Dedikert video iTunes library

Diskusjon rundt Apple TV

Dedikert video iTunes library

Innleggav Gmac » lør 24.01.2015 13:04

Hei!

Jeg er på jakt etter en god løsning for filmene til barna. Vi har en del DVDer som jeg tenkte å legge inn i iTunes.

Har noen en anbefalt løsning?
- Jeg tenkte på mulighetene for å lagre filmer i eget bibliotek, men på en ekstern harddisk (pga lagringsplass og nåværende bruk av iTunes Match) som ATV finner. Men det blir litt komplisert å splitte biblioteket mellom flere disker googler jeg. I tillegg vil jeg før eller siden legge inn mine egne filmer og ikke blande de med barnas.
- Lage en egen iTunes konto for barna, bare for å ha tilgjengelig videoer på ATV. Vi har en MBP2009 med DVD til ripping, og kan vel da lage en egen brukerkonto med eget iTunes og lagre biblioteket på en NAS eller disk på nettverket (koblet til ATV kanskje? edit:koblet til AP Extreme gammel type). Dersom det ligger på en disk mot ATV, trenger da MPB2009 være påslått for at ATV skal finne biblioteket? Hjemmedleing må vel være på, men kan ATV da se både mitt bibliotek og det nye barnebiblioteket?
- Det mest barnevennlige blir vel kanskje egen ATV for barna slik at det er bare deres innhold som er satt opp på den...? (For å unngå fremtidig enkel tilgang til fars krigsfilmer ved å velge hans bibliotek.) Koster jo litt ekstra kroner. Kan jo utvides på sikt om det over fungerer bra. Har forsterker med nok HDMI så de kan velge "sin kanal".

Har googlet meg litt lei nå, og tenkte kanskje dere hadde noen tips.

På forhånd takk for alle svar.
medlem i 170 måneder
 

Re: Dedikert video iTunes library

Innleggav Superhai » søn 25.01.2015 15:11

Du kan også bruke foreldrekontroll, da har du et bibliotek men gir tilgang til innhold som du føler er passende.
medlem i 131 måneder
 

Re: Dedikert video iTunes library

Innleggav Gmac » søn 25.01.2015 19:28

Skal sjekke litt opp i foreldrekontroll.
- Ser det mye å sette seg inn i for en som ikke har satt seg så mye inn i dette: Må iTunes kjøre i bakgrunnen?...tydeligvis. RIP av DVD og beholde chapter markers er litt styr og mange programmer å velge mellom.
- Har en Synology NAS som jeg kan bruke også som mediesenter for filmene. Da bruker jeg ikke iTunes til barnefilmene... Ulempen er at jeg må starte streamingen fra iPhone f.eks. og ikke med fjernkontrollen til ATV. Men skal undersøke om jeg kan kan få iTunes til å hente videoer fra samme lokasjon. Da kan jeg bruke begge deler...? Hive de inn i iTunes uten å kopiere. Enten i mitt bibliotek med foreldrekontroll eller et nytt "barneTunes". Får eksprimentere litt. Forvirrende å lese om dette for pluselig leser du gamle tråder basert på gammel software. I tillegg er det mange måter å gjøre det på.
medlem i 170 måneder
 


Returner til Apple TV



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere