Finner ikke nett og/eller apple-TV

Diskusjon rundt Apple TV

Finner ikke nett og/eller apple-TV

Innleggav Tobbaas » ons 17.09.2014 16:14

Jeg har en apple-tv hvor skjermdeling fungerer utmerket fra iPad, mens det ikke fungerer fra hverken en macbook pro og macbook air jeg har prøvd å koble til.

Er det innstillinger i maskinene, apple-tv eller evt i nettverket som forårsaker dette?
medlem i 204 måneder
 

Re: Finner ikke nett og/eller apple-TV

Innleggav T.B.Hansen » ons 17.09.2014 17:59

Den mest sannsynlige årsaken er forstyrrelser på nettverket. Finn ut hvilke kanaler som er mest brukt der du er, og velg en ledig eller lite brukt kanal i ruterens oppsett (veldig lett med AirPort-verktøy; kan være tricky med rutere fra andre produsenter enn Apple). Sjekk om andre trådløse dingser er plassert i nærheten av nettverksutstyr eller Mac. Sørg for at ruteren står fritt. Ofte er det bare en liten flytting av utstyr som skal til.

Først når du har sjekket/ordnet alt dette, kan du begynne å lete etter mindre sansynlige årsaker. Om feilen ligger på Mac'en, vil den i de fleste tilfeller bli rettet om du kjører Diagnostikk i Systemvalg > Nettverk. Sjekk også om det foretrukne nettet står øverst i listen over kjente nettverk.

Men vær også obs på at noen Mac'er er trege til å koble seg opp til trådløse nett med siste versjon av OS 10.9. Dette er tilfelle hos meg — og Wi-Fi-diagnostikk oppgir at problemet er at min Time Capsule ikke er laget for Norge (tiltross for at den er kjøpt på Eplehuset og fungerte fint tidligere). Forhåpentligvis blir dette snart fikset med en oppdatering.

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 

Re: Finner ikke nett og/eller apple-TV

Innleggav ghostoso » fre 26.09.2014 8:58

Hei, hadde samme probleme som deg. Fant svare på google :rolls eyes:
Probleme er nok ikke med ATV men router som du bruker. Her sender deg en oppskrift som jeg fant på nettet, fungerte for meg.

Tips: Disabled IGMP snooping and then it works.

In router settings:

Wireless
Professional
Disable IGMP snooping for both 2,4GHz and 5GHz
Apply
medlem i 160 måneder
 


Returner til Apple TV



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]