Bytte fra norsk til amerikansk netflix + HBO

Bytte fra norsk til amerikansk netflix + HBO

Innleggav Movieheart » lør 24.11.2012 0:24

Hvis jeg allerede har registrert en norsk konto på netflix, hvordan får jeg slettet denne og registrert en amerikansk konto.

Har ikke så veldig lyst til å betale for den norske når jeg kan spare 30 kroner ved å betale for den amerikanske. Regner med at jeg kan få tilgang til den norske netflix gjennom den amerikanske kontoen.

Og hvordan blir det med kvaliteten på streamingen når jeg bruker UnoTelly. Har hørt at hastigheten blir noe dårligere. Har en 70/10 linje fra før av...

Og et siste spørsmål. Noen som vet hvordan jeg får HBO GO? Når jeg er inne på HBO siden for å bestille må jeg velge TV distributør. Vet ikke helt hvordan jeg går fram der.
Sist endret av Movieheart den lør 24.11.2012 1:17, endret 1 gang
medlem i 181 måneder
 

Re: Bytte fra norsk til amerikansk netflix

Innleggav Mac11e » lør 24.11.2012 1:16

DNS løsninger skal i teorien ikke påvirke hastigheten i det hele tatt. Bruker selv Unblock US og har ikke opplevd noen problemer med linjen.

Eventuell avbrytelse av Netflix-kontoen du har gjøres via kontosiden:
https://movies.netflix.com/YourAccount

Slik lages en amerikansk Netflix konto:
http://support.unblock-us.com/customer/ ... les/291505

UnoTelly som du nevner har en gratis prøveperiode så det er jo bare å sjekke om hastigheten din rammes, men i teorien skal det ikke skje.

Brukerens avatar
medlem i 182 måneder
 

Re: Bytte fra norsk til amerikansk netflix + HBO

Innleggav Movieheart » lør 24.11.2012 1:20

Jeg jeg kjører på UnoTelly nå og kvaliteten er glimrende uten noen buffring. Deilig! :D

Fikk avsluttet kontoen min, men den blir ikke avsluttet for om et par dager når prøveperioden min går ut. Etter da får jeg bare registrere en amerikansk konto.

Og jeg er veldig lysten på HBO sin streaming tjeneste også. De har vell en god del andre serier på den amerikanske kontoen om jeg ikke tar helt feil?
Hvordan får jeg satt opp en HBO konto? Må velge TV distributør når jeg går inn på bestillingen.
medlem i 181 måneder
 

Re: Bytte fra norsk til amerikansk netflix + HBO

Innleggav Mac11e » lør 24.11.2012 1:24

Amerikanske HBO GO krever et amerikansk kabel-tv abonnement hvis man skal ha tilgang til nettversjonen.

Men nå kommer jo en norsk variant om ikke lenge, HBO Nordic, hvor du kun behøver å abonnere på streamingvarianten. Tjenesten skal også være rimelig godt oppdatert og innholdsrik, hvor episoder har premiere innen 24 timer etter den amerikanske debuten.
http://hbonordic.com/no

Brukerens avatar
medlem i 182 måneder
 

Re: Bytte fra norsk til amerikansk netflix + HBO

Innleggav Movieheart » lør 24.11.2012 1:33

Ja det har jeg fått med meg, men tenkte det kanskje hadde vært mulig å skaffe den amerikanske versjonen for en billigere penge.
medlem i 181 måneder
 

Re: Bytte fra norsk til amerikansk netflix + HBO

Innleggav Mac11e » lør 24.11.2012 1:43

I dette scenarioet tror jeg det blir billigere med den norske. Skaffer du deg HBO Go blir det som å skaffe deg Canal Digital og kun få tilgang til én kanal. Vet ikke om det er praktisk mulig engang å bestille det fra Norge, men da må du opp i disse prisene først: http://comcastinfo.com/cable.html

HBO Nordic skal visstnok koste 79 norske kroner pr. måned, så jeg ville heller ventet litt til.

