Apple tv hakker

Diskusjon rundt Apple TV

Apple tv hakker

Innleggav DodgeThis » lør 21.06.2014 22:33

Har problemer når jeg streamer fra en mac til min apple tv. Den hakker, henger etter lyden stopper opp osv, alt går silkemykt på selve pcen, men hakker og henger seg på tven.

Snakket med romm som jeg får internett fra og det skal vist være mange nett i nærheten, men skal dette ødelegge for signalene mellom pcen og apple tven ? er maks 5 meter fra pcen til boksen og trådløse routern

Noen som har tips ?
medlem i 197 måneder
 

Re: Apple tv hakker

Innleggav macsabajan » søn 22.06.2014 0:11

Jeg hadde samme problem nå i kveld med live-tv (Både NRK og Tv2 fotball VM-sendinger).

Gikk bra på macen med høy bildekvalitet og lyd, mens apple TV-en hakket og stoppet tidvis opp mens macen fortsatte.

Når jeg spiller musikk via apple-tv fra itunes er det ingen problem.

Oppløsningsproblemer ved speiling? HDMI-trøbbel? Kommunikasjon mac-Apple TV?
Trådløs nett-utfording?
medlem i 179 måneder
 

Re: Apple tv hakker

Innleggav bzzlink » søn 22.06.2014 8:51

Skjermdeling, og særlig mirroring krever mye båndbredde.

Forsøk å kable en av delene altså enten apple tv eller laptopen, bare for å se om det hjelper.

Neste er å gjøre alt du kan for at atv og macen er så nærme ruteren som mulig. Hva slags ruter kjører du? Dersom den ikke støtter dualband N så vurder en oppgradering av ruteren.

Som stakkarene som leverer internett til deg sa (de har ingenting med det trådløse nettverket hjemme hos deg) sjekk at du bruker en kanal som ikke hele resten av nabolaget bruker.
medlem i 192 måneder
 

Re: Apple tv hakker

Innleggav T.B.Hansen » søn 22.06.2014 14:44

Det finnes mange tråder om nettverk og forstyrrelser her på forumet. Søk og finn!

Trådløse nettverk er utsatt for forstyrrelser fra andre nettverk, fra andre trådløse systemer, fra mikrobølgeovner, antenner, elektriske installasjoner, og de kan bli hindret av tykke vegger o.l. Første bud er at man setter opp nettverket på en kanal der det er liten eller ingen annen trafikk. Deretter kan det være nødvendig å flytte litt på nettverksutstyret, og eventuelt på andre trådløse sendere/mottagere i huset. Ofte er det bare små endringer i plassering som skiller mellom stabilt nettverk og stadige avbrudd.

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Re: Apple tv hakker

Innleggav PaulusA » søn 22.06.2014 21:22

Løsningen i de fleste tilfeller er å kable AppleTV, gjør kjempeforskjell

Det løste så og si alle mine problemer med ustabilitet, lag, tap av lyd, etc
Nå er selv overføring av full HD bilde nesten knirkefritt

Det er det flere av oss "her inn" ser har gjort susen. Forstyrrelser etc er selvfølgelig relevant, men noe av problemet ligger i begrensninger i duplex kapasiteten i det trådløse nettverket. Hvis det begrenses til at f.eks datamaskinen sender på trådløst, vil flaskehalsen kun brukes av en enhet, ikke to, som er tilfellet hvis både maskin og ATV er trådløst.
medlem i 133 måneder
 

Re: Apple tv hakker

Innleggav hak1 » tir 26.08.2014 21:33

Etter å ha streamet film fra MBP til ATV2 problemfritt i flere år begynte dette plutselig å lagge veldig nå etter sommeren. Etter mye feilsøking og knot skulle jeg se en trailer på ATVen og opplevde det samme her. ATVen er kablet direkte i Apple TimeCapsule og videre i 40/40 linje. Virker som det for mitt vedkommende er ATV som er problemet? Noen tips?
medlem i 161 måneder
 

Re: Apple tv hakker

Innleggav OutOfLine » tir 26.08.2014 22:24

DodgeThis skrev:Har problemer når jeg streamer fra en mac til min apple tv. Den hakker, henger etter lyden stopper opp osv, alt går silkemykt på selve pcen, men hakker og henger seg på tven.

..znip..

Noen som har tips ?


Streamer du også fra internett til Macen? I så fall flyter mediastrømmen to ganger på wifi-nettverket.

  • Internett -wifi-> Mac, og så
  • Mac -wifi-> Apple TV.

Sjekk om du får samme problem om du streamer lokalt innhold direkte fra Macen til Apple TV.

Løsningen blir å henge enten Apple TV eller Mac på kablet nettverk.
medlem i 193 måneder
 


Returner til Apple TV



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]