Phillips tv

Diskusjon rundt Apple TV

Phillips tv

Innleggav monica1970 » fre 28.03.2014 11:05

Har en Phillips tv av modell no. 276. Støtter den Apple Tv ? Har ikke tatt sjans å kjøpe Apple Tv, for jeg er ikke sikker om den støtter tv som jeg har. Trenger litt hjelp og fant ikke hvilke krav hverken på phillips eller apple sine sider hvilke tv merker og modeller som støtter AT.
medlem i 225 måneder
 

Re: Phillips tv

Innleggav T.B.Hansen » fre 28.03.2014 11:08

Alle TVer med HDMI-inngang kan brukes med Apple TV. Det er Apple TV som tar seg av alle strømmefunksjoner; TVen er bare en «dum» skjerm.

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Re: Phillips tv

Innleggav kimern68 » lør 29.03.2014 13:29

Jeg har selv det som nå er en eldre Phillips LCD TV, og Apple TV har fungert helt fint på den siden jeg fikk Apple TV i 2012.

Eneste problemene jeg har hatt med Apple TV er først nå i ettertid, men dette er ikke relatert til TV'n. Problemene jeg har er at Apple TV ikke snakker veldig godt sammen med min Pioneer VSX-828 reciever, og hittil har løsningen på problemet mitt vært å endre på HDMI signalet som ATV sender, fra automatisk, til RGB høy.
Problemet jeg får er at skjermen blir hovedsaklig pastellgrønn, men også andre pastellfarger. Men dette er kun når ATV er koblet via reciever, kobles den rett på Phillips TV'n, så er det ingen problemer.
Disse problemene er det etter hva jeg har googlet meg fram til ikke bare jeg som har, men ganske mange med Pioneer recievere. Netflix har forsåvidt også trøblet etter siste oppdatering, men det kan fort være at det ligger hos Netflix, at de må oppdatere appen til ATV.
medlem i 140 måneder
 

Re: Phillips tv

Innleggav LCD » lør 29.03.2014 13:51

"Alle TVer med HDMI-inngang kan brukes med Apple TV."
Helt til du treffer dette problemet....

http://www.macerkopf.de/images/stories/ ... roblem.jpg

Har selv hatt dette problemet på 2 Philips Apparater og Apple TV 2 var det bare å legge på hylla
Noen Sony + Panasonic er også problematiske
Etter at Apple TV3 kom fikk jeg låne en boks før kjøp... for å teste...funger som en drøm hos meg nå med Philips 40PFL8664H

https://discussions.apple.com/thread/26 ... 5&tstart=0
viewtopic.php?f=106&t=290083&hilit=+handshake
viewtopic.php?f=147&t=288990&hilit=+handshake
Oppdatert:
"Kimern" dette er ikke bare relatert til når du kobler til TV mellom en Pioneer men også direkte tilkobling til apparatet...men alle apparater er ikke problematiske
I Tyskland var dette et kjempeproblem og en stor sak en periode
Uten å legge skylden på noen er merklig at problemet blir borte med ny versjon av Apple TV ( Apple TV3 )
Ellers har jeg slitt med diverse Philips problemer
Apple TV2 mot Philips TV og hardware handshake problem
Apple TV3 fungerer
Philips medieanlegg med trådløse høytalere som drar ned Airporten totalt så den kutter helt ut og dør totalt og må resettes og konfigureres helt fra bunn for å få liv i den på nytt
Telenor sin Ruter Zyxel P-2812HNU tåler medieanlegget sin trådløs uten å hikke
Philips Hue lamper sammen med Telenor fiber TV og internett ( bare TV signal som kolapser ( internett fungerer ) og hele systemet må resettes og det tar sirka 20 min før TV signalet er tilbake
Selv med å koble en switch eller ruter med lampene foran Telenor sin ruter så drar lampene ned TV signalet...men internett fungerer
Så her er det flere ting som ikke fungerer sammen...bare så merkelig at Philips er en gjenganger sammen med andre merker
Sist endret av LCD den lør 29.03.2014 14:26, endret 3 ganger.
medlem i 147 måneder
 

Re: Phillips tv

Innleggav monica1970 » lør 29.03.2014 14:15

Er det noen som har oppgradert software på tv ? Jeg ser at det er mulig å oppdatere den ved å bruke minne penn. Laster ned fra sidene til Phillips, og legger da denne programvaren på en minnepenn. Så stikker den i usb utgangen på tv. Har ikke kommet så langt å prøvd det enda. Kanskje man bør gjøre det eller la det være. Da ønsker jeg høre hva andre mener om det. Er nyskjerrig på dette.
medlem i 225 måneder
 

Re: Phillips tv

Innleggav kimern68 » lør 29.03.2014 16:07

LCD: det bildet du legger ved er i grunn samme problem jeg har med min Apple TV3 og min Pioneer Reciever, men som sagt, jeg fant en løsning som hittil har fungert uten problemer ved å gjøre om noen innstillinger. Og i følge den researchen jeg har gjort, så har det vært mye problemer med spesielt Pioneer recievere, men det skal også sies at Apple TV i utgangspunktet ikke støtter recievere fra Apple sin side når det kommer til bilde, og at mange anbefaler å koble Apple tv direkte til tv med HDMI, og bruke en optisk kabel mellom Apple TV og reciever. Det skal visstnok ha noe med HDCP signaler å gjøre.

Og i forhold til å oppdatere firmware på tv, så skal ikke det ha noe å si i forhold til bruk av en Apple TV, så du kan alltids gjøre dette, men så lenge TV'n i seg selv fungerer som den skal, så ville jeg ikke gjort det, men igjen, det skal ikke ha noe å si. Jeg har ikke oppgradert firmware på min TV, og den har fungert helt fint siden jeg kjøpte den i 2010.
medlem i 140 måneder
 

Re: Phillips tv

Innleggav monica1970 » fre 04.04.2014 17:26

Er det noen der ute som vet hvordan man kobler til tv, som igjen er koblet til RiksTv boks.
Lurer om det går an å koble A.Tv mot RiksTv boksen. Trenger hjelp til dette, da man ikke er flink å koble på slike ting.
medlem i 225 måneder
 

Re: Phillips tv

Innleggav TheRealChristoffer » fre 04.04.2014 21:04

Har også slitt med ny toppmodell Philips og Apple tv. Bildet hakket vært 10 sek

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 

Re: Phillips tv

Innleggav freddjoh » lør 05.04.2014 9:34

Har en 6 år gammel Philips LCD TV på 42 tommer, og den har funket prikkfritt med min AppleTV.
"Modell nummer 276" sier meg egentlig fint lite, så om den funker, kan jeg ikke uttale meg om

Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

Re: Phillips tv

Innleggav njadve » lør 05.04.2014 11:48

monica1970 skrev:Er det noen der ute som vet hvordan man kobler til tv, som igjen er koblet til RiksTv boks.
Lurer om det går an å koble A.Tv mot RiksTv boksen. Trenger hjelp til dette, da man ikke er flink å koble på slike ting.


Litt usikker på hva du mener, men det er ikke noen mulighet til å koble sammen RiksTV og AppleTV. De må inn på hver sin input på TVen...

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: Phillips tv

Innleggav monica1970 » lør 05.04.2014 11:58

Da skal prøve å koble det separat. Og se om det fungerer. Begge enheter har Hdmi. Hvor tv og har to. Så prøver koble A.tv mot tv. Da tror jeg set skal fungere.
medlem i 225 måneder
 


Returner til Apple TV



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]