Safari nettleser

Safari nettleser

Innleggav monica1970 » søn 23.03.2014 9:53

Er det noen der ute osm har har testet http://search.genieo.com/results ? Og hver gang jeg søker i søkefeltet så kommer denne genio.com opp. Ønsket at den kunne blitt fjernet, slik at det kommer opp google før genio kom. Når man søker på et navn, så kommer genio.com opp og da kommer det en ekstra fane opp. Som viser søkerresultat på navnet jeg søker på. Det blir vel ille ved å slette og reinnstall fra begynnelsen bare for dette genio greiene. Har lett i Safari, valg og likeså på innstillinger, men kom ikke videre. Noen som vet hvordan man kan få tilbakestilt Safari som det før genio ble lagt inn ved et stor misforståelse. Feil innstallering ved at man trykte feil.
medlem i 226 måneder
 

Re: Safari nettleser

Innleggav freddjoh » søn 23.03.2014 10:06

Høres ut som om du har installert et program som også lurte deg til å velge genieo som søkemotor. Finner du ikke noe under SAFARI-VALG-STANDARD SØKEMOTOR?

Brukerens avatar
medlem i 225 måneder
 

Re: Safari nettleser

Innleggav monica1970 » søn 23.03.2014 13:25

Det du skriver her, er nok realitet.Jeg lasta ned et program som heter(kommer ikke på navnet). Men programmet var slik at man kunne rense macen fri for virus. Denne siden man lastet det fra, hadde sråk på norsk og internasjonale språk. Jeg gikk igjennom apple sine hjelpesider, og jeg mener nå det er borte. Kan ikke se at det har dukket opp igjen.
Det kan være mulig jeg må reinnstall og slette alt på nytt. Jeg fulgte anvisningene og tror ikke det kommer igjen. Men å slette alt jeg har på disken og legge inn programmene er heller ikke problem. Men det er laaang tidjobb. Denne siden jeg tittet på virket troverdig ut, men der tok jeg feil. Har du forresten et forslag hva for program som gjør at man renser macen for sånne uønskede elementer som ikke er verdt ta vare på. Hadde cc cleaner, men fungerer ikke på 10.9.2.
medlem i 226 måneder
 

Re: Safari nettleser

Innleggav Epoc18 » søn 23.03.2014 14:45

Les denne. Her er det endel bra tips, se også kommentarfeltet under. :)

http://www.idg.no/macworld/article245310.ece
medlem i 121 måneder
 

Re: Safari nettleser

Innleggav monica1970 » man 24.03.2014 8:24

Denne skal jeg sjekke ut senere idag. Takk for tipset. Norton Antivius er heller ikke dum å bruke. Som dessverre koster endel kroner. Skulle gjerne ha likt visst hva for sider er tvilsomme som sprer slikt "dritt". Men kan ikke se at den er kommet tilbake, og hva for programvare sletter spor etter Genio og andre ubehagelige ting.
medlem i 226 måneder
 


Returner til Programvare



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]