Trenger hjelp til å skjønne dette i konsoll

Trenger hjelp til å skjønne dette i konsoll

Innleggav Freddan. » ons 05.02.2014 0:57

Har tidligere bare testet for eget bruk på min imac programet LogMeIn og slettet det. men i det jeg skulle titte i konsoll så kommer dette opp. Dette har jo noe med programet å gjøre? Det finnes jo ikke på maskinen lenger, jeg prøver å søke det opp men finner ingenting.
Er ganske uvitende, derfor jeg spørr

com.apple.launchd[1]: (com.logmein.logmeinserver[103]) Job specified non-existent working directory: /Library/Application Support/LogMeIn/bin/
com.apple.launchd[1]: (com.logmein.logmeinserver[103]) open("/Library/Application Support/LogMeIn/log/stdout.log", ...): 2: No such file or directory
com.apple.launchd[1]: (com.logmein.logmeinserver[103]) open("/Library/Application Support/LogMeIn/log/stderr.log", ...): 2: No such file or directory
com.apple.launchd[1]: (com.logmein.logmeinserver[103]) Exited with code: 2


Dette gjentar seg mange ganger nedover med jevne mellomrom
medlem i 123 måneder
 

Trenger hjelp til å skjønne dette i konsoll

Innleggav Superhai » ons 05.02.2014 2:36

Du har nok slettet programmet, men ikke launchd-beskrivelsen. Du kan slette denne fra Terminal. Men hvis du vil finne den i Finder så skriver du LogMeIn i søkefeltet, velger "denne maskinen", trykker på + under søkefeltet og velger Annet og System-filer og inkludert. Da vil den også finne de andre systemfilene som programmet har generert.
medlem i 132 måneder
 

Re: Trenger hjelp til å skjønne dette i konsoll

Innleggav Freddan. » ons 05.02.2014 12:15

Tusen takk dette var hjalp og det lå mange filer der som måtte slettes. :-)

Men prøver på andre programer, da kommer det ikke opp noe + tegn under søkefeltet bare -
medlem i 123 måneder
 

Re: Trenger hjelp til å skjønne dette i konsoll

Innleggav Grubasek » ons 05.02.2014 16:54

Hvis du har flere programmer som skal slettes, anbefaler jeg deg å kjøpe "CleanMyMac 2". Den tar også nødvendige "skjulte" filer mm - i tillegg til at den "rydder" maskinen for annet "rot og rask". :-)

Brukerens avatar
medlem i 155 måneder
 

Trenger hjelp til å skjønne dette i konsoll

Innleggav Superhai » ons 05.02.2014 18:04

Grubasek skrev:Hvis du har flere programmer som skal slettes, anbefaler jeg deg å kjøpe "CleanMyMac 2". Den tar også nødvendige "skjulte" filer mm - i tillegg til at den "rydder" maskinen for annet "rot og rask". :-)

Det er også en mulighet, men den kan være veldig aggressiv på fjerning så det er lurt å sette seg godt inn i hva den fjerner. Andre alternativer er bl.a. AppCleaner. Men selv mener jeg det er best å sette seg så pass inn i hvordan Macen fungerer så man selv kan finne ut av det, men har man ikke tid eller mulighet så er alternativene der.
medlem i 132 måneder
 

Re: Trenger hjelp til å skjønne dette i konsoll

Innleggav Grubasek » ons 05.02.2014 19:47

@Superhai: Enig :-)

Brukerens avatar
medlem i 155 måneder
 

Re: Trenger hjelp til å skjønne dette i konsoll

Innleggav Freddan. » tor 06.02.2014 11:46

Veldig fint :-) Har App cleaner, var usikker på om den da fjernet alt tilhørende men da gjør den altså det, har ikke brukt den noe særlig. Så skal jeg sette meg inn i maskinen også.
medlem i 123 måneder
 

Trenger hjelp til å skjønne dette i konsoll

Innleggav Superhai » tor 06.02.2014 17:52

Freddan. skrev:var usikker på om den da fjernet alt tilhørende men da gjør den altså det,

både den og CleanMyMac prøver å "gjette" seg til hva som er tilhørende, og normalt gjør de en god jobb - men det er viktig å vite at det kan ligge filer fortsatt igjen og i noen få tilfeller så forsvinner mer enn nødvendig. Spesielt på typiske opprinnelige "Windows-programmer" som elsker å bruke "innstallere" så kan det legge igjen ett virvar av filer. Derfor er det lurt å unngå disse om man har andre alternativer.
medlem i 132 måneder
 

Re: Trenger hjelp til å skjønne dette i konsoll

Innleggav Grubasek » tor 06.02.2014 17:54

@Superhai:
Og hva vil da de andre alternativene være??

Brukerens avatar
medlem i 155 måneder
 


Returner til Programvare



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]