Nye Apple TV med Siri

Diskusjon rundt Apple TV

Re: Nye Apple TV med Siri

Innleggav t.fossmark » lør 31.10.2015 16:37

Hei
Er det mulig å koble til apple tastatur til apple tv 4? Prøvde, men apple tv`n fant ingen enheter når eg prøvde å koble til

Brukerens avatar
medlem i 164 måneder
 

Re: Nye Apple TV med Siri

Innleggav koveraasen » lør 31.10.2015 19:31

Tror ikke det. Jeg hadde samme problemet i går. Den fant hverken Apple eller Logitech tastaturene jeg har. Googlet litt på dette, og det virker som det ikke støttes. Merkelige greier. Med tanke på at Remote Appen heller ikke fungerer så er det forferdelig knotete å skrive inn brukernavn og passord på de forskjellige stedene.
medlem i 177 måneder
 

Re: Nye Apple TV med Siri

Innleggav Valotunk » lør 31.10.2015 19:41

Fikk min i dag. Aldeles håpløst at den ikke støtter noen bluetooth tastaturer eller at de har klar en oppdatert remote app til IOS.

Ekstremt knotete å taste inn passord osv. Hvor ble det av brukervennligheten Apple?

Anbefaler alle å bruke denne siden flittig:

http://www.apple.com/feedback/appletv.html
medlem i 198 måneder
 

Re: Nye Apple TV med Siri

Innleggav Morse » søn 01.11.2015 8:45

http://www.dinside.no/934619/naa-vil-ap ... nere-tv-en

"But its remote still stinks": http://www.macworld.com/article/2039722 ... le-tv.html

MEN (utdrag fra artikkelen): "Over the past few months, I’ve tested over a dozen third-party Bluetooth keyboards with the second- and third-generation Apple TV, and every one of them has worked perfectly. The models I’ve tried include Logitech’s multi-device Easy-Switch Keyboard and Wireless Solar Keyboard 760, which are ideal if you want to move your keyboard between your Apple TV, your Mac, and an iOS device. I’ve also tested several iPad keyboards, and a compact keyboard designed for use with a media-center computer. If you don’t already have a Bluetooth keyboard on hand, consider getting Amazon’s AmazonBasics Bluetooth Keyboard, which works well and costs just $30."

Brukerens avatar
medlem i 163 måneder
 

Re: Nye Apple TV med Siri

Innleggav Valotunk » søn 01.11.2015 9:39

Artikkelen omhandler forrige generasjon Apple TV. Den fungerer fint med bluetooth keyboard.

Men den nye, generasjon 4... nope :-(

https://www.reddit.com/r/apple/comments ... keyboards/

Begriper ikke hvorfor Apple har gjort dette.
medlem i 198 måneder
 

Re: Nye Apple TV med Siri

Innleggav Superhai » søn 01.11.2015 11:08

ATV4 har bt4.0 og burde kunne bruke samme drivere som iOS bruker. Så enten har noen røyka sokkene sine inn og ut, eller så vil Apple på død og liv at man bruker fjernkontrollen…
medlem i 132 måneder
 

Re: Nye Apple TV med Siri

Innleggav Valotunk » søn 01.11.2015 13:00

Det kan virke som du har rett i alt dette.

Jeg har prøvd med alt jeg har av Bluetooth tastaturer, inkludert to fra Apple. Ingen fungerer.

Og når det nye skjermtastaturet er så hinsides tragisk bli jeg litt gretten. Jeg har et icloud passord bestående av 13 tegn som inkluderer små og store bokstaver samt tall. Det tar 2 minutter med sveiping frem og tilbake og opp og ned samt klikking for å få tastet inn dette. Horribelt.

Her er hva The Verge sier om skjermtastaturet:

"Even worse, the keyboard you need to use to search for apps (or for content in services not enabled for Siri, or for signing into services) is awful, actually worse than the old one. It’s maddening."
medlem i 198 måneder
 

Re: Nye Apple TV med Siri

Innleggav Superhai » søn 01.11.2015 20:17

Ser at Apple nå skriver på hjelpesidene at "Wireless keyboards aren't compatible with Apple TV (4th generation)" Så da så. Blir ikke Apple TV på meg. Hvis ikke dette ender opp som "keyboard-gate" og Apple blir tvunget til noe annet.
medlem i 132 måneder
 

Re: Nye Apple TV med Siri

Innleggav therock » søn 01.11.2015 22:03

Valotunk skrev:Og når det nye skjermtastaturet er så hinsides tragisk bli jeg litt gretten. Jeg har et icloud passord bestående av 13 tegn som inkluderer små og store bokstaver samt tall. Det tar 2 minutter med sveiping frem og tilbake og opp og ned samt klikking for å få tastet inn dette. Horribelt.


