AppleTV, Airport Express og ZyXEL P2812

Diskusjon rundt Apple TV

AppleTV, Airport Express og ZyXEL P2812

Innleggav Skolelim » søn 16.03.2014 11:02

Hei!

Jeg kjøpte nylig en ATV3 for å få streamet litt innhold via telefonen/iPad.

Det viste seg tidlig at dette ikke var særlig stabilt, og til og med Netflix direkte fra ATV var ustabilt og behøvde mye buffring. Etterhvert fikk jeg beskjed om at den ikke hadde kontakt med nettverket, opptil flere ganger. Leste opptil flere steder at dette måtte være dårlig nett. Kjøpte derfor en Airport Express, da dette var anbefalt.

Satt denne opp som en forlengelse av ZyXEL-nettverket fra Telenor, uten noen bedring. AE startet opp og fikk i følge statusen sin "utmerket" signal.
ATV3 viste derimot dårligere signal enn uten AE.

Problemet med å skru av nettverket på P2812 er at Relacom monterte en trådløs sender for tvsignalene. Da jeg skrudde av denne sluttet TV'en å virke.
Selger på Lefdal mente også at en Airport Express ikke ville strekke til som router for hele nettverket, grunnet huset størrelse (120kvm).

PS3 står rett under ATV3, og virker perfekt med trådløst nett. Har akkurat lagt 5 timer bak meg med avspilling derfra uten et eneste problem, så det er netttilkobling hele veien..

Noen idè om hva jeg gjøre for å få ATV3 til å virke tilfredsstillende?
Kan Airport Express brukes som forlenger av P2812?
Bør jeg bare levere tilbake hele driten og klare meg uten?
medlem i 120 måneder
 

Re: AppleTV, Airport Express og ZyXEL P2812

Innleggav Valotunk » søn 16.03.2014 12:41

Et velkjent problem med Zyxel P2812.

viewtopic.php?f=350&t=290608&hilit=+p2812

viewtopic.php?f=440&t=291010&hilit=+p2812

Sett Zyxel i bridge mode og bruk Airport Extreme som router. Problem løst.
medlem i 198 måneder
 

Re: AppleTV, Airport Express og ZyXEL P2812

Innleggav Skolelim » søn 16.03.2014 15:19

Takker for svar!

Skal gjøre mitt for å få det til, må bare se United - Liverpool før jeg starter utforskningen!

Ser i en av trådene at TV over fiber ikke fungerte helt som det skulle etter å ha satt routeren i Bridge, så jeg må finne ut hvordan det ordnes før jeg opererer etter min egen interesse ;)
medlem i 120 måneder
 


Returner til Apple TV



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]