den til å streame til Apple TV. Og der har jo både tv2 sumo og viasat egne apper.

Jeg tror i allefall ikke at det er routeren din som er problemet, men ut i fra hva du oppgir i forhold til avstand mellom router og ATV, samt at det er hidringer i mellom, kanskje kjøkkenet er mellom router og ATV og? I så fall så kan ting som mikrobølgeover og lignende apparater være veldig forstyrrende for signalene.

Det kan også være lurt og se på hvilken kanal routeren sender sine signaler på, og om det er andre nettverk i nærheten som bruker den samme kanalen, det også kan være et forstyrrende element. Og om det da er flere nettverk som ligger på samme kanal så går dette ann å endre i oppsettet til routeren.

Som du sikker forstår, så kan det være flere forskjellige muligheter til at ting ikke fungerer som de skal. Men jeg tviler på at det er routeren din alene siden denne er helt ny. Så undersøk de forskjellige mulighetene, det kan hende det gir deg noen svar.
medlem i 140 måneder
 

Re: AppelTV avslutter under film/musikk

Innleggav thoomaas » tir 04.02.2014 14:01

Takk for utfyllende svar!

Skal først prøve å skifte kanal på routeren, håper det løser seg da! :)
medlem i 173 måneder
 


Returner til Apple TV



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron