Netflix, Apple-tv, Samsung og HDMI spørsmål

Diskusjon rundt Apple TV

Netflix, Apple-tv, Samsung og HDMI spørsmål

Innleggav Zebratina » fre 27.06.2014 0:59

hei, jeg har en Samsung HD plasma tv og vil gjerne se Netflix på denne via min ipad.
Jeg ble anbefalt apple tv og kjøpte det idag.
Da jeg kom hjem så jeg at det er en annen HDMI kabel enn den som passer til Samsung tvn min. (tv er 6 år gammel. HDMI kabelen til apple tv er mye mindre.
Jeg er ikke så teknisk og lurer på om det finnes en dings (overgang) mellom gammel og ny HDMI kabel ? Hva gjør dere andre som har ny apple tv og en litt eldre tv ?
Takker for svar, og bær over med meg, jeg er som sagt ikke så teknisk :-!

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Re: Netflix, Apple-tv, Samsung og HDMI spørsmål

Innleggav kimern68 » fre 27.06.2014 2:11

Apple TV har standard HDMI kontakter, så hvilken som helst HDMI kontakt skal fungere på denne. Så når du sier du har en annen form for HDMI tilkobling på din Samsung tv, så lurer jeg litt på hva slags kontakter du har på den. Det hadde vært fint å kunne sett et bilde f.eks. av hvordan kontaktene på tv'n din ser ut om de er så veldig forskjellige.

Uansett, om du ser på din Apple TV fra venstre, mot høyre, så har du følgende kontakter:

Strøm - I bunn og grunn så sier det seg selv hva denne er til.

Så kommer det to kontakter som ligger over hverandre, den ene er større enn den andre.

Den store av disse to kontaktene er HDMI tilkoblingen som skal kobles mot din tv,
den lille er en USB tilkobling som kun brukes i service sammenheng, og ikke en kontakt du trenger å tenke på.

Neste kontakt har et lite deksel over seg, og dette er en optisk lydutgang, og igjen antagligvis ikke en tilkobling du trenger å tenke på.

Og den siste kontakten som er helt til høyre er en nettverkskontakt. Du kan velge om du vil koble din Apple TV til nettverk/internett med enten ledning eller trådløst, så om du velger å koble den til trådløst så trenger du ikke tenke på denne kabelen heller.

Så prøv å koble den HDMI kabelen du har fra før i kontakten som er merket med HDMI, det skal fungere i allefall. Og gratulerer med en Apple TV, og håper du får glede av den. Netflix fungerer utmerket på den, og du slipper å se på Netflix via iPad, det er bare å logge seg inn i appen som ligger ferdig innstallert i Apple TV og snurre film, også kan du surfe med din iPad ved siden av :)
medlem i 141 måneder
 

Re: Netflix, Apple-tv, Samsung og HDMI spørsmål

Innleggav GeirHenriksen » fre 27.06.2014 7:28

Kan det være at tv`n din har DVI i tillegg til HDMI ? http://no.wikipedia.org/wiki/DVI

I så fall finnes det overganger http://www.clasohlson.com/no/HDMI-til-D ... er/38-1609 men problemet er at DVI ikke overfører lyd så eventuell lydkabel mellom Appletv og tvapparatet må derfor påregnes og siden Appletv kun har optisk digital utgang så får man håpe at du ikke så HDMI porten slik i farten
medlem i 136 måneder
 

Re: Netflix, Apple-tv, Samsung og HDMI spørsmål

Innleggav butare » fre 27.06.2014 18:30

medlem i 198 måneder
 

Re: Netflix, Apple-tv, Samsung og HDMI spørsmål

Innleggav simkort » søn 29.06.2014 18:44

Hvis du har en Samsung HD Plasma TV er jeg 100% sikker på at du har en HDMI port et eller annet sted bak skjermen. Den inngangen du tror er HDMI er mest sannsynlig noe annet. Prøv å lete igjen. Du trenger ingen overgang.

Hvis du vet hva slags modell TV-en din er finner sikkert en av oss et bilde og kan markere en rød ring rundt HDMI-porten.
medlem i 213 måneder
 


Returner til Apple TV



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]