Er det nettet eller apple-tv`n det er noe galt med?

Diskusjon rundt Apple TV

Er det nettet eller apple-tv`n det er noe galt med?

Innleggav Cheetah » man 22.09.2014 20:17

Jeg har ca 25-30 mbit ved målinger og alt fungerer når jeg streamer kun på dataen. Men når jeg skal speile skjermen over airplay og appletv, faller nettet ut totalt etter noen minutter. Nettet som er for ustabilt eller?
medlem i 175 måneder
 

Re: Er det nettet eller apple-tv`n det er noe galt med?

Innleggav Mari3us » man 22.09.2014 22:30

Slenger inn et forslag her. Siden Airplay går over det lokale nettet inne i huset ditt kan det være at ruteren er gammel/dårlig kvalitet? Evt avstand mellom Mac/iPad/iPhone og ruter, og ruter og Apple TV?

Brukerens avatar
medlem i 189 måneder
 

Re: Er det nettet eller apple-tv`n det er noe galt med?

Innleggav zrup » tir 23.09.2014 7:26

Mari3us skrev:Slenger inn et forslag her. Siden Airplay går over det lokale nettet inne i huset ditt kan det være at ruteren er gammel/dårlig kvalitet? Evt avstand mellom Mac/iPad/iPhone og ruter, og ruter og Apple TV?



2'nd that! Har selv hatt lignende problemer tidligere og byttet ruter ett flertall ganger og jeg kan sterk anbefale apple sine rutere! Det beste jeg har vært borti for vanlig hjemme bruk. Hvis du skal bruke den til en masse avansert så vet jeg ikke men jeg personlig har aldrig hatt noen problemer med den og jeg streamer daglig via Beamer fra iMac'en til apple tv =)
medlem i 117 måneder
 

Re: Er det nettet eller apple-tv`n det er noe galt med?

Innleggav T.B.Hansen » tir 23.09.2014 10:59

Slikt som dette kan skyldes rene filleting. Alle trådløse dingser, pluss mikrobølgeovner, elektriske installasjoner, antenneopplegg og bygningsmessige forhold kan forstyrre et trådløs nettverk. Ofte kan det løse problemer bare å flytte utstyr (eller en selv, om man bruker bærbart utstyr) en halvmeter.

En god ruter sparer en for mange problemer, og Apples rutere er blant de beste — og uten sammenligning de enkleste å sette opp og justere for å unngå problemer. Men det vktigste er uansett å fjerne eventuelle forstyrrelser. Det er mange tråder om det her, men kort:

Finn en kanal som er ledig, eller i alle fall lite brukt. Programvare for å sjekke trådløse nettverk kan lastes ned fra Mac App Store. Ofte er det mange nettverk i et boligområde, og når ruteren er satt til å velge kanal automatisk, vil den ofte velge den «mest populære» kanalen. Derfor er det lurt å bruke manuelll innstilling, og velge en kanal som er ledig eller i alle fall lite brukt. De fleste nettverk og så å si alle trådløse dingser opererer i 2,4 GHz-båndet, så om man kjører nettet på 5 GHz er man mindre utsatt (5 GHz-nett har også ulemper, så en ruter som takler begge frekvensområder er det beste). Trådløst utstyr må plasseres fritt, så det ikke blir hindret av tykke vegger etc. Sørg for avstand til mikrobølgeovner, andre trådløse sendere, elektriske installasjoner, antennesystemer etc.

Det beste er å kable mest mulig av utstyret, og bare bruke trådløs overføring der det er helt nødvendig, som mellom ruter og bærbart/håndholdt utstyr.

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Re: Er det nettet eller apple-tv`n det er noe galt med?

Innleggav Cheetah » tir 23.09.2014 22:36

Isj.. Jeg har en Airport express her, men kan ikke bruke den. Leier bare for tiden og bruker routeren til huseieren som står i 2.etg.. Jeg bor i 1. Så det er vel der feilen ligger. Han er ikke spesielt opptatt av slikt :rolls eyes:
medlem i 175 måneder
 


Returner til Apple TV



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]