Bruker du Chrome nettleser?

Bruker du Chrome nettleser?

Innleggav mainmike » lør 18.01.2014 16:36

Vet ikke om denne er i riktig kategori, men:

Jeg er på jakt etter en Chrome utvidelse som jeg mener skal åpne ny fane med et egen definert "swipe" på trackpadden. Noen som husker hva den het?[*]
medlem i 147 måneder
 

Re: Bruker du Chrome nettleser?

Innleggav petrus764 » lør 18.01.2014 17:27

Vet ikke av noen chrome-addons som kan gjøre dette, men du kan bruke bettertouchtool til å oppnå det du vil.

http://blog.boastr.net/

Brukerens avatar
medlem i 185 måneder
 

Re: Bruker du Chrome nettleser?

Innleggav mainmike » lør 18.01.2014 17:36

Mener jeg kom over en slik chrome app her for ikke så lenge siden når jeg scrolla igjennom chrome butikken, men takk for tipset. Har du denne selv? Funker den på alle webbrowsere (Chrome) ?

Ps: Vet du om det finnes en app som lar deg switche (med muse-pad bevegelse) mellom fanene du har oppe i samme vindu? Bruker 4 fingers sweep til siden for å switche mellom skrivebordene, genialt. Skulle gjerne hatt det slik at feks. 3 fingers sweep vekslet mellom fanene, da hadde det vært optimalt.
medlem i 147 måneder
 

Re: Bruker du Chrome nettleser?

Innleggav winkler » lør 18.01.2014 20:26

Kanskje Smooth?

Men isåfall kan det tenkes at du ikke vil ha den allikevel:
http://bit.ly/1hBtxbn

Hmm, URL-taggen for lange URLer funker ikke lengre...i tråd med den aktiviteten admins har her...

Brukerens avatar
medlem i 202 måneder
 

Re: Bruker du Chrome nettleser?

Innleggav petrus764 » søn 19.01.2014 19:19

mainmike skrev: Bruker 4 fingers sweep til siden for å switche mellom skrivebordene, genialt. Skulle gjerne hatt det slik at feks. 3 fingers sweep vekslet mellom fanene, da hadde det vært optimalt.


Det kan du konfigurere i bettertouchtool, alt som har en tastatursnarvei kan konfigureres.

Brukerens avatar
medlem i 185 måneder
 

Re: Bruker du Chrome nettleser?

Innleggav mainmike » tir 21.01.2014 13:16

Har veksling mellom åpne faner en tastatur snarvei? Gjelder dette for alle nettlesere?

Isåfall vil det være genialt hvis det fungerer slik du sier, har du brukt denne software lenge?
medlem i 147 måneder
 

Re: Bruker du Chrome nettleser?

Innleggav petrus764 » tir 21.01.2014 17:44

Husker ikke hva snarveien er i OSX atm, men tilsvarende ctrl page up, så det er vel CMD +(shift / fn / alt kanskje ) + pil opp/ned, du får bare prøve deg litt fram så finner du vel ut hva det er. Du kan vel skifte fane med cmd + tall også, men går da direkte til fanen tallet representerer.

Jeg bruker ikke bettertouchtool nå lenger fordi behovet ikke er der, men brukte det mye før.

Brukerens avatar
medlem i 185 måneder
 

Re: Bruker du Chrome nettleser?

Innleggav jerry.c.bush » tir 21.01.2014 23:30

CTRL + TAB Både i Chrome og Safari om jeg har forstått det riktig. Bruker ikke Chrome selv, men via denne linken så blir det påstått at det også skal være det for Chrome: http://machicolate.wordpress.com/2011/1 ... -shortcut/

Brukerens avatar
medlem i 157 måneder
 

Re: Bruker du Chrome nettleser?

Innleggav mainmike » fre 07.02.2014 14:55

petrus764 skrev:
mainmike skrev: Bruker 4 fingers sweep til siden for å switche mellom skrivebordene, genialt. Skulle gjerne hatt det slik at feks. 3 fingers sweep vekslet mellom fanene, da hadde det vært optimalt.


Det kan du konfigurere i bettertouchtool, alt som har en tastatursnarvei kan konfigureres.


Hmm, har lastet ned appen, men det virker på meg som denne appen handler kun om posisjonering av vinduer på skjermen, ikke åpning eller swiping mellom faner...

Er du sikker på at den kan gjøre de jeg etterspør?
medlem i 147 måneder
 

Re: Bruker du Chrome nettleser?

Innleggav Voodoosurf » fre 07.02.2014 16:16

Glims har en rekke innstillinger bla kan du sveipe til faner med kun tastaturen i innstillingen "tab misc" , Og . men det er med Safari

Brukerens avatar
medlem i 194 måneder
 

Re: Bruker du Chrome nettleser?

Innleggav petrus764 » lør 08.02.2014 18:20

mainmike skrev:
Er du sikker på at den kan gjøre de jeg etterspør?


Ja, høres ut som du har lastet ned bettersnaptool, bettertouchtool er det du skal ha.

Brukerens avatar
medlem i 185 måneder
 

Re: Bruker du Chrome nettleser?

Innleggav mainmike » ons 12.02.2014 17:59

Det stemmer, nå har jeg lastet ned riktig. Skjønner ikke helt hvorfor man gidder å betale for betterSNAPtool, når man har denne funksjonen inkl. i betterTOUCHtool som er gratis (?)

Uansett, jeg tror ikke helt jeg skjønner hvordan man legger inn hva den skal gjøre på ulike gestures. Jeg er på jakt etter å åpne ny tab i chrome med 3fingerswipe , men hvor legger jeg inn hva den skal gjøre? ...http://prntscr.com/2rtrju
medlem i 147 måneder
 

Re: Bruker du Chrome nettleser?

Innleggav petrus764 » ons 12.02.2014 19:56

Det stemmer at bettertouchtool er bedre og gratis, snaptool er for de som ikke trenger mer og vil støtte utvikleren.

Anyways, så plotter du jo bare inn i custom keyboard shortcut hva du vil at tre fingre skal gjøre. Er det å åpne ny fane du vil med tre fingre mot venstre trykker du cmd + t når du er i feltet eller velger det fra predefined action. Har ikke en mac foran meg nå, så husker ikke hva som ligger i lista.

Jeg trodde du ville bytte mellom faner med 3 fingre, i så fall må du finne ut hva snarveien er som nevnt tidligere, jeg tror den er cmd + alt/fn/shift + piltast opp/ned/høyre/venstre. Altså en av de kombinasjonene, når du finner det ut trykker du bare inn den kombinasjonen i "custom keyboard shortcut" så voila (du skal altså ikke skrive det manuelt, men trykke kommandoen på tastaturet), med mindre også denne handlingen finnes i predefined action såklart, da kan du bare velge det fra lista.


Har ikke en mac her så du får finne ut av det selv, men det er veldig enkelt.

Brukerens avatar
medlem i 185 måneder
 


Returner til Programvare



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]