To ATV'er - hvordan?

Diskusjon rundt Apple TV

To ATV'er - hvordan?

Innleggav ameja » ons 22.10.2014 15:43

Hei, jeg har en jailbroken ATV2 som har vært suveren i mange år nå. Den står for tiden trådløst koblet mot videobiblioteket på en LaCie Cloudbox via en Time Capsule, og håndterer vårt behov for å se filmer vi har lastet ned eller lagt over fra DVD til Cloudboxen.

Men AirPlay av Netflix, HBO, o.l. fra iPad eller MacBook har blitt mer og mer problematisk med stadig nyere iOS-versjoner. AirPlayen hakker bildet, mister lyd, fryser - eller gir feilmelding og gir beskjed om å oppdatere til nyere iOS på ATV'en (som f.eks. Netflix-app'en nå har begynt å gjøre)

Så løsningen, tenker jeg, er å kjøpe en helt ny tredjegenerasjons ATV som kan stå og sørge for bra AirPlay-funksjonalitet for f.eks. HBO fra iPad og MacBook, mens den gamle ATV2-traveren kan ha sitt spesiale i å spille av filmbiblioteket på Cloudbox'en. Ja, og så amerikansk Netflix direkte i ATV'en (den er satt til amerikansk DNS).

Så kommer spørsmålet: Jeg har ingen ledige HDMI-porter på TV'en - men da kan jeg vel bruke en splitter? Og hvis, ja, er det noen som har en anbefaling - merke, modell og slikt?

Dessuten, det vil vel gå helt bra å spille av amerikansk Netflix på den ene ATV'en og norsk på den andre?

Er det noe annet jeg bør vite om (eller vurdere) med en slik to-ATV-løsning?


På forhånd takk for alle innspill! :)

Brukerens avatar
medlem i 180 måneder
 

Re: To ATV'er - hvordan?

Innleggav T.B.Hansen » ons 22.10.2014 16:01

Du kan fint sette opp de to ATV'ene med ulik AppleID og ulike abonnementer ellers, ja. Jeg har selv 3 ATV'er i huset, uten problemer.

Når det gjelder HDMI, finnes det fjernstyrte «switcher» å få kjøpt for vekslepenger; f.eks. på eBay. Kjøper du fra norsk butikk blir det gjerne litt dyrere — uten at kvaliteten på utstyret nødvendigvis blir særlig bedre. De dyrere variantene har gjerne strømforsyning, mens de billigste kan få strømmen de trenger fra HDMI — noe i alle fall jeg synes er ganske praktisk.

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Re: To ATV'er - hvordan?

Innleggav GeirHenriksen » ons 22.10.2014 16:33

Jeg har ikke selv testet akkurat denne men har en kompis som sier denne har fungerer 100% optimalt akkurat det du spør om : http://www.biltema.no/no/Kontor---Tekni ... eis-84785/
medlem i 135 måneder
 

Re: To ATV'er - hvordan?

Innleggav ameja » tor 23.10.2014 16:33

Takk for innspill, T.B. og Geir :) Da kaster jeg meg uti det og kjøper en ATV nummer to.

Brukerens avatar
medlem i 180 måneder
 


Returner til Apple TV



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]