Fjernet unblockus, nå funker ikke safari/browsers

Fjernet unblockus, nå funker ikke safari/browsers

Innleggav Lillianw83 » søn 16.02.2014 8:24

Enkelte internettsider vil ikke la seg åpne av hverken Safari eller Chrome. Jeg lurer på om det har med unblockus å gjøre da jeg fikk opp melding fra de når jeg skulle inn på amazon.com - fikk da beskjed om å rette på DNS.
Gjorde dette, mener jeg da på. Men nå har jeg altså problemer med internettsider på nettverket. Altså alle enheter (iOS / OS) har problemer med å laste enkelte sider.

Noen som kan hjelpe med å stille inn Airport Extremen for å rette dette?
medlem i 171 måneder
 

Re: Fjernet unblockus, nå funker ikke safari/browsers

Innleggav jokkmokk » søn 16.02.2014 9:08

er vel kun dns i routerern du skal slette. Husk å lagre/restarte router
medlem i 136 måneder
 

Re: Fjernet unblockus, nå funker ikke safari/browsers

Innleggav Lillianw83 » søn 16.02.2014 9:25

Det er det jeg har gjort seru. Og ruteren er restartet... *klør seg i hodet*
medlem i 171 måneder
 

Re: Fjernet unblockus, nå funker ikke safari/browsers

Innleggav Stan » søn 16.02.2014 10:15

Lillianw83 skrev:Det er det jeg har gjort seru. Og ruteren er restartet... *klør seg i hodet*


Er maskinene / enhetene restartet også? Eller i alle fall nettverksdelen? Selv om du forandrer DNS i routeren vil sjelden DNS i maskinen forandre seg før du gjør en full "renew" av nettverket.
medlem i 173 måneder
 

Re: Fjernet unblockus, nå funker ikke safari/browsers

Innleggav mortenm » søn 16.02.2014 11:02

Jeg sliter med akkurat det samme, etter å ha fjernet DNS-tjenerne som ble lagt inn ved unblock us. På en hel del websider får jeg beskjed om "finner ikke tjeneren". Gjelder mac og iDingser. Det er imidlertid ikke konsekvent de samme sidene som ikke lar seg åpne, noen ganger åpnes de, mens andre ganger vil de ikke åpnes. Har ikke klart å finne noen rød tråd i dette.

Har restartet mac, nullstilt safari, resatt og restartet modem, men problemet vedvarer. Testet med kablet internett mot mac i går, og da virket alt til å være i orden.

Har gammelt modem fra Eidsiva (2009) og de mente det kunne være modemet mitt som var modent for utskrifting, men i og med at det er flere som opplever det samme etter å ha slettet unblock us, begynner jeg å tvile på at modemet er årsaken...

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 

Re: Fjernet unblockus, nå funker ikke safari/browsers

Innleggav ch_knapp » søn 16.02.2014 17:57

Forsøk å sette opp OpenDNS på enheten hvor du tidligere brukte Unblock.us.

Hvis dette løser problemet, er det et av leddene høyere oppe som ikke leverer ny DNS-ip til ruteren/macen. Ved å besøke unblock-us.com kan du sjekke at maskinen ikke blir rutet gjennom deres DNS.

OpenDNS: http://www.opendns.com
208.67.222.222
208.67.220.220

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Re: Fjernet unblockus, nå funker ikke safari/browsers

Innleggav mortenm » søn 16.02.2014 23:31

ch_knapp skrev:Forsøk å sette opp OpenDNS på enheten hvor du tidligere brukte Unblock.us.

Hvis dette løser problemet, er det et av leddene høyere oppe som ikke leverer ny DNS-ip til ruteren/macen. Ved å besøke unblock-us.com kan du sjekke at maskinen ikke blir rutet gjennom deres DNS.

OpenDNS: http://www.opendns.com
208.67.222.222
208.67.220.220


Takk, legger inn og tester :-)

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 


Returner til Programvare



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]