Filmer leid på Mac kommer ikke på Apple TV

Diskusjon rundt Apple TV

Filmer leid på Mac kommer ikke på Apple TV

Innleggav iBoy » fre 26.12.2014 13:43

Min samboer har leid en film på Macen sin, men ønsker å se den på Apple TV. Der dukker den ikke opp, verken blant kjøpte eller leide objekter. Vi er sikre på at vi er logget inn med samme konto som den ble leid. Prøver vi å leie den på nytt på Apple TV, får vi en feilmelding om at den allerede er leid.

Det skulle jo være så enkelt å se filmer overalt, at man skulle kunne fortsette der man slapp på en annen enhet osv. Men så enkelt er det iallfall ikke! Det ser ut til at vi er nødt til å se filmen på MacBooken, for leietiden løper snart ut.
medlem i 245 måneder
 

Re: Filmer leid på Mac kommer ikke på Apple TV

Innleggav Superhai » fre 26.12.2014 15:07

Leide filmer har begrensninger når det kommer til rettigheter. Men jeg vil anta at det er mulig å se den på Apple TV om du benytter deg av Homesharing og streamer den til ATV'en.
medlem i 132 måneder
 

Re: Filmer leid på Mac kommer ikke på Apple TV

Innleggav iBoy » fre 26.12.2014 15:09

AirPlay er aktivert på Macen hvor filmen ligger, men så snart den startes, forsvinner AirPlay-symbolet.
medlem i 245 måneder
 

Re: Filmer leid på Mac kommer ikke på Apple TV

Innleggav Stereo Mac » fre 26.12.2014 15:47

Leide filmer kan KUN sees på enheten de er leid. Du kan eventuelt prøve å kjøre airplay usikker på om dette fungerer.

Kjøp dukker opp på alle enheter.

Leste en om en sak der en kar ikke viste om dette å fikk pengene tilbake av Apple da det ikke kom klart fram at dette var en begrensning ved leie. Så ta eventuelt kontakt så fort som mulig.

Brukerens avatar
medlem i 155 måneder
 

Re: Filmer leid på Mac kommer ikke på Apple TV

Innleggav iBoy » fre 26.12.2014 15:54

OK, takk for svar. Det var en merkelig begrensning, men da er det vel ikke noen vits i å prøve mer å få det til å fungere på ATV. Neste gang må vi huske å leie den på ATV hvis det er der vi skal se den.

Men er enig i at dette er en begrensning som ikke kommer klart frem noe sted, for vi har lett mye rundt etter en løsning.
Sist endret av iBoy den fre 26.12.2014 15:56, endret 1 gang
medlem i 245 måneder
 

Re: Filmer leid på Mac kommer ikke på Apple TV

Innleggav Superhai » fre 26.12.2014 15:56

AirPlay fungerer ikke før filmen er lastet ned fullstendig på den andre maskinen, og om du har en eldre ATV så kan det også hende at formatet som filmen er lastet ned i ikke er støttet.
medlem i 132 måneder
 

Re: Filmer leid på Mac kommer ikke på Apple TV

Innleggav Valotunk » fre 26.12.2014 21:28

Stereo Mac skrev:Leide filmer kan KUN sees på enheten de er leid.


Ikke helt riktig.

Dette sier Apple:

"Filmer som leies på Apple TV kan ikke overføres til noen annen enhet og kan bare vises på Apple TV."

Men:

"Du kan leie filmer fra iTunes og vise dem på en Mac- eller Windows-maskin, iPhone, iPad eller videoaktivert iPod1, eller på TV ved bruk av Apple TV. Du kan flytte filmen mellom enheter så mange ganger du vil innenfor leieperioden, men filmen kan vises på bare én enhet om gangen."

Det finnes dog litt begrensinger i forhold til SD eller HD oppløsning. All informasjon fra Apple finnes her:

http://support.apple.com/no-no/HT1657

Det fungerer forøvrig helt fint slik Superhal skriver lenger oppe. Jeg leier filmer i iTunes på Mac, og så lenge biblioteket er delt via Homesharing kan jeg se filmene fra ATV.
medlem i 198 måneder
 

Re: Filmer leid på Mac kommer ikke på Apple TV

Innleggav iBoy » lør 27.12.2014 0:19

Takk for tipset om å bruke hjemmedeling. Jeg blandet sammen AirPlay og hjemmedeling. Men nå fikk vi endelig til å spille av filmen på Apple TV. Det er jo ikke en optimal løsning at man må ha på Macen samtidig, men det fungerer iallfall helt fint :-)
medlem i 245 måneder
 


Returner til Apple TV



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]