Finner ikke airplay-symbol

Diskusjon rundt Apple TV

Finner ikke airplay-symbol

Innleggav Snerkel » lør 16.08.2014 23:59

Hei!

Jeg har kjøpt meg Apple TV, og sjekket på forhånd at min MacBook Pro støtter AirPlay. På denne siden: http://support.apple.com/kb/HT5404?viewlocale=no_NO står det at den må være tidlig 2011-modell eller nyere, og min maskin er en 13-inch late 2011. Likevel kommer ikke AirPlay-symbolet opp der det skal, og det står at "Hvis Mac-maskinen støtter bruk av Apple TV som skjerm, vises en AirPlay-meny på menylinjen hvis det finnes en Apple TV i samme nettverk." Iphonen min er koblet til samme nett, og kobles opp til Apple TV-en uten problemer.

Noen som kan hjelpe meg?
medlem i 116 måneder
 

Re: Finner ikke airplay-symbol

Innleggav Macca » søn 17.08.2014 0:13

Hvilken versjon av OS X har du? Må være minimum Mountain Lion (10.8.x) så vidt jeg vet.

Hvis du har 10.8 eller nyere: Gå til Systemvalg->Skjermer->Sørg for at "Vis valg for eksternt skjermbilde i menylinjen når tilgjengelig" nederst er huket av.

Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Re: Finner ikke airplay-symbol

Innleggav Snerkel » søn 17.08.2014 0:27

På "Om denne datamaskinen" står det Mac OS X Versjon 10.7.5. Går det ikke da?
Jeg tok "Vis skjermer i menylinjen", og da kom det bare opp et symbol som ser ut som en stor skjerm, ikke AirPlay-symbolet :(

Finnes det ingen måte å "oppgradere" macen sin på for å få AirPlay? Veldig irriterende at det står feil informasjon Apple sine support-sider.
medlem i 116 måneder
 

Re: Finner ikke airplay-symbol

Innleggav Macca » søn 17.08.2014 0:35

Som det står på den siden du linket til i ditt første innlegg så må du ha Mountain Lion eller nyere, så det står ikke feil. Jeg ville anbefale å oppgradere til Mavericks som du finner i Mac App Store her: https://itunes.apple.com/no/app/os-x-ma ... mt=12&uo=4
(klikk på "View in Mac App Store")

Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Re: Finner ikke airplay-symbol

Innleggav Snerkel » søn 17.08.2014 11:57

Okei, aner fortsatt ikke hva Mountain Lion er, men forholdt meg til beskjeden om at "MacBook Pro (tidlig 2011 eller nyere)" støtter AirPlay :P

Takk, da skal jeg prøve det :)
medlem i 116 måneder
 

Re: Finner ikke airplay-symbol

Innleggav Macca » søn 17.08.2014 14:30

Mountain Lion er kodenavnet på Mac OS X 10.8, mens du har OS X 10.7 som hadde kodenavn Lion. Nåværende utgave er 10.9 og har kodenavnet Mavericks. I løpet av høsten kommer neste versjon 10.10 som har kodenavn Yosemite. Se her for en oversikt over de ulike OS X utgavene.

Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 


Returner til Apple TV



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]