Brukerens avatar
medlem i 182 måneder
 

Re: Bytte fra norsk til amerikansk netflix + HBO

Innleggav jana » søn 13.01.2013 18:42

Hvis du allerede har en norsk konto, så må du bruke et annet kredittkort og en annen e-postadresse for å registrere deg på nytt. Og siden Netflix i USA kun er for USA, må du også skaffe deg en amerikansk IP-adresse du bruker når du skal se tv via netflix, f.eks på Strongvpn.com

Jeg har hatt prøveperiode på begge, og foretrekker USA-versjonen. Det er litt flere gode serier og filmer der, og i tillegg kan man lagre det man finner og vil se senere i watch list. Det går ikke på den norske. Ja, og i tillegg er det jo litt billigere, men så går det likevel litt opp i opp, fordi å abbonnere på amerikansk ip koster litt. Tror jeg betalte 120 kr for 3 mnd.. Men så er vpn genialt å ha om en skal surfe på usikrede nettverk (eks nettcafeer) fordi det sikrer nettforbindelsen din. Kjøper man en vpn ip så kan denne brukes både på bærbar, nettbrett og telefon.
medlem i 189 måneder
 

Re: Bytte fra norsk til amerikansk netflix + HBO

Innleggav baiaz » tor 14.02.2013 21:23

Jeg hadde amerikansk konto før...

Så kom Netflix på norsk og jeg hadde den i en prøveperiode.

Nå har jeg lyst å komme inn igjen på den amerikanske kontoen.

Når jeg prøver å skrive Netflix.com så kommer jeg alltid inn på den norske siden...

hvordna får jeg komme inn på den amerikanske..

Jeg har Unblock us abonnement.

Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Re: Bytte fra norsk til amerikansk netflix + HBO

Innleggav Mac11e » fre 15.02.2013 1:16

Hvis du tar turen til Unblock-US kan du manuelt sette hvilket land du vil Netflix skal vise innhold fra.
http://www.unblock-us.com/how-to-set-up/

Brukerens avatar
medlem i 182 måneder
 

Re: Bytte fra norsk til amerikansk netflix + HBO

Innleggav Andre087 » man 10.06.2013 12:24

Her stod det enkelt og greit hvordan man får tilgang til amerikansk netflix. Krever dog at du allerede har en norsk netflix konto. Tar 2 min max!
http://www.startportalen.net/guider/sli ... k-netflix/
medlem i 130 måneder
 

Re: Bytte fra norsk til amerikansk netflix + HBO

Innleggav audunr » lør 04.01.2014 1:46

Dere som har Unblock Us for å se amerikansk Netflix i Norge, hvordan er kvaliteten dere får? Har 70/10 internett, og i løpet av en episode på 45 minutter stopper Netflix for å bufre 5-10 ganger, og kvaliteten er som regel veldig dårlig. Rulletekst er f.eks. uleselig.

Har stilt inn DNS-innstillingene til Unblock US i ruteren, og det er samme problem på alle devicer. Bytter jeg til Norge eller UK fungerer det bra igjen.
medlem i 232 måneder
 

Re: Bytte fra norsk til amerikansk netflix + HBO

Innleggav danibo77 » lør 04.01.2014 4:29

En DNS-server skal ikke gjøre noe med selve internetthastigheten fra deg til Netflix.

Har 20/4 og har absolutt ingen problemer med å se Netflix vha unblock-us siste 2 år.. Ingen bufring, kvalitet som den norske..

Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 

Re: Bytte fra norsk til amerikansk netflix + HBO

Innleggav audunr » lør 04.01.2014 14:41

Nei, det skal jo ikke det. Nå vil jeg kanskje tro at man med Unblock US skrudd på og region satt til US, så streamer man fra datasenter i USA og ikke fra Europa, men hastigheten til server i USA skal være grei nok sånn generelt.
medlem i 232 måneder
 

Re: Bytte fra norsk til amerikansk netflix + HBO

Innleggav jerry.c.bush » lør 04.01.2014 16:21

Jeg har gjort det noe annerledes. Jeg endrer DNS på enhetene jeg vil skal ha US innhold (Netflix og Hulu Plus), feks Apple TV og en av maskinene. Så har jeg tilgang til Norsk Netflix og Viaplay eller HBO på de andre maskinene eller iPader/iPhoner. Viaplay vil ikke fungere om du har DNS til US feks. Da har jeg tilgang til alt på en eller annen måte.
Kan legge til at jeg heller ikke har opplevd noen problemer med bufring eller treghet pga endringer på DNS.

Brukerens avatar
medlem i 156 måneder
 

Re: Bytte fra norsk til amerikansk netflix + HBO

Innleggav Jon » lør 04.01.2014 19:32

En DNS server kan påvirke hastigheten.

Dette er fordi en del innholdsleverandører som f.eks Youtube (og sikkert Netflix) benytter seg av ulike datasenter rundt om i verden, og de bruker DNS server til å lokalisere den nærmeste.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 242 måneder
 

Neste

Returner til Programvare



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron