Nettverkskabel mellom Apple TV og Mac Mini

Diskusjon rundt Apple TV

Nettverkskabel mellom Apple TV og Mac Mini

Innleggav iBoy » tor 01.01.2015 21:21

Er ethernet-tilkoblingen på Apple TV bare beregnet på å gå til en ruter for Internett-tilkobling, eller kan den også kobles til en Mac Mini som brukes som mediesenter? Filmene hakker nemlig mye, selv om filmene ligger på Mac Minien. Jeg tenkte en kabel mellom dem muligens ville hjelpe?
medlem i 244 måneder
 

Re: Nettverkskabel mellom Apple TV og Mac Mini

Innleggav Valotunk » tor 01.01.2015 21:44

Direkte kabel vil ikke fungere.

De må (i utgangspunktet) begge være tilkoblet et felles nettverk.

Jeg la til "i utgangspunktet" fordi det er mulig å sette opp løsninger med direkte kabel, men da vil du igjen få andre utfordringer.
medlem i 198 måneder
 

Re: Nettverkskabel mellom Apple TV og Mac Mini

Innleggav iBoy » fre 02.01.2015 1:41

Takk for svar! Nei, da er det vel ingen vits i å kjøpe en kabel og prøve. Har lurt lenge på hvor flaskehalsen kan være. Det er en gammel Mac Mini fra 2009, og vi har for tiden tregt Internett, men det gikk like tregt da vi hadde lynraskt nett. Filmene ligger for det meste på en ekstern harddisk tilkoblet Macen. Byttet nylig ut denne uten at det hjalp. Det går også like tregt om filmene ligger direkte på Macen. Men å streame filmer trådløst til Apple TV fra min MacBook Pro har gått mye bedre. Ikke lett å bli klok på dette.
medlem i 244 måneder
 

Re: Nettverkskabel mellom Apple TV og Mac Mini

Innleggav monken » fre 02.01.2015 5:47

Det funker fjell med kabel fra Thunderbolt skjermen til Apple TVen uten noen ruter imellom. Bruker den kun som Airplay høytaler pga mulighet for optisk lyd
medlem i 177 måneder
 


Returner til Apple TV



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]