Trenger hjelp til videoprogram Smartmovie

Trenger hjelp til videoprogram Smartmovie

Innleggav igismo » lør 25.01.2014 13:43

Finnes det et program der ute som kan erstatte pinnacle smartvideo. Ny på mac og har googlet ein del, men ser ikkje nåke som kan minne om det. Der drar du bilder, filmer og musikk ned på redigeringsstripa. Smartvideo ser hvor lang sangen er og klipper, legger til effekter og temaer. og tilpasser det til sangens legde. Er det noen som vett om et bra program som gjør slikt? Betlaer gjærne for et slikt program. Kluet er enkelheten i det.
Pr dags dato så er vel det de eneste programmet eg savner fra windows.....
medlem i 151 måneder
 

Re: Trenger hjelp til videoprogram Smartmovie

Innleggav PaulusA » lør 25.01.2014 16:48

Heisan,

På Mac må du velge mellom iMovie, som er gratis eller et mer eller mindre profesjonelt program. Personlig synes jeg å komme igang med Final Cut Pro X er lekende lett og gir veldig gode resultater. Ikke veldig mye mer avansert å bruke en pinacle. Den store forskjellen er at i Final Cut finner du også mer avanserte funksjoner enn i pinacle, men du trenger ikke å bruke de.

Du kan også prøve iMovie til å begynne med, men jeg foretrekker Final Cut.

Lykke til!
medlem i 133 måneder
 

Re: Trenger hjelp til videoprogram Smartmovie

Innleggav igismo » lør 25.01.2014 17:17

Og Final Cut har den fungsjonen som beskrevet over. Finner noen bilder, videoer og en musikkfil. og ber den lage noe ut av det? :)
medlem i 151 måneder
 

Re: Trenger hjelp til videoprogram Smartmovie

Innleggav PaulusA » man 27.01.2014 10:21

Heisan,

Tror nok du blir skuffet der, Final Cut er beregnet på de som ønsker gode resultater, ikke for de som ønsker en automatisering. Anbefaler at du ser på iMovie, det er så enkelt du får det på Mac.

Alternativt kan du installere virtualbox og fyre opp en windows på den (virtuell maskin), dette er lettvindt og funker greit.

Lykke til!
medlem i 133 måneder
 


Returner til Programvare



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]