ATV 3 veldig treg..

Diskusjon rundt Apple TV

ATV 3 veldig treg..

Innleggav carsten2 » søn 10.05.2015 20:30

Bruker Mac mini til å spille av filmer på ATV 3. gen.
Den er ofte veldig treg..

Av og til må jeg slå av og på iTunes for at den skal fungere, eller omstarte ATV.
Både ATV og Mac har seneste oppdateringen.

Prøvd all ting, reparere rettigheter, Clean My Mac2..

Hjælp!
medlem i 174 måneder
 

Re: ATV 3 veldig treg..

Innleggav Dorkfish » man 11.05.2015 16:52

Via Wifi? Ofte er det i nettverket problemet ligger.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 193 måneder
 

Re: ATV 3 veldig treg..

Innleggav carsten2 » man 11.05.2015 20:30

Via WiFi, men hva er da feil?
medlem i 174 måneder
 

Re: ATV 3 veldig treg..

Innleggav Dorkfish » lør 16.05.2015 15:15

Det kan tenkes at du har en Wifi-router som enten er dårlig eller som ikke fungerer optimalt med AppleTV. Selv hadde jeg en D-Link sak som var helt håpløs. Kan tenkes at det holder å bare restarte routeren også.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 193 måneder
 

Re: ATV 3 veldig treg..

Innleggav carsten2 » lør 23.05.2015 21:36

Jeg bruker TimeCapsule for WiFi, fungerer utmerkt.
Telenors Zyxel (ny i 2014) modem fungerer fint.

Du mener at Zyxel har noe med ATV å gjøre kanskje?
Bruker ikke internett for å se filmer fra Mac til ATV..

Av og til logger iTunes seg selv ut noe sted, fordi da spør iTunes om passord, når jeg legger inn det, spør han 2 ganger til, veldig irriterende..
medlem i 174 måneder
 

Re: ATV 3 veldig treg..

Innleggav Valotunk » lør 23.05.2015 23:47

Du bruker ikke internett for å streame til ATV, men du bruker sannsynligvis fremdeles routerdelen i Telenors Zyxel routermodem.

Og om det er en P2812 du har så er det bare en ting å si om den boksen. Den er noe herk. Routerdelen i den er ekstremt dårlig.

Altibox bruker samme box og har innrømmet at den har sine svakheter.

Få satt Zyxelen din i bromodus og bruk Time Capsule som router og du vil få et ekstremt mye mer stabilt nett.
medlem i 198 måneder
 

Re: ATV 3 veldig treg..

Innleggav carsten2 » søn 24.05.2015 10:18

Zyxelen er en P2812 og den står i bromodus siden jeg fikk den, men fungerte bra, begynte med ATV feil siste tiden bare?

Wifi diagnostikk viser av og til "overfylt WiFi kanal", og når jeg bytter til annen kanal eller 2,4Ghz er det ikke bedre..
medlem i 174 måneder
 

Re: ATV 3 veldig treg..

Innleggav carsten2 » fre 29.05.2015 20:22

Jeg har et problem til:
Når jeg kobler en Windows maskin på nettverket, har jeg tilkobling, men ikke en eneste internett site. Feilmelding er bare: "server not found".

MEN: hvis jeg bruker iPhonen til å dele nettverk, fungerer Windows maskinen perfekt!

Noen som kan dette?
medlem i 174 måneder
 

Re: ATV 3 veldig treg..

Innleggav Valotunk » fre 29.05.2015 20:56

Kobler du til Windows maskinen via wi-fi eller kabel?

Du sier du har forbindelse, men får maskinen IP-adresse? Hva sier nettverksinnstillingene om IP, DNS osv.?

Hvilken Windows versjon kjører du? Kan være greit å vite i forhold til hvor du skal se etter informasjon/innstillinger.
medlem i 198 måneder
 

Re: ATV 3 veldig treg..

Innleggav carsten2 » fre 29.05.2015 21:07

Kobler Windows maskinen med WiFi.
Maskinen finner ikke IP adressen (men på iPhone deling ikke noe problem..)

Kjører Windows XP Home Edition

Skjønner ikke noe om nettverksinstillinger, brukt timevis men får ikke til det, virker som TimeCapsulen blokkerer noe..
medlem i 174 måneder
 

Re: ATV 3 veldig treg..

Innleggav Valotunk » fre 29.05.2015 21:47

Hva får du opp om du gjør følgende:

Startmeny - Kjør(run) > cmd > ipconfig

Hvilken Windows PC er det snakk om og evt. hvilket nettverkskort har den? Og hvilken servicepack?

Mistenker at problemet har sitt utspring i forhold til krypteringen på nettverket ditt. WPA2 og Windows XP med eldre nettverkskort er en klassiske problemkilde i kombinasjon med nyere 802.11n og 802.11ac routere. Drivere til nettverkskort kan også spille en rolle.

Har du mulighet å koble Windows PC'en til Time Capsule med kabel for å teste om det fungerer?
medlem i 198 måneder
 

Re: ATV 3 veldig treg..

Innleggav carsten2 » lør 30.05.2015 9:09

Hei

Med kabel fungerer den fint.
Det er en Windows XP Home Edition Version 2002, Service Pack 3.
Den viser av og til at "trådløs nettverkskobling er nå koblet til" men får likevel ikke noe internett.
medlem i 174 måneder
 

Re: ATV 3 veldig treg..

Innleggav Valotunk » lør 30.05.2015 22:12

Problemet er nok at nettverkskortet eller driverene ikke støtter krypteringen du benytter på ditt trådløse nettverk. Har samme erfaring med et par eldre Dell maskiner her i huset.

Windows XP støttet i utgangspunktet ikke WPA2. En fix kom i Servicepack 3, men en del eldre nettverkskort fungerer likevel ikke med dette.

Prøv å slå av kryptering eller prøv med WEP så tenker jeg det fungerer. Det er derimot ingen fornuftig løsning.

Om det da ikke finnes nyere drivere til nettverkskortet finnes ingen annen løsning enn å bytte nettverkskort eller benytte alternativt USB wifi adapter.
medlem i 198 måneder
 

Re: ATV 3 veldig treg..

Innleggav carsten2 » søn 31.05.2015 11:28

Flott svar, takk for hjelpen!

Skal prøve ny driver som klarer nettverket.
medlem i 174 måneder
 


Returner til Apple TV



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]