Appletv og musikk/skjermsparer ?

Diskusjon rundt Apple TV

Appletv og musikk/skjermsparer ?

Innleggav Atlet » fre 20.11.2015 12:59

Heisan

Har Appletv 1 med 160 GB hardisk pluss Appletv 3. Jeg bruker disse stort sett som musikk og bildefremvisere og veldigt sjelden film. Opplever på Appletv 3 at det kun er noen få bilder som går igjen ( har veldigt mange bilder ) når jeg bruker den som avspiller for musikk og har den satt opp ved og vise bildebibloteket etter 5 min som skjermsparer. Har igrunnen gitt den opp og bruker helst 1 version da alt ligger lokalt der.

Så til spørsmålet. Noen erfaringer med nye Appletv ? Ser den kan kjøpes med 32 og 64 GB minne men brukes det bare til apper eller buffrer det bilder og ?
medlem i 172 måneder
 

Re: Appletv og musikk/skjermsparer ?

Innleggav teknoguiden » fre 20.11.2015 16:52

Såvidt jeg husker viser Apple TV bilder fra delte album. Så da må du isåfall legge til de bildene du ønsker å vise på Apple TV i et delt album, med mindre du bruker hjemmedeling-funksjonen?
medlem i 142 måneder
 

Re: Appletv og musikk/skjermsparer ?

Innleggav Atlet » fre 20.11.2015 18:35

Deler ca 7000 bilder med den og det er akkurat det som er problemet, bare et fåtall kommer opp som skjermsparer ( ca 100 - 150 ) må manuelt inn og gi beskjed om og lese de delte bildene igjen før de endres. Derfor jeg lurte på om version 4 brukte det innebygde minnet til å laste inn flerne bilder.

Musikk og bilder henter/deler jeg fra en Mac mini via Itunes. Som nevnt så ligger akkurat det samme på version 1 en med hardisk og der fungerer det fint.
medlem i 172 måneder
 

Re: Appletv og musikk/skjermsparer ?

Innleggav teknoguiden » fre 20.11.2015 20:10

Ok, skjønner! Jeg er usikker på om det er samme opplegg med den nye, men ser at ditt problem er velkjent:
https://discussions.apple.com/thread/26 ... 0&tstart=0

Sistemann i den tråden har laget et Apple script som endrer hvilke bilder som vises jevnlig, kanskje noe for deg?
medlem i 142 måneder
 

Re: Appletv og musikk/skjermsparer ?

Innleggav Atlet » fre 20.11.2015 21:49

Takker for den Tekno men forsatt lurer jeg på om det er noen vits i og oppgradere til Versin 4 eller bare kjøre videre med ver 1 :rolls eyes:
medlem i 172 måneder
 


Returner til Apple TV



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere