MacBook Pro mister kontakten med AppleTV

Diskusjon rundt Apple TV

MacBook Pro mister kontakten med AppleTV

Innleggav Geir Jenssen » tir 29.04.2014 23:42

Har et problem med at min MacBook Pro stadig mister kontakten med AppleTVen når jeg streamer fra Spotify o.l. Jeg kan se AppleTV-symbolet i høytaler-menyen, men den vil ikke koble seg til før jeg restarter maskinen. iTunes har ikke dette problemet. Noen som har en løsning?
medlem i 220 måneder
 

Re: MacBook Pro mister kontakten med AppleTV

Innleggav PaulusA » ons 30.04.2014 21:22

Heisan, det er flere diskusjoner rundt miste av kontakt med ATV. Virker som at de fleste er mer fornøyd hvis de kabler ATV, istedet for å kjøre den trådløst. Da belaster du trådløst nettverk mindre. Jeg ser også hos meg at det gir større stabilitet.

Lykke til!
medlem i 133 måneder
 

Re: MacBook Pro mister kontakten med AppleTV

Innleggav Geir Jenssen » tor 01.05.2014 14:21

Hvordan kabler man en AppleTV? Det er ingen lydinnganger på den. Den optiske lydutgangen er allerede i bruk for videresending av lyden ti forsterkeren.
medlem i 220 måneder
 

Re: MacBook Pro mister kontakten med AppleTV

Innleggav T.B.Hansen » tor 01.05.2014 14:42

Nettverkskabel fra ruter.

Trådløse nettverk er notorisk ustabile. Med dataoverføring merker du kanskje ikke at forbindelsen brytes et øyeblikk, men med lyd og video blir det veldig merkbart.

Sjekk ellers de mange trådene her inne om ustabilt nettverk, og hvordan man kan unngå det. Med kabel fra Apple TV til ruter er forbindelsen garantert konstant i den enden — men med mindre du også har kabel mellom Mac og ruter, vil forstyrrelser på nettet (som kan skyldes andre nettverk, andre trådløse systemer, mikrobølgeovner, elektriske installasjoner, antennekabler, tykke vegger/armeringsjern etc) fortsatt gi problemer.

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 


Returner til Apple TV



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]