Hjelp, fått virus på min Mac

Hjelp, fått virus på min Mac

Innleggav Geir_84 » fre 20.09.2013 22:48

Har lastet noejeg ikke burde gjort," Genieo" heter det, det har lagt seg som startside,er en søke motor, ligger også på skrivebordet uten at det lar seg fjerne! kan noen hjelpe meg, er rimlig fortvilet... Er forholdsviss ny Mac bruker... :rolls eyes:


Mvh
medlem i 126 måneder
 

Re: Hjelp, fått virus på min Mac

Innleggav kovacs » lør 21.09.2013 0:47

Det er ikke et virus. Det ble nok installert sammen med noe annet du har installert, det kan ikke installere seg selv.

Her er noen instruksjoner for å fjerne det (fant bare engelsk). Jeg kan ikke garantere at dette fungerer:

Mac OS X Uninstall - Genieo Mac uninstall

Launch Activity Monitor and change “My Processes” at the top to “All Processes”, then make sure Genieo is not running. If it is, quit the process before proceeding.
Launch Finder and search for Genieo. You can narrow the search to specific folders or search your whole Mac. Searching “File Name” vs “Contents” usually provides better results.
Click the + button below the search term to add criteria
Click the search criteria drop-down and select “Other…”, then “System files”
Click the “don’t include” and change to “include”
Sort by name, kind, date, etc. to identify components of the app, such as folders, .plist files, cache files. etc.
Delete all files and folders related to the app.
Don’t empty your Trash until you’ve determined that everything is working OK, in case you need to restore something you deleted by accident.
A reboot might be necessary to completely remove some apps.

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Re: Hjelp, fått virus på min Mac

Innleggav Tamm » man 30.06.2014 21:53

Litt info om Genieo og fjerning tips http://www.macsecurity.net/view/56/
medlem i 117 måneder
 

Re: Hjelp, fått virus på min Mac

Innleggav Ove » tir 01.07.2014 9:30

Den lenken der anbefaler MacKeeper, den verste og mest skadelige programvare jeg noensinne har vært dum nok til å installere på de 25 år jeg daglig har brukt Mac.

MacKeeper-reklame frøs Safari og hele maskinen og ødela flere arbeidsdager for meg. Bare søk på MacKeeper her i forumet og les alle skrekkhistoriene som mange av oss har opplevd.

Undres bare om ikke macsecurity.net er enda en finurlig og sleip måte å markedsføre MacKeeper på?
medlem i 230 måneder
 


Returner til Programvare



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]