Du vet du kjapt kan skifte mellom store og små bokstaver ved å trykke på play/pause-knappen? Sparer litt tid på dette, mot å bla nederst for å bytte, og så gå opp igjen.

Valotunk skrev:Her er hva The Verge sier om skjermtastaturet:

"Even worse, the keyboard you need to use to search for apps (or for content in services not enabled for Siri, or for signing into services) is awful, actually worse than the old one. It’s maddening."


Bare tull at det nye tastaturet er verre enn det gamle. Med swipingen på den nye kontrollen, går det mye fortere å bla mellom bokstaver/tall. Dette er, som mye annet, kun en vanesak.

Har brukt den nye AppleTV siden fredag, og hastigheten er latterlig mye bedre enn ATV3. Åpning av NRK/TV etc går mye fortere, og streams åpnes stort sett umiddelbart. Også mye bedre bilde, gjennom at det er mye bedre flyt (flere fps) enn på ATV3.
medlem i 248 måneder
 

Re: Nye Apple TV med Siri

Innleggav Valotunk » man 02.11.2015 12:18

Takker for tips om play/pause knappen! Det hjelper jo litt.

Hvorvidt tastaturet er dårligere enn det forrige har jeg igrunn selv ikke gjort meg opp noen mening om. Det er vel stort sett på samme nivå som det meste av on-screen tastaturer.

Det som forundrer meg mest er at Apple har utelatt muligheten for å benytte bluetooth tastaturer. Jeg klarer bare ikke å forstå hvorfor.

Ellers er jeg helt enig i at nye ATV er bedre og raskere enn forrige genrasjon på alle måter. Men det skulle vel bare mangle til 3 ganger prisen og 3 år.
medlem i 198 måneder
 

Re: Nye Apple TV med Siri

Innleggav kurka » man 02.11.2015 23:17

Når man bruker Siri, hvilke tjenester er det den klarer å søke i om man f.eks. ber om en bestemt film? Klarer den å søke i HBO Nordic og norsk Netflix f.eks? Kult om den på sikt også kan søke i NRK :)

Fryktelig skuffende at Siri ikke funker i Norge. Dette er noe de burde ha forklart tydelig siden Siri er et av deres salgsargumenter. Så det pluss den knotete måten å taste inn ting på (det skulle ikke en gang være nødvendig å taste inn apple id manuelt når boksen var satt opp via telefonen som har samme apple id) gjorde dette til et veldig dårlig førsteinntrykk. Men helddigvis er andreinntrykket en del bedre :)

Brukerens avatar
medlem i 193 måneder
 

Re: Nye Apple TV med Siri

Innleggav Devoldinho » tir 03.11.2015 11:33

Jeg var personlig fullstendig klar over at Siri ikke ville fungere på norsk ved lansering, men det som kom som et lite sjokk, var at universalsøk heller ikke fungerer slik det var reklamert. At den "norske" versjonen av Netflix ikke er inkludert i søkeresultatene når man bruker "Søk" funksjonen, gjør universalsøket veldig lite universalt i mine øyne, og strengt tatt ganske ubrukelig... Slik som det er nå evner universalsøket kun å søke i iTunes Movies og App Store.

Å velge amerikansk region hjelper dessverre ikke, da søket virker å benytte seg av den amerikanske Netflix-katalogen, og resultatene samsvarer ikke med det som ligger i den norske utgaven.
medlem i 101 måneder
 

Re: Nye Apple TV med Siri

Innleggav kurka » tir 03.11.2015 11:57

Så universalsøket skal i det minste fungere uten Siri? Det er isåfall positivt. Da er det vel bare det at jeg ikke har noen apper som inngår i det universalsøket da.

Brukerens avatar
medlem i 193 måneder
 

Re: Nye Apple TV med Siri

Innleggav Mopeta » tir 03.11.2015 13:04

Det jeg liker svært godt med ATV4 er at man kan legge opp flere kontoer, så nå kjører jeg både min amerikanske og norske konto samtidig. DVS at jeg har NRK, TV2 Sumo og f.eks Hulu plus samtidig. Jeg var overrasket over at søkene ikke fungerte som på demoen, men jeg endret språk til Engelsk og da fungerer siri overraskende bra. "open NRK" etc går på et blunk. "Play next episode of Narcos" åpner netflix og gjør klar neste episode. Helt konge!

Blir veldig bra om de får hooket dette opp med norsk siri, hvis ikke blir jeg grinete. Jeg var en av de som kjøpte ATV 1 og den ble aldri noe annet enn ubrukelig før de introduserte ATV2.
medlem i 189 måneder
 

Re: Nye Apple TV med Siri

Innleggav Devoldinho » tir 03.11.2015 14:18

Antar i så fall at du har amerikansk Netflix-konto også? Med norsk netflix var alt Siri fikk til å åpne netflix-appen.
medlem i 101 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til Apple TV



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron